23

نواخته شدن طنین بندگی در شهرستان کوار با اقامه باشکوه نماز عید قربان

  • کد خبر : 19523
  • 08 تیر 1402 - 12:30
نواخته شدن طنین بندگی در شهرستان کوار با اقامه باشکوه نماز عید قربان
عید قربان تجلی بندگی و نیاز به ساحت قدسی دادار آفرینش و روز حج گزاردن واقعی با هجرت هاجروار از امیال نفسانی به فرمان های وحیانی است، روزی که باید اسماعیل نفس را به ابراهیم عقل سپرد تا از گمراهی رهید و بر طواف بر گرد معبد ایمان گردید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، در عید سعید قربان، مردم شهرستان کوار با حضور در مصلای ۱۴ معصوم(ع) این شهرستان در صفوف به هم پیوسته جود و جبروت حضرت حق را با قنوت های اطاعت و بندگی و با زمزمه نوای خوش ” اللهم اهل الکبریاء و العظمه” به منصه ظهور نهادند.

تکبیرهای قبل از نماز و شکرگزاری به درگاه ربوبی، عطر توحید را در فضا آکنده می کرد و اتحاد و برادری مردم باایمان شهرستان کوار را که همگام با مسلمانان سراسر جهان این نماز باشکوه را اقامه می نمودند، در سایه ” انما المومنون اخوه” پدیدار می ساخت.

شنیدن خطبه های نماز عید فرخنده قربان از زبان امام جمعه موقت شهرستان کوار حجت الاسلام ذبیحی نژاد بر شیرینی و لطافت اقامه نماز می افزود و نمازگزاران را با فضایل عید اضحی آشناتر می ساخت.

در شهر اکبرآباد نیز نماز پرفضیلت عید قربان به امامت حجت الاسلام میرشکاری در حسینیه این شهر اقامه گردید و نمازگزاران مستحبات این‌نماز پرفیض را در ساعات اولیه صبح‌ امروز با‌معنویت به جا آوردند.

قربانی از سنت های نیکوی این روز است که حاجیان خانه خدا آن را انجام داده و سایر مسلمانان در صورت تمکن آن را پاس می دارند و با سهیم نمودن مخلصانه نیازمندان در نذر خود، حضرت حق را از خویشتن راضی و خشنود می نمایند.

برخی از مردم در شهرستان کوار و بخش ها و روستاهای آن با قربانی نمودن، این سنت نیک را گرامی داشته و با در نظر گرفتن سهمی از آن برای خانواده های کم بضاعت، خداوند را از استطاعتی که برای ادای فرمان او و مشارکت در عمل خیر بهره مند ساخته، شکر و سپاس گفتند.

هم چنین در راستای ذبح بهداشتی دام، شهرداری کوار در کشتارگاه خود عهده دار قربانی نذور مردم در عید سعید قربان شد و در شهر اکبرآباد نیز این مهم با مشارکت مردم و همکاری ستاد نماز جمعه و کمیته امداد شهرستان کوار صورت گرفت.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=19523

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.