27

همه مطالبه گران شهرستان کوار عضو مجمع مطالبه گری هستند/ ما حامی مطالبه گران مردمی کف میدان هستیم

  • کد خبر : 19234
  • 21 خرداد 1402 - 20:31
همه مطالبه گران شهرستان کوار عضو مجمع مطالبه گری هستند/ ما حامی مطالبه گران مردمی کف میدان هستیم
دبیر مجمع مطالبه گران استان فارس گفت: مجمع مطالبه گران شهرستان کوار انتصابی نیست و با شناسایی مجدد مطالبه گران و برگزاری جلسه، اگر مطالبه گران به این نتیجه برسند که در سمت دبیری و نائب دبیری شهرستان کوار باید تجدید نظر صورت گیرد، افرادی که منتخب مطالبه گران باشند، جایگزین افراد قبلی خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، مطالبه گر بودن مردم و بیان مطالبات که راهی برای تعامل آنان با مسئولان است، گامی در راستای حل مشکلات جامعه بوده و ارتباط مؤثر مسئولان با اقشار مختلف جامعه، سدهای موجود بین مردم و مسندنشینان را شکسته و آن‌ها را دردآشنای مشکلات بطن جامعه می‌نماید.

بیان مطالبات از سوی رسانه‌ها، نخبگان و مطالبه گران دغدغه مند، مسئولان هر جامعه‌ای را با عمق مشکلات و مسائل موجود در بین اقشار مختلف آشنا می‌کند و آگاه بودن مردم در این زمینه، راه را برای گشودن گره‌های زندگی آنان هموار می‌نماید.

امروزه رسانه‌های دغدغه مند در خط مقدم مطالبه گری‌های مردم از مسئولان قرار دارند و جوانان انقلابی آگاه و مطالبه گر رسالت خود را در این حیطه به خوبی ایفا می‌نمایند.

عصر روز جمعه در فرمانداری کوار جلسه‌ای با عنوان مجمع مطالبه گران شهرستان برگزار گردید که تعداد اندکی از مردم به طور خاص دعوت شده بودند که نارضایتی دیگر مطالبه گران و مردم شهرستان را درپی داشت.

انتظار مردم شهرستان کوار از مسئولان این مجمع، این است که هرگاه قصد برگزاری مجمع مطالبه گران شهرستان را دارند، در کنار حضور مسئولانی چون نماینده خود در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و سایر مسئولان، ازنقطه‌نظر و دیدگاه‌های همه جوانان دغدغه‌مند و مطالبه‌گر مشکلات مردم، نخبگان، رسانه ها و سایر افرادی که در حوزه های مختلف شهرستانی فعالیت و دغدغه دارند، بهره گیرند.

آنچه بیان آن در راستای برپایی مجامع مطالبه گری شهرستان ضروری است، این است که باید افراد مطالبه گر که فاقد مسند دولتی بوده و هیچ وابستگی به حزب یا گروه خاصی ندارند و رسانه‌هایی که شرایط لازم جهت طرح مطالبات عمومی را دارند، نیز در این جلسات دعوت‌شده و از دیدگاه‌های آنان در جهت رفع نواقص و مشکلات استفاده گردد.

در این راستا، پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار در جهت عمل به رسالت رسانه‌ای خود و پیگیری این مطالبه به‌حق مردم، طی گفتگویی با حسین کشتکار، دبیر مجمع مطالبه گران استان فارس کم و کیف فعالیت مجامع مطالبه گری استان و شهرستان‌ها را از وی جویا شد.

دبیر مجمع مطالبه گران فارس در گفتگو با خبرنگار بهار کوار اظهار داشت: روال مجمع مطالبه گران به این صورت است که یکی از معتمدین شهرستانی، مطالبه گران آن شهرستان را شناسایی نموده و به مجمع استانی اعلام می‌نماید.

وی ادامه داد: با اعلام شناسایی ۶۰ نفر از مطالبه گران از سوی شهرستان، ما به کوار آمده و جلسه را برگزار نمودیم که عبدالحمید روحانی به‌عنوان نائب دبیر مجمع از عدم حضور برخی مطالبه گران شهرستان و دعوت نشدن آن‌ها به جلسه سخن گفت.

کشتکار با بیان اینکه به علت نزدیکی کوار به شیراز ما دوباره برای برگزاری مجمع مطالبه گران به کوار خواهیم آمد، تصریح کرد: در این جلسه به نائب دبیر مجمع تأکید گردید که مطالبه گران کواری شناسایی شوند و جلسه بعدی با حضور مطالبه گران کف میدان برگزار گردد.

وی با اشاره به اینکه برخی مطالبه گران شهرستان در این جلسه حضورداشته و مباحثی را مطرح کردند، افزود: روال کاری مجمع، این‌گونه نیست که فقط افرادی که در جلسه اولیه حضور پیدا کرده‌اند، عضو آن باشند، بلکه همه مطالبه گران زحمت‌کش و دلسوز شهرستان از اعضای مجمع مطالبه گری کوار محسوب می‌شوند.

حسین کشتکار گفت: ما در کار مطالبه گران دخالت نمی‌کنیم، مطالبه گر کار خود را انجام می‌دهد، اما وقتی نیاز به حمایت داشته باشد و مستندی بخواهد یا اینکه خواستار رسانه‌ای شدن مطالبه یا طرح کردن آن در سطح استان و تهران باشد، حامی او هستیم.

دبیر مجمع مطالبه گران فارس با تأکید بر اینکه مجمع مطالبه گری سایر شهرستان‌ها نیز در صورت موافقت فرماندار در محل فرمانداری هر شهرستان برگزار می‌گردد، گفت: برای ایجاد ارتباط حلقه میانی مطالبه گر بین مردم و مسئول در صورت تمایل فرمانداران، ما در شهرستان‌ها حضور پیدا خواهیم کرد که فرماندار کوار نیز از برگزاری مجمع مطالبه گران شهرستان استقبال نمود.

وی ابراز داشت: این تکلیف به مسلم سهرابی به عنوان دبیر مجمع و عبدالحمید روحانی نائب دبیر مجمع شده که ضمن شناسایی افراد مطالبه گر، آن‌ها را در جلسه‌ای گرد هم آوردند تا یکدیگر را شناخته و با حضور و همکاری رسانه‌ها پیگیر مطالبات مردمی باشند، در این صورت ما نیز وظیفه خود دانسته و در جمع آنان حضور پیدا خواهیم کرد.

این فعال عرصه مطالبه گری گفت: مجامع مطالبه گری شهرستانی معمولاً سالانه برگزار می‌شود، اما به جهت نزدیکی کوار به شیراز، هرگاه به ما اعلام شود، تمهیدات برای گرد هم آمدن مطالبه گران کواری صورت گرفته، در جمع آنان حاضر خواهیم شد.

وی با تأکید بر اینکه اعضای مجمع مطالبه گران کوار درواقع همه مطالبه گران شهرستان هستند، بیان کرد: مجمع کار گروه‌های تخصصی متنوعی دارد و دارای معاون تشکیلات و معاون عملیات است.

کشتکار افزود: مجمع مطالبه گران با حمایت‌های قرارگاه بقیه‌الله پیشرو بوده و دارای جبهه سراج، انقلاب و خاتم است و گزینه جدیدی به نام اطلاعات مردمی نیز به آن اضاف شده است.

وی بابیان اینکه اعضای مجمع، منتخب خود مجمع هستند و انتصابی در آن صورت نمی‌گیرد، تصریح کرد: مجمع استانی حامی مطالبه گران مردمی کف میدان که تلاش کرده و زحمت می‌کشند بوده و اجازه نمی‌دهد، روند کاری مجمع به سمت حمایت از شخص یا اشخاص به‌خصوصی برود.

حسین کشتکار در ادامه اظهار داشت: با شناسایی مجدد مطالبه گران و برگزاری جلسه، اگر مطالبه گران به این نتیجه برسند که در سمت دبیری و نائب دبیری شهرستان کوار باید تجدیدنظر صورت گیرد، افرادی که منتخب مطالبه گران باشند، جایگزین افراد قبلی خواهند شد.

وی در پایان ضمن ابراز خرسندی از تماس‌ها و پیگیری‌های متعدد مطالبه گران کواری جهت حضور در مجمع مطالبه گران شهرستان اظهار داشت: ما این قول را به مردم شریف شهرستان کوار می‌دهیم که پس از شناسایی مطالبه گرهای شهرستان و گردآمدن آنان کنار یکدیگر و اعلام به مجمع استانی در جمع دلسوزان ساحت مقدس مطالبه حضور یابیم و گوش شنوای مشکلات مردم کوار از سوی آنان بوده و حامی و پشتیبان آنها باشیم.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=19234

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.