15

ارائه گزارش عملکرد شهرداری و شورای شهر اکبرآباد / تکمیل ۵کیلومتر بولوار تا سال آینده

  • کد خبر : 22320
  • 03 آبان 1402 - 14:36
ارائه گزارش عملکرد شهرداری و شورای شهر اکبرآباد / تکمیل ۵کیلومتر بولوار تا سال آینده
شهردار اکبرآباد عملکرد شهرداری و شورای اسلامی را در طول مدت خدمت تصریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارکوار از اکبرآباد، با توجه به گذشت کمتر از یک سال و نیم از تأسیس شهرداری اکبرآباد، مردم این شهر در تماسی با خبرنگار این رسانه خواستار مصاحبه با شهردار اکبرآباد شدند تا از کم و کیف عملکرد شهرداری در این مدت آگاه شوند.

بنابراین خبرنگار این رسانه در مصاحبه‌ای حضوری به گفتگو با شهردار اکبرآباد در خصوص مشکلات این شهر پرداخت.

دهقانیان در ابتدا شهـردار اکبرآباد خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت مناسب اکبرآباد، آینده خوب و روشنی را برای این شهر پیش‌بینی می‌کنم و ان‌شاءالله با همدلی، همکاری و همراهی شهروندان عزیز و پیگیری‌ها و اقدامات مناسب شهرداری و شورای محترم شهر و همکاری مسئولین شهرستانی و استانی بتوانیم شهری درخور شأن و شخصیت شهروندان خوب و محترم اکبرآباد بسازیم.

تخصیص بودجه شهرداری اکبرآباد

وی بخشی از عملکرد یک ساله خود را تصریح کرد و گفت: شهرداری در سال‌های ابتدایی تأسیس بیشتر از اینکه درگیر کارهای عمرانی شود، درگیر راه‌اندازی شهرداری و امور اداری، مالی و برنامه ریزی‌های زیرساختی و عمرانی است. 

دهقانیان افزود: طبق قانون 60 درصد بودجه شهرداری مربوط به امور جاری و ۴۰ درصد آن مربوط به امور عمرانی می‌باشد که ما  سعی نمودیم این توازن را بیشتر به امور عمرانی و برنامه ریزی‌های لازم و پایه‌ریزی اصول زیرساختی شهر اختصاص دهیم.

شهردار اکبرآباد ادامه داد: بودجه شهرداری را در سال دوم 9 میلیارد و 300 میلیون تومان پیشنهاد دادیم که توسط شورای محترم شهر تصویب گردید و در حال حاضر بودجه سال دوم ما از شهرهای با قدمت بالاتر، بیشتر است.

طرح های مطالعاتی و زیربنایی شهرداری اکبرآباد

او بابیان اینکه سیل سال گذشته خسارت زیادی به شهر وارد نمود، بیان کرد: برای سال جاری چندین طرح مطالعاتی و زیربنایی در دست اجرا داریم.

دهقانیان مهم‌ترین طرح هارا عنوان نمود: تهیه طرح هادی شهری، که برداشت‌های لازم با پهپاد به اتمام رسیده و در حال تهیه طرح می‌باشیم، تهیه طرح مطالعه دفع آب‌های سطحی و کنترل سیلاب، تهیه طرح برنامه پنج ساله با چشم‌انداز ۲٠ساله، تهیه طرح بافت فرسوده اکبرآباد و طرح ممیزی املاک شهر اکبرآباد در حال پیگیری و اقدام می‌باشد.

وی دیگر طرح‌های در حال اجرای شهر اکبرآباد را تصریح کرد: طرح بوستان شهدای گمنام در خضرنبی در حال انجام می‌باشد، تهیه و خرید تابلوهای معابر و کوچه‌های شهر به‌زودی نصب خواهند شد و همچنین طرح تهیه و نصب تابلوی شهدا و دوربین‌های نظارتی نیز در دست اقدام می‌باشد.

شهردار اکبرآباد گذری به دیگر عملکردهای شهرداری زد و گفت: تجهیز امور و تجهیزات و خرید ماشین‌آلات خدماتی شهر ازجمله یک دستگاه ماشین حمل زباله، یک دستگاه پژو پارس، جذب 9 نیروی شرکتی و همچنین جذب نیروهای رسمی اداری در یک سال گذشته انجام شده است.

دهقانیان اظهار کرد: شورای شهر بسیاری از مسائل و مشکلات را پیگیری کرده و همواره در کنار شهرداری می‌باشند به همین دلیل در خیلی از موارد کارها با  سرعت و پیشرفت خوبی انجام شده است. 

بلوارکشی و آسفالت معابر

وی عنوان کرد: با همکاری مردم و پیگیری شورا 5 کیلومتر بولوار به عرض 30 متر دو مسیر رفت‌وبرگشت توسط ذوب آهن در حال انجام می‌باشد که مدیریت و پیگیری امور اداری و کارفرمای این طرح شهرداری می‌باشد و تا سال آینده تکمیل خواهد شد.

شهردار اکبرآباد از آسفالت بیش از 12 هزار متر مربع معابر شهر خبر داد و گفت: کوچه شهید رنجبر و کوچه شهید یاری آسفالت شده‌اند و کوچه صاحب‌الزمان به‌زودی آسفالت خواهد شد.

عباسعلی دهقانیان ضمن تأکید بر اینکه ما تمام‌کارها را طبق برنامه بودجه‌ای شهرداری انجام می‌دهیم، گفت: کوچه‌هایی را که مشارکت عمومی دارند و در لوله‌گذاری، زیرسازی و آسفالت همکاری می‌کنند در اولویت آسفالت شدن قرار داده‌ایم. 

او خاطرنشان کرد: امسال در صورت اجرا و آماده‌سازی به‌موقع زیرساخت‌های لازم 3 الی 4 کوچه را آسفالت خواهیم کرد و بیش از 15 هزار مترمربع آسفالت می‌شود.

دهقانیان افزود: همچنین تاکنون ۱۲٠٠متر مربع زیرسازی و بیس ۱۵٠٠متر کانیو و ۷٠٠٠ متر مربع زیرسازی و بیس انجام شده است.

اجرای طرح هادی و حل مشکل آبراهه های شهری و طرح بافت فرسوده

شهردار اکبرآباد بیان کرد: با توجه به اینکه طرح هادی روستای اکبرآباد در سال 1390 تهیه گردیده است، به علت عدم اجرای طرح و بی‌اطلاعی شهروندان از ضوابط و مقررات طرح، مسائل و مشکلات زیادی وجود دارد که می‌بایست هرچه زودتر طرح هادی شهری تهیه گردد (در دست اقدام است).

دهقانیان افزود: همچنین مشکل آب‌های سطحی که با توجه به موقعیت جغرافیایی شهر اکبرآباد با کوچک‌ترین بارندگی به دلیل عدم وجود آبراهه‌هایی که بعضاً حذف یا مسدود گردیده یا تقلیل عرض داده شده است و همچنین عدم هدایت مناسب آب‌های سطحی در مناطق بالادستی منجر به ایجاد سیلاب می‌شود. لذا باید در ابتدای امر مشکل اساسی آب‌های سطحی برنامه‌ریزی و حل گردد، وقتی مشکل آب‌های سطحی حل نشود تمامی اقدامات صورت گرفته عمرانی معابر سطح شهر تخریب می‌گردد.

وی بابیان اینکه ما قصد نوشتن برنامه چشم‌انداز 20 ساله برای شهر داریم گفت: طرح هادی منظمی برای شهر تعیین می‌نماییم و مشکل دفع آب‌های سطحی را نیز حل کرده، که در این خصوص هم فکری با دانشگاه سمنان در حال انجام است و درنهایت برای تصویب آن و تخصیص اعتبار برای اجرا به تهران ارسال می‌گردد.

طرح بافت فرسوده

شهردار اکبرآباد بابیان اینکه طرح بافت فرسوده توسط شهرداری تهیه گردیده است، ادامه داد: منطقه جنوب بلوار سردار سلیمانی و چند معبر و کوچه از سمت شمال بلوار مذکور به‌عنوان محدوده بافت فرسوده مصوب گردیده است که در این زمینه توسط دولت محترم و مردمی جمهوری اسلامی و مساعدت شهرداری و ارگان‌های مربوطه مشوق‌ها و تسهیلات خوبی در نظر گرفته می‌شود، که این خود فرصت مناسبی برای نوسازی، بازسازی، بهسازی شهر و محل زندگی شهروندان محترم اکبرآباد است.

عباسعلی دهقانیان ازجمله مشوق‌ها و تسهیلات را به تخصیص قیر، تراکم مازاد بر طرح هادی شهری، تسهیلات مالی، خدماتی، امکانات و تخفیفات مناسب را نام برد.

احداث پارک و فضای سبز عمومی در شهر اکبرآباد

شهردار اکبرآباد در خصوص احداث پارک و فضای سبز عمومی در اکبرآباد گفت: امسال طبق کاربری‌های پیشنهادی طرح هادی روستایی اکبرآباد مصوب بهار 1390، زمینی با کاربری فضای سبز را برای پارک در نظر گرفتیم که اجرا نماییم، اما متأسفانه در حال حاضر زمینی وجود ندارد و با توجه به اینکه زمین‌های مناسب فضای سبز دارای مالک شخصی بوده است، ساخت‌وساز شده و باقیمانده آن هم جزو اسناد شخصی شرکت هم‌جوار اکبرآباد گردیده است.

وی ادامه داد: همچنین جهت اجرا و ساخت فضای آموزشی توسط شهرداری و شورا چندین ماه پیگیری زیادی جهت تهیه و تغییر کاربری یک قطعه زمین صورت گرفت که ساخت آن را ذوب‌آهن تقبل نموده بود، اما متأسفانه شرکت دامداری هم‌جوار شهر اکبرآباد چند وقت پیش سند گرفت. البته همچنان پیگیر تأمین زمین مناسب می‌باشیم.

شهردار اکبرآباد گفت: ما برنامه طرح جنگل‌کاری و طرح پارک جنگلی و همچنین برنامه‌های خوبی جهت اجرا در حاشیه کمربندی داشتیم که با توجه به اینکه زمین‌ها تصرف شدند کلیه برنامه‌های مدنظر به تعویق افتاده‌اند.

وی یادآور شد: در حال حاضر آمادگی آغاز پروژه‌های احداث ساختمان شهرداری و همچنین پارک را داریم اما متأسفانه زمینی جهت اجرای پروژه‌های مذکور موجود نمی‌باشد.

عباسعلی دهقانیان بابیان اینکه در صورت تأمین زمین‌های مدنظر می‌توانیم طرح‌های خوبی را به شروع نموده و به مرحله اجرا برسانیم، افزود: برای مثال طرح یکپارچه‌سازی مکان ساختمان‌های اداری، طرح پارک جنگلی و همچنین طرح توسعه مجموعه خضر نبی را می‌توان آغاز کرد.

شهردار اکبرآباد در ادامه گفت: برای ایجاد فضای فرهنگی ویژه با توجه به مرقد شهید گمنام در محل خضر نبی می‌بایست یک بوستان بزرگ و چندمنظوره در نظر گرفته شود که پاسخگوی مراسم و برنامه‌های متنوع مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و… گردد. که مجموعه شورا و شهرداری به جد پیگیر این موضوع می‌باشند.

وی با بیان اینکه اکبرآباد شهری فرهنگی و مذهبی می‌باشد که از پتانسیل‌های خوبی برخوردار است، بیان کرد: ان شاالله بتوانیم بعد از مشخص شدن زمین، در آینده برنامه ساخت سالن روباز آمفی تئاتر را به‌عنوان یک فضای جمعی و مناسب برای برنامه‌های عمومی اکبرآباد داشته باشیم.

دهقانیان شهردار اکبرآباد در پایان اظهار کرد: امیدوارم با پیگیری‌هایی که صورت می‌گیرد و به کمک مسئولان محلی شهرستانی و استانی بتوانیم در مسئله کمبود زمین به نتیجه برسیم چراکه اکبرآباد شهری است که از پتانسیل بالا و شرایط خیلی مناسب و خوبی برخوردار می‌باشد اما چون هیچ‌کدام از دستورالعمل‌ها و ضوابط و مقررات طرح هادی روستایی اکبرآباد اجرانشده، اجرای کاربری‌های موردنیاز عمومی شهروندان مختل گردیده است ازجمله کوچه‌ها و معابر که به علت عدم رعایت ضوابط طرح و عقب‌نشینی‌ها دارای عرض کم و کارآمدی پایین می‌باشند که بعضاً ماشین‌های زباله هم امکان ورود به داخل بعضی از این کوچه‌ها را ندارند.

دیگر اقدامات و فعالیتهای شهرداری و شورای اسلامی شهر اکبراباد در دولت سیزدهم

۱.پیگیری جهت مصوب شدن و اجرای میدان ورودی و خروجی
۲.حل مشکل خط انتقال آب ذوب آهن و توافق جهت اجرای عملیات عمرانی و توسعه بلوار سردار سلیمانی به طول ۵ کیلومتر و عرض 30متر با مشارکت شرکت ذوب آهن پاسارگاد.
۳.پیگیری جهت اجرای مخزن آب وخط انتقال
۴.پیگیری جهت حفرچاه آب
۵.پیگیری جهت احداث و تکمیل پروژه نور رسانی ورزشگاه شهیدرحمانی
۶. پیگیری جهت تکمیل و تجهيز مدرسه حضرت رقیه(س)
۷.پیگیری جهت احداث مدرسه جدید و نوسازی مدارس فرسوده
۸.پیگیری جهت تکمیل و تجهيز پایگاه سلامت شهید لطفی
۹.پیگیری جهت تعویض و جابجایی تیرهای فرسوده و حل مشکل افت ولتاژ برق
۱٠.تامین هزینه جهت برطرف نمودن خاموشی معابر
۱۱. تعویض 3500متر از شبکه ی فرسوده آبرسانی با خودیاری‌های مردمی و همکاری اداره آبفا
۱۲.ترمیم زیرسازی وآماده سازی گلزار شهدا جهت آسفالت
۱۳.پیگیری و تامین هزینه جهت تعویض سنگ مزار شهدای اکبرآباد با همکاری بنیاد شهید
۱۴.پیگیری جهت رفع مشکل مسکن در پلاکهای 228 و227
۱۵.تامین خودرو برای شهرداری
۱۶.تامین ماشین حمل زباله مکانیزه با همکاری سازمان همیاریها و شهرداریهای کشور
۱۷. اجاره و تجهیز ساختمان اداری شهرداری و سیستمهای اداری و شهرسازی و امور خدماتی .
۱۸.آسفالت بیش از ۱۲۰۰۰ مترمربع با اعتبار۲۶،۴۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال.
۱۹.زیرسازی و بیس۱۲۰۰ مترمربع با اعتبار۶،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ریال.
۲٠.کانیو ۱۵۰۰ متر بااعتبار ۴،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ریال.
۲۱.زیر سازی و بیس ۷۰۰۰ مترمربع اعتبار ۲،۴۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال.
۲۲.تهیه و اجرای پایه بنر ۴ عددبااعتبار ۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال.
۲۳.زیباسازی شهری با اجرای نور پردازی ۴ عدد سان لایت، ۶۰ عدد وال واشر و دیوارنگاره بااعتبار حدود ۲٠٠٠،٠٠٠،٠٠٠ ریال
۲۴.ساماندهی و زیر سازی معابر تخریب شده در سیلاب ۲۵۰۰۰ مترمربع با اعتبار بالغ بر۲۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال.

خبرنگار: نرگس فرهمند

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=22320

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.