97
عبدالعلی رحیمی مظفری:

پروژه های در حال انجام کوار در سال 1400 با پیگیری نماینده مردم کوار در مجلس

  • کد خبر : 1161
  • 20 تیر 1400 - 12:22
پروژه های در حال انجام کوار در سال 1400 با پیگیری نماینده مردم کوار در مجلس
عبدالعلی رحیمی مظفری بیان کرد : قطعاً ما امسال اگر مشکلی در حوزه سد کوار پیش نیاید حداکثر تا سال ۱۴۰۱ سد آماده آبگیری خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، عبدالعلی رحیمی مظفری طی مصاحبه ای با خبرنگار پایگاه خبری بهارکوار در تاریخ ۱۸ تیر ۱۴۰۰ پروژه های در حال اجرا و پیگیری شده در شهرستان کوار را مطرح کرد.

پیشرفت اجرایی و فیزیکی پروژه سد حاج قاسم سلیمانی

عبدالعلی رحیمی مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار بهار کوار در خصوص پیشرفت اجرایی و فیزیکی پروژه سد حاج قاسم سلیمانی (میرزای شیرازی سابق) کوار گفت: سد شهید سلیمانی زمانی که ما به عنوان نماینده منتخب در اسفندماه ۱۳۹۸ انتخاب شدیم با پیشرفت فیزیکی حدود ۴۲ درصد، به علت بدهی های مختلف پروژه تعطیل شده بود.

وی در خصوص اعتبار سال ۱۳۹۹ گفت: زمانی که ما وارد مجلس شدیم طبیعتا بودجه سال ۱۳۹۹ بسته شده بود. آن زمان برای سد کوار ۱۰ میلیارد تومان کمتر از سال قبل اعتبار داده شده بود. با پیگیری‌های مکرر ۸۵ درصد تخصیص اعتبارش را در اولین ماه تخصیص پروژه ها که خرداد بود گرفتیم و غالب این پول هم صرف بدهی‌های پیشرفت ۴۲ درصدی پروژه شد.

نماینده مردم شهرستانهای سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مسائلی که سد داشت این بود پیمانکاری که برای این پروژه کار می‌کرد تا همین حد پیمان داشت که باید پیمان جدید ابلاغ می‌شد که ما آن را پیگیری کردیم و ابلاغ شد تا بتواند سد ادامه کار پیدا کند. پیگیری های مکرری از استانداری، امور آب کل کشور و سازمان آب منطقه ای انجام شد. نهایتاً نتیجه که به آن رسیدیم این بود که ما بتوانیم ۱۰۰ میلیارد تومان مجوز بگیریم آن هم برای اینکه پیمانکار در پروژه کار کند و طلبکار شود. سپس اسناد طلبش توسط سازمان آب منطقه‌ای تایید شود که ما بتوانیم این پول را بگیریم.

وی افزود: در جلساتی که با رئیس سازمان اقتصادی کوثر صورت گرفت قرار شد پول هایی از آن کانال تزریق شود که حداقل پروژه شروع و طلبکار شود. بالاخره توانستیم از آن ۱۰۰ میلیارد تومان که مجوز گرفته بودیم ۵۰ میلیارد تومان اوراق بهادار سال پیش محقق و  ۵۰ میلیارد دیگر امسال در خرداد ماه با اولین سری تخصیص ها جذب کنیم.

رحیمی مظفری با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد پروژه پیشرفت داشته، ادامه داد: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی سد حدوداً ۶۵ درصد می باشد و با اقداماتی که در دست انجام است سرعت پیشرفت پروژه من بعد انشاالله بالاتر قرار خواهد گرفت.

زمان افتتاح و بهره برداری سد حاج قاسم سلیمانی

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس در خصوص افتتاح و بهره برداری سد اظهار کرد: ما دو شاخه کار در حوزه سد داریم: یکی بحث عملیات اجرای سد می باشد که پیش بینی اول ما این بود که بتوانیم تا پایان سال ۱۴۰۰ سد را به مرحله آبگیری برسانیم. اما با توجه به شرایط خاصی که این سد دارد، احتمال اینکه نتوانند پایداری آب را داشته باشد، زیاد است. بنابراین تصمیم گرفته شد قسمتی از طرح به دیوار آب بند تغییر پیدا کند. این موضوع باعث شد خود به خود شروع اجرای پروژه طول بکشد.

وی ادامه داد: در مراحل عقد قرارداد با یک پیمانکار ثانویه از مجموعه قرارگاه خاتم الانبیا هستیم (شرکت ایستاب) که این اگر محقق شود تقریبا یک برنامه زمانبندی ۱۵ ماهه برای احداث دیوار آب بند دارد که همزمان بدنه سد اجرا می شود. با این شرایط قطعاً ما امسال اگر مشکلی پیش نیاید حداکثر تا سال ۱۴۰۱ سد آماده آبگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه ممکن است بحث تحصیل اراضی زمان بهره برداری سد را تحت تاثیر قرار دهد بیان کرد: اراضی که در حوزه آب قرار می گیرند جزء مرغوبترین اراضی کشاورزی کوار است. همچنین دو تا روستا جابه‌جا می شود که مکان ساکنین آنها باید تامین شود که یک سیکل زمان بر می باشد. در این راستا ما دعوت کردیم از معاون وزیر آب و کشاورزی کل کشور و مجوز احداث روستای جدید را در منطقه بین دهداری و خرقان گرفتیم. در حال حاضر روستا در مرحله طراحی هست. با این تصمیم اگر روستا سریع احداث نشود بحث بهره‌برداری سد را تحت تاثیر خودش قرار می‌دهد.

وضعیت کلی بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی کوار

عبدالعلی رحیمی مظفری در خصوص بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی کوار گفت: در سند آمایش سرزمینی کوار، بیمارستان کوار را حداکثر ۶۴ تختخوابی در نظر گرفته بودند. بیمارستانها در سهم بندی آنها طوری است که بیمارستان زیر ۹۶ یا ۱۰۰ تختخوابی عملاً امکانات مناسب و زیر ساخت مناسبی ندارد که بتواند خدمات کافی به مردم دهد. برای همین ما باید حداقل یک بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در حقوق چشم انداز سال ۱۴۰۴ به ازای هر ۵۰۰ نفر باید یک تخت دولتی و یک تخت خصوصی داشته باشیم، کوار مشمول یک بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی دولتی و یک بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی خصوصی می‌شود. طبیعتاً چون شیراز جنب کوار است کسی تمایل برای سرمایه گذاری در بیمارستان خصوصی کوار ندارد. با پیگیری هایی که انجام شد، ما حاضر شدیم با کمک خیرین کوار قرارداد تفاهم‌نامه ببندیم که بتوانیم در ساخت ساختمان خود بیمارستان با کمک خیرین، بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی داشته باشیم. این موضوع در لیست وزارت بهداشت نیز تصویب شد.

وی با بیان اینکه سند آمایش سرزمینی یکی از مهم ترین ملاک هایی است که در ماده ۲۳ سازمان برنامه و بودجه باید تخصیص لازم را به بیمارستان بدهد مطرح می شود، بیان کرد: متاسفانه در آنجا با موضوع ۲۰۰ تخت خوابی مخالفت شد و گفتند باید ۶۴ تختخوابی باشد.

رحیمی مظفری در ادامه گفت: آخرین ابلاغی که توانستیم بگیریم تایید روز چهارشنبه هفته گذشته بود که مجوز ۱۰۰ تخت دولتی با متراژ ۱۰۰۰۰ متر و اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان را گرفتیم که از طریق دولت تامین شد. اتفاقی که افتاد این بود که توانستیم این بیمارستان را در ردیف اصلی بودجه بیاوریم و هم بودجه را در قالب بودجه ملی تعریف کنیم.

به گفته رحیمی مظفری برای این بیمارستان ۱۵۰ میلیارد تومان تامین اعتبار پیش بینی شده که ۱۰ میلیارد تومان امسال تامین بودجه شده است. بدین ترتیب احداث بیمارستان امسال شروع خواهد شد.

تقاطع ورودی شهر طسوج و دیگر روستاها

عبدالعلی رحیمی مظفری راجب تقاطع شهر طسوج اظهار کرد: در ورودی شهر طسوج بنا بوده یک تقاطع گذر به گذر احداث بشود که اصل این تقاطع ورودی کمربندی شهر کوار است. ولی اگر کمربندی کوار احداث میشد کل شهر کوار را از رونق می‌انداخت. به همین خاطر در جلسه‌ای که با معاونت توسعه زیرساخت وزیر راه در فرمانداری کوار داشتیم تقاضا داشتند برای اینکه کوار از رونق نیفتد کمربندی حذف شود.

وی ادامه داد: جلسات مکرری داشته‌ایم. از جمله بازدید معاون وزیر و رئیس سازمان حمل و نقل راهداری کل کشور، معاون وزیر توسعه زیرساخت، معاون وزیر برنامه ریزی و وزیر راه آقای مهندس اسلامی در محل تقاطع طسوج که با صحبت هایی که صورت گرفت، تصمیم نهایت بر این شد که تقاطع برای ورودی طسوج احداث شود.

او در خصوص جاده های محمود آباد نیز بیان کرد: به دلیل نیاز به اعتبارات زیاد در این خصوص، با توجه به وجود کوره ها و معادن خاکی کوچک که ۱۱۰ عدد از آنها تا الان پروانه بهره برداری دارند و از این تعداد حدود ۸۰ عدد از آنها فعال هستند، از همین طریق قرار شده است ایمیدرو ( سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ) بحث جاده های محمود آباد و وزارت راه اجرای زیرگذر و روگذر را انجام دهد.

رحیمی مظفری با تاکید بر بازدید کارشناسان وزارت راه از دوربرگردان هایی که مشکل دارند بیان کرد: نقاط دیگری از کوار و روستاهای اطراف باید بررسی شود، همچون دور برگردان روستای فتح آباد، باغان، دره عسلویه، مظفری، قصیرا، آباده آبگرم و از همه مهم تر اکبرآباد که بسیار جدی است هم در ورودی و هم در خروجی و یکی از دلایلی که کارشناسان وزیر راه به کوار می آیند همین مشکل می باشد.

ساخت پروژه های مدارس و پروژه های ورزشی

رحیمی مظفری در خصوص پروژه های مدارس گفت: متاسفانه مدارس متعددی شروع شده بود که خیلی از آنها به خاطر عدم تامین اعتبار متوقف ماند. معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کل کشور به همراه استاندار در کوار بازدیدی داشتند و یک‌سری مدارس را برای اجرا در برنامه کاری قرار دادیم و یکسری نیز برای احداث تکمیل اعتبار کردیم.

وی ادامه داد: سه مدرسه از طرف بنیاد برکت مجوز گرفتیم که سرمایه‌گذاری کنند؛ یک مدرسه ۱۲ کلاسه به اسم سردار شهید استوار محمود آبادی توسط بنیاد احسان بنیاد مستضعفان قرار شده است به صورت مشارکتی با سازمان نوسازی مدارس کل کشور انجام شود، هنرستان شهید غفاری کوار نیز صحبت کردیم که شرکت فولاد پاسارگاد انجام دهد و فوندانسیون آن انشاالله ظرف یکی دو هفته آینده ریخته خواهد شد.

به گفته رحیمی مظفری برای استخر دانش آموزی نیز اعتبار گرفته شده است که تابستان امسال سوله نصب و مراحل اجرایی و تکمیلش آغاز خواهد شد.

نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی پروژه های ورزشی را به عنوان بیشترین حجم تغییر و تحولی که انجام شد دانست و بیان کرد: ما حدودا ۶ زمین ورزشی کوچک چمن مصنوعی شروع خواهیم کرد که چندتای آن شروع شده و یکی از آنها در محمود آباد به بهره برداری رسیده و دو زمین ورزشی توسط فولاد پاسارگاد انجام خواهد شد که در حال اجرا است.

رحیمی مظفری با اشاره به زمین های چمن مصنوعی که اجرا شده یا در حال اجرا می باشد، گفت: زمین چمن کوار در محله قلمستان، هورباف، ولیعصر، آباده، مظفری، ارباب سفلی، هکوان و قنات اختصاص داده شده همچنین برای روستاهای فتح آباد، قصر احمد، نوروزان و… چمن مصنوعی در نظر داریم.

وی در خصوص زمین چمن طبیعی شهر طسوج اظهار کرد: برای این زمین چمن ۳۵۰ میلیون تومان از محل وزرات نفت گرفته ایم و مبلغی هم شهرداری برای بحث اطرافش کار کرده بود و مبالغی هم سازمان ورزش که جوانان می گذارد و ان شالله همین تابستان کار زمین چمن طسوج انجام خواهد شد.

او در بحث برنامه های ورزشی ادامه داد: پارک ۸ هکتاری با امکانات ورزشی در ورودی شهر کوار با پیگیری های متعددی که از وزارت نفت شد، بالاخره با یک میلیارد و نیم برای شروع پارک حاشیه ای تأمین اعتبار شده است همچنین در مظفری یک سالن به کمک خیرین شروع به ساخت شده است. بحث روشنایی و احداث سکو در مجموعه ورزشی اکبراباد و یک سالن ورزشی کوچک برای قصیرا را در نظر داریم.

برنامه قرض الحسنه های اعطا شده

رحیمی مظفری با بیان اینکه در بحث حمایتی یکی از کارهایی که نماینده هارا دچار چالش می کند بحث مشکلات مردم در حوزه های معیشتی است، گفت: با راه اندازی قرارگاه جهادی ریحانه النبی که فعالیت خوبی داشته، اقدامات خوبی از طریق بانک و گروهان مستضعفان بنیاد احسان صورت گرفته است. عدد و رقم هایی که تا الان پیش بینی و محقق شده حدود ۴۰۰ میلیون تومان بوده است و یک میلیارد دیگر در دست اقدام است.

فعالیت پروژه سینما و آمفی تئاتر

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص سینما کوار گفت: کوار با توجه به اینکه شرایط و سالن های مناسب نمایشی برای تئاتر و سینما ندارد، با پیگیری های انجام شده ۴٫۵ میلیارد اعتبار اولیه از وزارت نفت گرفته شده که یک مجتمع خدماتی رفاهی و فرهنگی در قسمت خروجی شهر کوار به سمت فیروز آباد جنب پمپ بنزین توسط شهرداری احداث خواهد شد که یک قلم آن یک سالن سینمایی با ۸۰۰ نفر ظرفیت خواهد بود که مراحل طراحی آن نیز انجام شده است.

سخن پایانی

رحیمی مظفری در پایان با تاکید بر بحث آبرسانی کوار و کم بودن بحران آب امسال گفت : چندین حلقه چاه این مدت به بهره‌برداری رسیده و خطوط مختلفی اجرا شده است. امسال هم اتفاقات بسیار خوبی افتاد، شاید معادل اعتباراتی که ما در حوزه انتخابیه و در شهرستان کوار امسال برای بحث آبرسانی گذاشتیم، حداقل ۱۰ برابر سال های قبل می باشد. و امیدواریم تحولی در بحث آبرسانی کوار انجام شود. با اینکه امسال شدت گرما بالا و مصرف آب بالا رفت، اما بحران آب امسال به مراتب نسبت به سال قبل کمتر بوده است.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=1161

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.