35
خبر خوب

نهضت ملی مسکن کوار روی ریل پیشرفت

  • کد خبر : 21113
  • 20 مرداد 1402 - 14:09
نهضت ملی مسکن کوار روی ریل پیشرفت
رویای خانه‌دار شدن جوانان با عزم جدی مسئولین شهرستان کوار در حال تحقق است و طبق پیش بینی انجام شده در سال ۱۴٠۳ واحدها تحویل داده خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، باتوجه به اینکه تأمین زمین پروژه نهضت ملی مسکن در کوار زمانبر بود اما مسئولین شهرستان پس از اینکه این مرحله را سپری نمودند، با تلاش و همت بی وقفه خود عملیات اجرایی فاز اول پروژه نهضت ملی مسکن را در قالب احداث ۵٠٠واحد ویلایی دوطبقه در محدوده میدان معلم شهر کوار با اعتبار حدود ۴٠٠میلیارد ریال در اواخر اردیبهشت ماه ۱۴٠۲ آغاز نمودند و تاکنون پیشرفت چشم گیری داشته است بطوریکه پیش‌بینی شده در سال ۱۴٠۳ تعداد ۴٠٠واحدفعلی را که درحال ساخت است، تحویل خواهند داد.

اما طی روزهای اخیر مردم شریف شهرستان کوار درخصوص این پروژه سوالاتی به سامانه ارتباطات مردمی بهارکوار ارسال نمودند که خبرنگار ما در ارتباط تلفنی با مرتضی اسدی رییس اداره راه و شهرسازی کوار پاسخ این پرسش ها را از او دریافت کرد.

پرسش و پاسخ هارا می توانید در ذیل بخوانید:

1.احداث پروژه مسکن ملی در چه مرحله ای است؟

پروژه احداث ۴٠٠ واحد نهضت ملی مسکن در محدوده میدان معلم کوار در مرحله اجراست و تاکنون سرعت اجرایی خوبی داشته است. درواقع کل پروژه مرحله فنداسیون آن به پایان رسیده و دیوار چینی آغاز شده و انشاءالله تا پایان سال مرحله اسکلت به پایان خواهد رسید و با همکاری و همیاری مردم شریف شهرستان کوار با همین سرعت و جدیت، در زمان پیش بینی شده تحویل خواهد شد.( در پایان فیلمی از پیشرفت پروژه مشاهده خواهید نمود)

2.چرا ثبت نام مسکن ملی انجام نمی‌شود؟

تا زمانی که تکلیف ثبت‌نام کنندگان قبلی مشخص نشود، ثبت نام جدید انجام نخواهد شد. البته باید عرض کنم وزارت راه‌ و شهرسازی با حمایت‌های نماینده محترم و فرماندار محترم شهرستان کوار با جدیت در پی تعیین تکلیف هر چه سریعتر افراد مذکور هستند تا در اسرع وقت شرایط برای ثبت‌نام جدید مهیا شود!

3.عده‌ای در طرح مسکن ملی کوار ثبت نام کردند که با وجود واریز قسط اول و علی رغم گذشت چند ماه، همچنان بلاتکلیف مانده‌اند و از شما درخواست دارند که درصورت عدم امکان واگذاری مسکن به این عزیزان وجه واریزی به ایشان عودت داده شود!

تمام افرادی که ثبت نام انجام داده اند یا تایید شده اند، جزء پروژه های بعدی ما هستند. همچنین افرادی که مبلغ ۴۰میلیون تومان اولیه را واریز کرده‌اند اما جزء ۴۰۰واحد فاز اول نیستند، جزء پروژه‌های بعدی می‌باشند. درخصوص پروژه‌های بعدی نیز گفتنی‌ست که یک پروژه در پشت بیمارستان حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام و دیگری روبه‌روی اکتشاف قرار دارد و خوشبختانه این دو پروژه نیز پیشرفت چشمگیری داشته‌اند و به محض اتمام مراحل اداری، و تامین زمین تا حدودا دوماه آینده برای دریافت اقساط به متقاضیان پیامک ارسال خواهد شد.

4.لطفا پیگیری کنید که از افراد بیشتری جهت نیروی کار استفاده نمایند! تا متقاضیان سریعتر به خانه‌هایشان برسند!

در جلسه شورای مسکن شهرستان پیمانکار را موظف کردیم که علاوه بر افزایش نیروی کار حتما از افراد بومی برای این پروژه استفاده شود که این اتفاق در بازدید میدانی چند روز قبل کاملا مشهود بود!

5.یکی از همشهریان گفت:خواهش میکنم هرچه سریعتر تکلیف مسکن ملی را روشن کنید. ما اجاره نشین هستیم و شرایط جابه‌جایی و رهن و اجاره سنگین خسته‌ایم!

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های حقیر و جناب فرماندار این است که زمین‌های تعیین شده را به مرحله بهره‌برداری برسانیم. طراحی فازهای اول و دوم نیز توسط راه‌ و شهرسازی صورت گرفته و ما منتظر پاسخ استعلام‌هایی هستیم که باید توسط مالک ارائه شود تا پروژه وارد کمیسیون ماده ۱۲ شود. بعد از اجرای این رویه، طرح بدون کمترین فوت وقت وارد مرحله اجرایی خواهدشد!

6.پیش‌بینی شما از زمان تکمیل و تحویل سری اول واحدهای مسکن ملی چیست؟!

با توجه با امکانات موجود و روند پیشروی کار احتمالا تا پایان سال ۱۴۰۳ واحدها به عزیزان تحویل داده خواهد شد.

7.چرا مسکن ملی به اکبرآباد تعلق نگرفته است؟ چرا در سایت ثبت‌نام کد پستی اکبرآباد مورد قبول واقع نمی‌شود؟

درخصوص شهر اکبرآباد تخصیص زمین یا باید به صورت ملی و یا به صورت توافقی با مالک صورت بگیرد. برای این مسئله جلسات و پیگیری‌های متعددی توسط شورای اسلامی و شهرداری محترم اکبرآباد انجام گرفته که در صورت دستیابی به نتیجه مثبت و ارائه آن توسط شهرداری، پیگیری‌های لازم از سوی ما انجام خواهد گرفت. از طرفی لازم است در این شهر متقاضیان به تعداد کافی برسند تا سیر مراحل قانونی برای بازشدن سایت انجام گیرد. عدم تایید کدپستی اکبرآباد مربوط به سایت املاک و اسکان است و ارتباطی با طرح ملی مسکن ندارد! اگر دوستان قصد اقدام برای طرح جوانی جمعیت را دارند ابتدا وارد سایت املاک و اسکان شوند و پس از آن وارد ثبت‌نام طرح مذکور شوند!

8.چرا پس از تایید نهایی، نام ما در بین متقاضیان قرار نگرفت؟

افرادی که تایید نهایی شده اند به محض اختصاص قطعی زمین و تعریف آن در سامانه، مراحل افتتاح حساب الکترونیکی با ارسال جزئیات به بانک مرکزی انجام خواهد شد!

9.پروژه‌های بعدی شامل چند هکتار زمین خواهند بود؟

علاوه بر زمین ۶۴هکتاری پشت بیمارستان فاطمه الزهرا(س)، ۹۰ هکتار زمین معروف به‌ اراضی شاه شهیدان و ولیعصر نیز درنظر داریم که به دلیل عدم حضور دو نفر از مالکین اصلی و قدیمی در کشور، اختصاص آن به مسکن ملی عقب افتاده است. ان شااله پس از مراحل قانونی افراد توسط دیگر مالکین در مرحله دفتر فنی و حقوقی معاونت املاک اداره کل راه و شهرسازی، زمین بررسی و به این طرح افزوده می‌شود. البته نمی‌توان زمان مشخصی برای اختصاص این ۹۰ هکتار به مسکن ملی کوار تعیین کرد بستگی به پیگیری مالکین دارد.

همچنین زمین ۱۰۰ هکتاری پلاک ۳۱۳ کوار در اول جاده بند بهمن که ۳۰ هکتار آن جهت طراحی مسکونی قابل استفاده است مابقی جهت زیبا سازی استفاده خواهد شد در مرحله طراحی فاز اول میباشد چون دولتی است و معارض ندارد سند بنام راه و شهرسازی انتقال پیدا کرده و به زودی به مرحله اجرا می‌رسد. (برگرفته از کانال شمیم کوار)

10.شرایط وام مسکن ملی چگونه است؟ توضیح دهید!

مبلغ اعلامی وام ۵۵۰ میلیون تومان است و بازپرداخت اقساط آن نیز ۲۰ساله است. واریز مرحله ای مبلغ وام صرفا به حساب پیمانکار می باشد و به حساب شخصی واریز نخواهد شد.

در ادامه برخی از گلایه‌های مردم خدمت آقای مسئول مطرح شد. از جمله:

11.مردم گرفتارند و خواستار تحویل هرچه‌ سریعتر خانه‌هایشان هستند!
تکلیف کسانی که حتی بضاعت پرداخت ۴۰ میلیون تومان را هم ندارند چیست؟ اینان باید الی الابد مستاجر بمانند؟

_شرایط نهضت ملی مسکن در کل به این منوال است که هزینه ساخت بر عهده متقاضیان محترم و تأمین زمین و برخی حمایت‌های دیگر مانند تخفیفات عوارضی و نظارتی بر عهده دولت است. عزیزانی که تحت حمایت نهاد‌های حمایتی هستند می‌توانند این مبلغ را نیز از همان نهادها تأمین نمایند. از آنجا که زمان طرح نهضت ملی مسکن طولانی شد بنده از اهالی محترم شهرستان کوار پوزش می‌خواهم. با وجود اینکه با کمبود امکانات و نیروی کار مواجهیم تمام تلاش خود را برای رفع این مسائل به کار خواهیم گرفت تا ان‌شاءالله هرچه سریعتر مردم به منازل خود برسند.

فیلم زیر نمایی از پیشرفت پروژه نهضت ملی مسکن در کوار می باشد.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=21113

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 8در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 7
  1. ممنون به خاطر مسکن ملی والا به خاطر نداشتن خونه ۳۶ سالمونه هنوز ازدواج نکردیم .

  2. هرواحد چند متره؟

  3. زمین مسکن ملی کوار تمام شده

  4. درود بر شما .لطفا از پیشرفت فاز اول مسکت ملی مجددا گزارش تهیه بفرمایید.قریب به شش ماه است خبری از روند پیشرفت پروژه و همچنین زمان تقریبی واریزی های بعدی دردست نیست .تشکر از پیگیری شما

  5. خطاب به جناب فرماندار بفرمائید دفتر مسکن و شهرسازی جمعش کنن بهتره تا اینکه نه تلفن جوابگو باشه نه کاری انجام میده و هفته ای 3 روز هم که تشریف ندارن خطشون هم رد تماس هس . هدف از ایجاد دفترش من نمیدونم چیه .

  6. مسکن ملی کوار میدان معلم

قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.