20

کپسول گاز برای مصرف کنندگان فاقد شبکه گاز طبیعی گران نشده است

  • کد خبر : 22850
  • 06 آذر 1402 - 12:57
کپسول گاز برای مصرف کنندگان فاقد شبکه گاز طبیعی گران نشده است
مطابق مصوبات قانونی دستگاه‌های نظارتی، به خانوارها و کسب و کارهایی که فاقد شبکه گاز طبیعی هستند کپسول گاز با قیمت مصوب دولتی تعلق می گیرد و قیمت آزاد محاسبه نمیشود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، اخیرا مردم شهرستان کوار گزارش هایی مبنی بر گران شدن کپسول گاز به سامانه مردمی بهار کوار ارسال نمودند که شرایط را برای آن ها به ویژه قشر اصناف سخت نموده است.

یکی از مغازه داران شهرستان کوار گفت: قیمت کپسول گاز حدودا 400 هزار تومان شده است وما که مغازه دار هستیم، در ماه حداقل دو تا سه کپسول مصرف داریم که ماهانه هزینه زیادی برای قشر اصناف خواهد شد.

این گرانی به درحالیست که معاون نظارت بر عملیات بهره‌برداری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفته بود: توزیع گاز مایع به مصرف‌کنندگانی که مشمول دریافت گاز مایع با قیمت یارانه‌ای نیستند، از ابتدای آذرماه با قیمت اعلامی ماهانه (براساس فوب خلیج‌فارس) انجام خواهد شد.

محسن شاهرخی در این باره بیان کرد: آن دسته از مصرف‌کنندگانی که از گاز طبیعی بی‌بهره هستند و مشمول دریافت گاز مایع یارانه‌ای هستند، همچنان مانند گذشته می‌توانند گاز مایع موردنیاز خود را با نرخ یارانه‌ای بدون تغییر قیمت دریافت کنند.

همچنین بر اساس استعلام خبرنگار این رسانه از مراجع ذیصلاح، مطابق مصوبات قانونی دستگاه‌های نظارتی، صرفا به خانوارها و کسب و کارهایی که فاقد شبکه گاز طبیعی هستند کپسول گاز با قیمت مصوب دولتی تعلق می گیرد.

همچنین تامین کپسول گاز برای برنامه های جمعی مانند مراسمات جشن و هیات ها نیز با ثبت نام در سامانه با هزینه مصوب دولتی امکانپذیر است.

قیمتگذاری برای پیک نیک های مسافرتی هنوز انجام نشده است و برای افرادی که محل زندگی و کسب و کار آنها از شبکه گاز خانگی برخوردار است؛ کپسول گاز با قیمت آزاد محاسبه می شود.

رییس اداره صمت شهرستان کوار نیز اعلام کرد: واحدهای تولیدی و صنفی می توانند جهت اخذ گاز مایع یارانه ای به اداره صمت شهرستان کوار (آدرس: کوار، بلوار امام خمینی روبروی سپاه قدیم) مراجعه نمایند تا روند ثبت نام آن‌ها انجام شود.

همچنین رییس اداره گاز شهرستان کوار بیان کرد: دولت محترم برای توزیع کپسول گاز سامانه سدف را راه‌اندازی کرده است که مصرف‌کنندگان باید در این سامانه ثبت‌نام کنند و اگر حائز شرایط شدند کپسول گاز را به قیمت دولتی دریافت خواهند کرد.

وی افزود: بنابراین منازل فاقد شبکه و علمک گاز شهری میبایست به سامانه سدف مراجعه کرده و درخواست خود را جهت اخذ کپسول گاز مایع ثبت کنند.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=22850

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.