22

پاهایی که این روزها تا24 ساعت هم در پوتین جا خوش کرد/ قانون ، سختی کار را برای سبزپوشان حافظ امنیت وضع خواهد کرد؟

  • کد خبر : 11801
  • 13 مهر 1401 - 10:15
پاهایی که این روزها تا24 ساعت هم در پوتین جا خوش کرد/ قانون ، سختی کار را برای سبزپوشان حافظ امنیت وضع خواهد کرد؟
رهبر انقلاب: تضعیف نیروهای مسلح، تضعیف امنیت کشور است

طبق حدیث رسول گرامی اسلام ص امنیت و سلامت دو نعمت ناشناخته اند و ارزش آن ها زمانی دانسته می شود که مورد خدشه قرار گیرند.

نظر به هفته ی پلیس و نقش برجسته ی آن در همه ی صحنه ها و زمان ها و تلاش بی وقفه ی نیروی انتظامی در راستای مدیریت ناامنی ها و اغتشاش های اخیر ،ارج نهادن به این سازمان خدوم و عوامل آن و تقدیر از زحماتشان امری ضروری است.

با توجه به اینکه پوشیدن لباس مقدس انتظامی مسئولیت خطیری را بر عهده ی آنان که دل در عشق به مردم و وطن دارند می گذارد لازم است قوه ی قانون گذار در برخی از مفاد قانونی که برای آنان لحاظ نموده است، تجدید نظر نماید.

همان طور که می دانیم تصویب طرحی که قرار بود شغل پلیس را در زمره ی مشاغل سخت قرار دهد ، هم چنان در مجلس دست به دست می شود و بلاتکلیف مانده است.

گاهی مشاهده می شود پیشه هایی که درسطح پاین تری از نظر سختی کار و خطر نسبت به شغل پلیس قرار دارند ، در زمره ی مشاغل پرخطر قلمداد شده اند و این شغل که در بسیاری از میادین باید حاضر و آماده باشد از این حیث از دید قانون گذار مغفول مانده است.

شایان اهمیت است که نمایندگان مجلس با نگاهی دوباره به وظایف و حیطه های عملکرد پلیس در جامعه در تبصره های این قانون بازنگری نمایند و قدردانی خویش از نیروهای حافظ امنیت را با تسهیل قوانین در حوزه ی کاری آنان ابراز نمایند.

قشر خدومی که وقتی به فیش حقوقی آن ها نظر می کنی درمی یابی که حقوق و مزایای کارکنان آن به مراتب از سایر دستگاه های دولتی پایین تر است و به خاطر حساسیت شغلی کمتر از دیگر مشاغل رسمی امکان استفاده از مرخصی دارند.

آنان گاهی در مرزها به پاسبانی از میهن مشغول می شوند و جان خود را سپر امنیت و آرامش مردمان این مرز و بوم می کنند. بعضی در این راه به درجه ی جانبازی نائل می آیند و برخی شهد شهادت را می نوشند.

در هفته ای که در تقویم ما به عنوان روزشان در نظر گرفته شده مانند سایر مناصب و مشاغل مورد تقدیر و تشکر واقع نمی شوند ، در حالی که در همه ی موقعیت های مهم در آماده باش به سر می برند.

آن ها که این روزها پوتین ها در پاهایشان بیش از۲۴ ساعت هم جا خوش کرد و با تحمل تاول ها و زخم ها به مصاف اغتشاش گران و برهم زنندگان نظم و امنیت رفتند تا بر سوگندی که در اوان عجین شدن این حرفه جسم و روحشان یاد کرده بودند، وفادار و ثابت قدم بمانند.

آن چه قدر مسلم است این است که سبزپوشان جان برکف نیروی انتظامی برخاسته از پیکره ی این ملتند و جدای از این مردم نیستند و همواره چشمان خانواده و فرزندانشان بر در گره می خورد تا آنان به سلامت از ماموریت باز گردند و نگرانی فصل جدایی ناپذیر خانواده های صبور آنان است.

و به راستی نباید بین شهدای گرانقدر نیروی انتظامی و سایر دستگاه ها تفاوت قائل شد و مزایایی که برای دیگر خانواده های گرانقدر شهیدان لحاظ شده است، به خانواده های این قشر زحمت کش و پرافتخار نیز تعلق گیرد.

رهبر معظم انقلاب که در همه ی برهه های حساس،فرمایششان فصل الخطاب و مورد توجه دوست و دشمن است در هفته ی جاری نکته های نغز و دقیقی راجب نیروی انتظامی و سایر نیروهای مسلح کشور ایراد فرمودند که مرور دوباره ی آن ها بصیرت را برای ما به ارمغان می آورد :”

در این حوادث چند روز اخیر بیش از همه به سازمان انتظامی کشور ظلم شد، به بسیج‌ ظلم شد. به‌ملت ایران ظلم شد.تضعیف نیروهای مسلح، تضعیف امنیت کشور است و کسی که به پاسگاه پلیس یا پایگاه بسیج‌ حمله می کند ، یا در سخنان خود به ارتش یا سپاه طعنه می زند ، به امنیت کشور حمله می کند.پلیس موظف به ایستادن در مقابل مجرم و تامین امنیت جامعه است.

بنابراین تضعیف پلیس به معنی تقویت مجرمین است و کسی که به پلیس حمله می کند مردم را در مقابل مجرمین، اراذل و اوباش ، سارقان و زورگیران کاملا بی دفاع می گذارد.”

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=11801

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.