27
رحیمی مظفری:

پروژه های آموزشی کوار که بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند تا مهرماه تحویل داده می‌شود

  • کد خبر : 18195
  • 09 اردیبهشت 1402 - 21:38
پروژه های آموزشی کوار که بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند تا مهرماه تحویل داده می‌شود
نماینده مردم کوار گفت: پروژه هایی که پیشرفت فیزیکی 70 درصدی به بالا دارند، نهایت تا مهرماه در اختیار دانش آموزان عزیز قرار داده شود و سایر پروژه ها که بین 15 تا 70 درصد قرار می‌گیرند امسال به نحوی برنامه ریزی شود که از حالت رکود خارج شده تا عملیات اجرایی آن مجدد از سر گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارکوار، حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به همراه معاونین و نماینده مردم شهرستانهای کوار، سروستان و خرامه در مجلس صبح روز شنبه 9 اردیبهشت 1402 به منظور بازدید و بهره برداری از پروژه‌های آموزشی به شهرستان کوار سفر کردند.

در این سفر از پروژه های مدرسه سازی این شهرستان بازدید به عمل آمد و آموزشگاه برکت حضرت رقیه (س) شهر اکبراباد افتتاح شد. در ادامه جلسه ای با حضور مسئولین در محل فرمانداری کوار، جهت بررسی وضعیت پروژه های آموزشی شهرستانهای کوار، سروستان و خرامه برگزار شد.

خان محمدی رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در این جلسه بر تکمیل پروژه های نیمه تمام و بویژه پروژه های خیری و مشارکتی تاکید نمود و مصوب گردید 28 پروژه آموزشی این شهرستان تا پایان سال تعیین تکلیف شود.

طبق توافقات انجام شده 12 پروژه آموزشی توسط ذوب آهن پاسارگاد، 7 پروژه توسط سازمان کل نوسازی مدارس، 3پروژه توسط خیرین مدرسه ساز، 1 پروژه توسط طرح آرشام، 1 پروژه از سرانه داخلی شهرستان توسط فرمانداری و 4 پروژه نیز پس از تعهد خیرین تحویل سازمان نوسازی مدارس شود.

نماینده مردم شهرستان کوار، خرامه و سروستان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این جلسه در گفتگو با خبرنگار بهارکوار گفت: شهرستان کوار به دلیل مهاجرت بالا و اتباعی که دارد جزء شهرستان هایی است که در رتبه دوم استان فارس در کثرت دانش آموزی، رشد دانش آموزی و نیاز به فضای آموزشی قرار دارد.

وی ادامه داد: به همین خاطر پروژه های زیادی برای آن تعریف شده است اما با توجه به مشکلاتی که در دوران کرونا پیش آمد، غالب پروژه ها با پیشرفت فیزیکی 10درصد نهایتا 40درصد تعطیل شد. اما اکنون اقدامات خوبی صورت گرفته و اعتباراتی از محل استانی و ملی اخذ شده است البته خیرین نیز کمک کردند. همچنین تعدادی از پروژه های آموزشی با مشارکت بنیاد برکت، بنیاد علوی و فولاد پاسارگاد هماهنگ شده است.

رحیمی مظفری بیان کرد: امروز بنا شد پروژه هایی که پیشرفت فیزیکی 70 درصدی به بالا دارند، نهایت تا مهرماه در اختیار دانش آموزان عزیز قرار داده شود و سایر پروژه ها که بین 15 تا 70 درصد قرار میگیرند امسال به نحوی برنامه ریزی شود که از حالت رکود خارج شده تا عملیات اجرایی آن مجدد از سر گیرد.

نماینده مردم کوار در پایان اظهار کرد: مجموع اعتباراتی که برای توسعه و تجهیز این مدارس در سه شهرستان حوزه انتخابیه نیاز است، منهای پروژه هایی که فولاد پاسارگاد بر عهده گرفته است، حداقل 600 میلیارد تومان می باشد. لذا بنا شد این بودجه از محل حمایت های اجتماعی نفت، اعتبارات ملی، اعتبارات سفر و اعتبارات شهرستانی تامین شود.

در ادامه این سفر ضمن حضور در مجتمع ذوب آهن پاسارگاد شیراز، تفاهم نامه مشارکت صد در صدی شرکت صنعتی ذوب آهن پاسارگاد در احداث 11 پروژه آموزشی شهرستان کوار امضا شد. بر اساس این تفاهم نامه، مقرر شد عملیات اجرایی احداث این 11 پروژه تا پایان اردیبهشت ماه آغاز شود.

عکس: محمد کشتکار

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=18195

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.