6

کوار؛ صحنه ابراز ارادت خالصانه به شهید قدس با اجتماع پرشور مردمی و برپایی موکب ها + تصاویر

  • کد خبر : 23803
  • 13 دی 1402 - 16:14
کوار؛ صحنه ابراز ارادت خالصانه به شهید قدس با اجتماع پرشور مردمی و برپایی موکب ها + تصاویر
اگر امروز سری به شهرستان کوار بزنی، شور و عشق را به تماشا خواهی نشست. شهرستانی که امروز شاهد اجتماع مردمی با شکوه سالروز شهادت سردار دلها به همراه برپایی موکب های متعدد است.

تصاویر در انتهای متن

پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، فاطمه دیباور: به میدان بسیج، دومین میدان ورودی شهرستان کوار از سمت شیراز که نزدیک می شوی حرکت خودروها کند می شود. با خود می گویی این جا چه خبر است؟ چرا این همه موکب، دور تا دور میدان را احاطه کرده و این همه جمعیت برای چه به این جا آمده اند؟

پاسخ این سوال را باید در کردار کسی جست و جو کنی که این اجتماع به عشق او شکل گرفته است. اخلاص، بارزترین ویژگی او بود که این همه شور و حرارت را یکجا به نمایش گذاشته است.

حاج قاسم، پای قولش به این مردم وفادار ماند. اگر وعده داد ظرف چند ماه دیگر شاکله داعش را به کمک نیروهای مقاومت در این کره خاکی از هم خواهد گسست، پای قولش ماند.

طوری رفتار کرد که قاچاقچیان و خلافکاران سیستان و بلوچستان و‌کرمان، داوطلبانه اسلحه های خود را تحویل داده و با کمک به تسطیح زمین های کشاورزی به شغل های آبرومندانه رو بیاورند و سر به راه شوند.

حاج قاسم، امید دل مردم عراق، سوریه، فلسطین و لبنان شد. او حتی دل دختران و زنان ایزدی را هم شاد کرد.

دل هایی که در شهادتش بی قرار شد

جمله های رهبرم را پس از شهادت حاج قاسم از نظر می گذرانم:« سردار بزرگ و پرافتخار اسلام آسمانی شد. دیشب ارواح طیبه شهیدان، روح مطهر قاسم سلیمانی را در آغوش گرفتند…»

چه روزهای سختی برای ملت ایران بود. هرکس با هر تفکری با شنیدن این خبر هوای دلش ابری شد. چه تشییع با شکوهی بود‌. مردم، مشتاقانه و پرشور روح بلند سردار قهرمان خویش را راهی آسمان ها کردند.

کوار؛ خالق صحنه های زیبا در چهارمین سالگرد شهادت سردار دلها

امروز مردم شهرستان کوار به پاس مجاهدت های این سردار جان فدا گرد هم آمدند و صحنه های زیبایی از از ابراز ارادت به شهید قدس را به منصه ظهور نهادند.

موکب ها پر جنب و جوش در خادمی عاشقان حضرت زهرا(س) و قهرمان مقاومت

گروهی از خانم ها به پخت نان سنتی مشغول هستند‌. در موکبی دیگر با چای و شلغم از مردم پذیرایی می شود‌. در آن سو دیگ های پخت غذا بار گذاشته شده و خادمان، مهیای خدمت رسانی به عاشقان حاج قاسم هستند.

در موکبی بانوان، جمله های زیبایی راجع به حجاب روی بنر می نویسند. بچه ها نیز در موکبها به کشیدن نقاشی و رنگ آمیزی عکس قهرمان کشورشان مشغول هستند.

گروه های سرود دانش آموزی لحظه به لحظه به این اجتماع بزرگ افزوده می شوند و سرودهای پرمضمونی راجع به شهدا، فرهنگ مقاومت، ولایت و مادر اجرا می کنند.

۱۳ دی ماه امسال با روز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) گره خورده و بر زیبایی آن افزوده است. حضور پرشور بانوان و مادران کواری در این اجتماع قابل تحسین بوده و موکب ها برای آنان ویژه برنامه هایی تدارک دیده اند. اهدای بیش از ۵۰۰ چادر نماز به مادران از جمله این برنامه ها است.

پاسداران نیز در کنار بسیجی ها به خادمی سردار دلها مشغول هستند.‌آنان با برپایی موکب خدمات متنوعی را به دوستداران سردار دلها ارائه می دهند.

موکب رسانه شهید القدس در کنار سایر موکب ها از کودکان در حالی که عکس حاج قاسم را در دست دارند، عکس برداری کرده و پوشش خبری این اجتماع بزرگ مردمی را عهده دار شده است.

هر کس را می بینی به نحوی به بانوی بزرگ این روز حضرت زهرا(س) و به حاج قاسم که پیرو مکتب فاطمی بود، ابراز ارادت می کند، به امید این که این کوشش ها مقبول درگاه حضرت حق افتد و در دنیا و عقبی راه گشا باشد.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=23803

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.