22

وعده رییس شورای کوار جهت پرداخت ۲ حقوق کارگران شهرداری در مردادماه / تمام حقوق و مزایای کارگران باید پرداخت شود

  • کد خبر : 20995
  • 14 مرداد 1402 - 22:06
وعده رییس شورای کوار جهت پرداخت ۲ حقوق کارگران شهرداری در مردادماه / تمام حقوق و مزایای کارگران باید پرداخت شود
رییس شورای شهر کوار وعده پرداخت یک حقوق معوقه کارگران در این هفته و یک حقوق دیگر تا پایان مردادماه ۱۴٠۲ داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارکوار، در پی مطالبه کارگران شهرداری کوار درخصوص پرداخت حقوق 3ماه آنان، خبرنگار این رسانه به سراغ رییس شورای شهر رفت و موضوع را از وی جویا شد.

جبار علیدادی یکی از دلایل عدم پرداخت حقوق کارگران را درآمد نداشتن شهرداری دانست و گفت: از ابتدای سال 1402 تا به امروز منابع درآمدی شهرداری بر پایه 4 الگو بوده است که محقق نشده است.

رییس شورای شهر کوار گفت: یکی از درآمدهای شهرداری عوارضی است که باید شهروندان بپردازند، که پرداخت نمیشود.

وی افزود: راه دیگر صدور پروانه ساختمانی است که به خاطر مصوبه مجلس که جهت بیمه کارگران ساختمانی مردم باید متری 220 هزار تومان به تامین اجتماعی پرداخت نمایند اما این مدت متاسفانه یک پروانه هم صادر نشده است!!

علیدادی درآمد دیگر را مالیات بر ارزش افزوده عنوان نمود و بیان کرد: مبلغی از مالیات برارزش افزوده ها به شهرداری‌ها تعلق میگیرد که به مدت سه ماه پرداخت نشده است.

رییس شورای شهر کوار اظهار کرد: شهرداری با فروش املاک مازاد می تواند درآمد خود را محقق نماید که این نیز متاسفانه با وجود آگهی ها زمینی فروش نرفته است.

جبار علیدادی یاداور شد: شهرداری باید تا پایان مردادماه 50میلیارد تومان درامد داشته باشد که 5 میلیارد آن نیز تحقق نیافته است.

وی در خصوص تجمع کارگران گفت: شب قبل از تجمع کارگران، جلسه ای با شورای کارگری برگزار کردیم و به آن‌ها قول دادیم که پیگیر هستیم ارزش افزوده وارد سیستم مالی شهرداری شود که بتوانیم بخشی از معوقات را پرداخت نماییم اما فردای آن روز شاهد تجمع کارگران بودیم.

رییس شورای شهر کوار بیان کرد: از اداره دارایی و نماینده محترم پیگیری هایی صورت گرفت که رایزنی کنند مقداری اعتبار به شهرداری واریز شود تا حقوق کارگران را پرداخت نماییم.

جبار علیدادی ادامه داد: هفته گذشته مقداری اعتبار به حساب شهرداری واریز شده است که به حساب همیاری شهرداری ها وازیر نموده ایم که حقوق کارگران را پرداخت نماید که ممکن است کارگران حقوقشان را با چندروز تاخیر دریافت نمایند.

وی خاطرنشان کرد: در هفته جاری قطعا یک حقوق کارگران شهرداری کوار پرداخت خواهد شد.

این عضو شورای شهر در پاسخ به سوال خبرنگار بهارکوار که چرا وضعیت حقوق کارمندان همچون کارگران نیست، گفت: کارمندان رسمی و وزارت کشوری هستند و شهرداری تعهد صد درصدی دارد که حقوق آنان را پرداخت نماید اما آنان نیز حقوق معوقه دارند.

علیدادی در خصوص یکی از اظهارات کارگران مبنی بر عدم دریافت اضاف کاری و دیگر حقوق کارگران اظهار کرد: هرکارگری که اضافه کاری داشته باشد، حق خود را دریافت خواهد کرد و اگر دریافت نکردند حق اعتراض دارند و میتوانند گزارش دهند.

وی تاکید کرد: تمامی حقوق کارگران باید پرداخت شود و اینچنین نیست که از این حق محروم باشند.

رییس شورای شهر کوار بیان نمود: سنوات نیز از سال 97 پرداخت نشده است که البته در دوره ما نبوده ولی پیگیری میشود پرداخت شود البته قطعا اگر شهرداری توان پرداخت داشته باشد، پرداخت می‌شود.

وی در پایان وعده ای به خبرنگار بهارکوار داد که دومین حقوق نیز در اولین فرصت در همین ماه پرداخت خواهد شد.

حسینی رییس اداره کار شهرستان کوار نیز تاکید کرد: حقوق کارگران باید پرداخت شود و شهرداری حق این را ندارد از حقوق و مزایای کارگران بکاهد یا پرداخت نکند.

وی با بیان اینکه اگر کارگری اضافه کاری داشت باید پرداخت شود و سنوات جزو حداقل های قانونی است، گفت: حقوق و مزایای کارگر به این شکل نیست که کارفرما تخت اختیار خودش هرچه خواست پرداخت کند لذا کارفرما مکلف به پرداخت آن است و مرجع رسیدگی نیز اداره کار می باشد.

رییس اداره کار کوار افزود: در کمیسیون کارگری شهرستان این مطالبات بررسی می شود و باید شورای کارگران این مسائل را در کمیسیون اعلام نمایند تا پیگیری شود چراکه اگر مطالبات پرداخت نشد رای صادر خواهد شد که اموال شهرداری مصادره شود تا حقوق ها پرداخت شود.

حسینی یاداور شد: سنوات پایان کار پرداخت می‌شود و اگر کسی سنواتی دریافت نکرده است میتواند با مراجعه به اداره کار شکایتی تنظیم کند تا پیگیری شود.

باتوجه به اینکه در روایات و احادیث معصومین(ع) نیز تاکید شده است که مزد کارگر را باید قبل‌ از خشک شدن عرقش بپردازید اما متاسفانه برخی مسئولین به این امر توجه ندارند و میگویند حقوق کارگر باید معوقاتی داشته باشد و این عرف است!!

با توجه به شرایط اقتصادی جامعه عدم پرداخت به موقع حقوق کارگران سبب می‌شود ‌که برخی از آنها در تامین نیاز‌های اولیه زندگی خود عاجز بمانند و خانواده آن ها فشار مضاعفی را تحمل کنند و این امر، می‌طلبد که مسئولین تلاش کنند با گرفتن تصمیمات درست و اقدامات لازم این مشکلات را کاهش دهند نه اینکه با بی‌توجهی و عدم پرداخت حقوق آنها، عامل بروز مشکلات بیشتری برای اقشار کم‌درآمد باشند.

بهارکوار تا پرداخت کامل حقوق کارگران شهرداری کوار پیگیر این مساله خواهد بود و انتظار می رود شورای کارگری تخلفات و مطالبات کارگران را به اطلاع کمیسیون کارگری شهرستان برسانند تا پیگیری شود.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=20995

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.