3

ورود سامانه بارشی در فارس از امروز

  • کد خبر : 25289
  • 14 اسفند 1402 - 16:03
ورود سامانه بارشی در فارس از امروز
مدیرکل هواشناسی فارس از ورود سامانه بارشی و وزش باد از دوشنبه ۱۴ اسفندماه به این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری بهارکوار، مسعود حقیقت مدیرکل هواشناسی فارس امروز ۱۴ اسفند در گفتگو با این رسانه با اشاره به فعالیت سامانه بارشی از بعد از ظهر دوشنبه در استان اظهار کرد: این سامانه تا اوایل وقت سه‌شنبه ۱۵ اسفندماه درفارس پابرجاست.

وی گفت: فعالیت این سامانه موجب بارش باران می‌شود و در مناطق سردسیر شمالی استان بارش پراکنده را در پی خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی فارس اضافه کرد: این سامانه امروز دوشنبه ۱۴ اسفندماه مناطق شمال غرب به‌ویژه شمال غرب استان و شهرستان‌های سپیدان، رستم، نورآباد ممسنی، کوهچنار، کازرون و غرب اقلید را فرامی‌گیرد.

حقیقت افزود: این سامانه بارشی در روز سه‌شنبه ۱۵ اسفندماه مناطق سپیدان، رستم و نورآباد ممسنی را در برمی‌گیرد.

این مقام مسئول گفت: از آنجا که این سامانه موجب لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید خواهد شد، توصیه می‌شود: شهروندان در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها توقف نکنند و از سفرهای غیرضروری به‌ویژه در آزادراه شیراز – اصفهان خودداری کنند.وزش باد استان را فرامی‌گیرد.

وی بیان کرد: همچنین وزش باد شدید از دوشنبه ۱۴ اسفندماه مناطق شمالی و شرقی استان به‌ویژه شهرستان‌های آباده، خرم بید، ارسنجان، اقلید، بوانات، پاسارگاد، سرچهان، بختگان، نی‌ریز و استهبان را فرا می‌گیرد و تا اواخر وقت همین روز پابرجاست.

مدیرکل هواشناسی فارس در پایان افزود: با توجه به اینکه با وزش باد احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال وجود دارد، توصیه می‌شود: سازه‌های موقت محکم شوند، از پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهن‌سال خودداری شود و سم یا محلول‌پاشی باغات و مزارع انجام نشود.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=25289

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.