21

گرد آمدن خیل عظیمی از مردم کوار در جشن پیوند دو نور آسمانی/ وقتی حریم لاله‌های گمنام، میزبان قرار عاشقی زهرا(س) و علی(ع) شد

  • کد خبر : 19294
  • 31 خرداد 1402 - 9:24
گرد آمدن خیل عظیمی از مردم کوار در جشن پیوند دو نور آسمانی/ وقتی حریم لاله‌های گمنام، میزبان قرار عاشقی زهرا(س) و علی(ع) شد
کوار، دیار مریدان علی(ع) در شام وصال زهرای رسول الله(ص) و علی مرتضی(ع)، شاد و خرامان بود. اول ذی الحجه رسیده و حرم لاله های گمنام شهر ریسه بندی و آماده جشن و پذیرایی از محبان این دو نور آسمانی شده بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، از روزها قبل منتظر این شب به یاد ماندنی بودند. خواهر و برادرها با تاسی گرفتن از بانوی قم و آقای خراسان، یک سبد عشق از این دو نور برگرفته و با شوق، سرود خواهر و برادری را خوانده و ضبط می کردند.

ماه ذی القعده به روزهای پایانی خود نزدیک شده بود. مردم کوار منتظر بودند تا روز موعود فرا رسد و در میعادگاه لاله‌های گمنام شهر برای ماندن پای قرار عاشقی گرد هم آیند.

آخر، زیباترین پیوند هستی در حال رقم خوردن بود. فاطمه(س)، نازدانه پیامبر راهی منزل علی خیبر شکن می‌شد. مردم شهر من نیز می آمدند تا ماندن بر قرار عاشقی را از فاطمه(س) و علی(ع) بیاموزند. دو نوگلی که تا آخر بر عشق و مهر خانوادگی ثابت قدم مانده و با تربیت فرزندانی شایسته، الگوهایی نیک برای بشر به یادگار نهادند.

ختم المرسلین در زمین خطبه می خواند و در آسمان نیز جشنی برپا بود. ملائک، هلهله کنان این پیوند فرخنده را به یکدیگر تبریک می گفتند و به میمنت این ترویج نیکو بساط نقل و شیرینی پهن می کردند.

کوار؛ پرشور در شادی پیوند علی(ع) و فاطمه(س)

کوار، دیار مریدان علی(ع) نیز به یمن وصال زهرای رسول الله(ص) و حضرت مرتضی(ع) شاد و خرامان بود. اول ذی الحجه رسیده و حرم لاله های گمنام شهر ریسه بندی و آماده جشن و پذیرایی از محبان این دو نور آسمانی شده بود.

مواکب فرهنگی و پذیرایی در ورودی حریم آلاله ها خدمت رسانی به میهمانان را آغاز کرده بودند. مردم فوج‌ فوج به حرم شهدای گمنام شهر که در زمین بی نشان اما در آسمان صاحب برترین نام و نشان هستند، می آمدند.

دختران دانش آموز، عفیفانه با پرچم سه رنگ ایران و چادر که یادگار زهرای آل محمد(ص) است، با گام هایی استوار به وعده گاه وارد می شدند.

پسران نوجوان که غیرت در نگاهشان موج می زد، با صلابت برای تجدید عهد با دو نور خدا که با خطبه نبیّ رحمت محرم یکدیگر شده بودند، قدم برمی داشتند.

نوجوانان و جوانان جبهه سرود تشکیلات مردمی سردار دلها با زیرمجموعه های خود از سرتاسر شهرستان کوار با عشق میزبانی این مراسم را عهده دار شده بودند، جشنی که در واقع همه مردم و مسئولان برای برگزاری آن، همدلانه تلاش کرده بودند.

صف های به هم پیوسته تشکیل شد و موذن قد قامت عشق سر داد. نماز جماعت اقامه شد و جشن پیوند عاشقی مستحکم علی(ع) و فاطمه(س) آغازیدن گرفت، در حالی که هم چنان به جمعیت حضار افزوده می شد.

حضور مردم به اوج رسید و خیل عظیمی از مردم شهرستان کوار در حریم لاله های گمنام شهر گرد هم آمدند‌.

نوجوانان سرودهای از پیش تعیین شده را تمرین کرده بودند و با اشتیاق خاصی آن ها را می خواندند.

روشن بودن نور گوشی ها هنگام خواندن سرود به زیبایی کار گروهی می افزود و خواندن مشتاقانه سرود توسط دختران نجیب کواری، خط بطلانی بر توطئه های شیطان برای جدا کردن صف آن ها از خط محبان زهرای مرضیه(س) و مولا علی(ع) بود.

خادمان حرم شاهچراغ و علی بن موسی الرضا(ع) نیز آمده بودند و حضور خود را با آوردن پرچم متبرک حریم این دو نور آسمانی مزیّن کرده بودند.

وقتی خانواده های شهدای مدافع حرم میهمان ویژه جشن قرار عاشقی شدند

میهمانان خاص برنامه، خانواده شهدای مدافع حرم بودند، آنان که مشتاقانه عزیزان خود را راهی دفاع از حریم زینب کبری(س) کرده و داغ شهادت را بر قلب لاله رنگشان ابدی نمودند.

پدر شهید احمد ابراهیمی با تواضع خاصی قدم برمی‌داشت و حضورش بر معنویت برنامه افزوده بود.

حضور خانواده و پسر شهید عبدالکریم پرهیزگار نیز جمع را صفا داده بود و یاد او که به پرهیزگاری، مهربانی و صفای باطن شهرت داشت را در دل ها زنده می کرد.

حالا خانواده شهید بی سر، حاج عبدالله اسکندری به مکانی گام نهاده بودند که خود او بانی ساخت آن شده و یادگار دستان توانمند و پربرکت سردار عزیزمان بود.

خانواده حاج عبدالله آمدند، در حالی که یک سوغاتی با خود برای مردم کوار به همراه آورده بودند. لباسی متبرک از شهید که به امام جمعه شهرستان‌ تقدیم شد و قرار است بر فراز قبر نمادین شهید در حرم شهدای گمنام کوار به عنوان یادبود قرار گیرد.

در پایان این جشن باشکوه از بین مادران زیر ۴۰ سال که ۴ فرزند و بیشتر داشتند، قرعه کشی به عمل آمد و ۱۲ نفر از آنان هدیه های متبرکی چون قاب فرش و تربت حرم امام حسین(ع) دریافت کردند.

همچنین به خواهران و برادرانی که سرود مهر خواهربرادری را در قالب فیلم ارسال کرده بودند، به قید قرعه هدایای متبرکی تعلق گرفت که عطر حرم مولا علی(ع)، امام حسین(ع) و امام رضا(ع) را در فضا آکنده می کرد و سایر حضار نیز به قید قرعه هدایایی را دریافت نمودند.

شور و شعوری برپا بود. مردم کوار نیز با آسمانیان در برپایی محفل عروسی زهرای اطهر(س) و علی عالی اعلی همراه شده بودند. خاک با افلاک آوای شادی سر می داد و نسیمی از بهشت بر فرشیان وزیدن گرفته بود.

تصویربردار : محمدصادق بخشی ، معصومه سادات آفند

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=19294

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.