4

یادواره سردار شهید عباس کشاورز برگزار شد

  • کد خبر : 27193
  • 16 اردیبهشت 1403 - 20:58
یادواره سردار شهید عباس کشاورز برگزار شد
شب گذشته یادواره سردار شهید عباس کشاورز و شهدای فکه در مصلای ۱۴ معصوم شهرستان کوار با حضور گسترده مردم برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، سرهنگ عابدی در یادواره سردار شهید عباس کشاورز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۵ هزار شهید استان فارس و ۵۰۰ شهید شهرستان کوار گفت: شهید عباس کشاورز جوان ۱۹ ساله‌ای بود که با تقوا، اخلاص و ولایت مداری شهادت در راه خدا برایش میسر شد.

وی افزود: شهدا چراغ راه ما هستند و ایران اسلامی به برکت خون شهدا در اوج عزت و سربلندی قرار دارد و به قول مقام معظم رهبری ما نزدیک به قله هستیم و امروز، روز خسته شدن و بریدن نیست.

فرمانده سپاه ناحیه کوار با اشاره به اینکه ملت ما در طول ۴۵ سال اخیر همواره در جنگ بوده است، اظهار داشت: ما در جنگ اقتصادی و رسانه ای هستیم و مردم ما خصوصا جوانان عزیز نباید فریب توطئه های دشمن را بخورند و بایستی با بصیرت و ایمان و ولایت مداری به پیش بروند.

وی ضمن تقدیر از عوامل برگزاری یادواره سردار شهید عباس کشاورز گفت: امسال، سال برگزاری کنگره ملی شهدای فارس در ۴ آبان ماه است و به تبع آن در همه شهرستان‌های استان، کنگره ملی هر شهرستان برگزار خواهد شد.

سرهنگ پاسدار محمود عابدی با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای شهرستان کوار در ۱۳ مهرماه سال جاری ابراز داشت: از فعالان فرهنگی در خواست می کنم ایده ها و پیشنهادهای خود را جهت برگزاری هر چه بهتر کنگره شهدای شهرستان ارائه دهند.

هم چنین در این مراسم امام جمعه کوار با اشاره به اینکه هر چیزی را با عیار خود می سنجند، اذعان داشت: خون شهدا را با مرکب علما می سنجند و حلقه اتصال بین خدا و شهدا فقاهت است.

وی مقام شهدا را یک درجه پایین تر از انبیا عنوان کرد و گفت: دشمن می خواهد عالمان در جامعه نباشند تا جلال و جبروت و نجات بخشی خون شهید برای جامعه ترسیم نشود و دشمن به دنبال بی بصیرت کردن جامعه است.

روایت دوستان و همرزمان سردار شهید عباس کشاورز از منش اخلاقی و رفتاری وی

در این مراسم حاج عباس حمیدی از دوستان شهید عباس کشاورز خستگی ناپذیری را از ویژگی های بارز این سردار بزرگ برشمرد و گفت: شهید کشاورز در هر موقعیت سختی حاضر بود و در ماه رمضان هم در عملیات تعقیب اشرار مسلح با تمام توان کار می کرد.

وی با اشاره به کار بسیار و‌ استراحت کم شهیدان دیلمی و کشاورز اظهار داشت: شهدای کوار که در ۱۵ اردیبهشت سال ۶۱ در فکه به شهادت رسیدند، سهم زیادی در پیروزی عملیات بیت المقدس و گرفتن جاده فکه داشتند.

مجتبی حسن زاده از دیگر راویان یادواره شهید شاخص سال بود که شهید دیلمی را یک امت برای کوار خواند و افزود: شهید حمید احمدیان دیلمی از لحاظ اخلاقی و رفتاری تاثیر زیادی نه تنها بر ما که بر کل منطقه گذاشت و او مصداق حدیث امام صادق(ع) که می فرمود «زینت ما باشید…» بود.

محمد علی منفرد از هم‌رزمان شهید عباس کشاورز و از راویان برجسته استانی نیز در این مراسم با بیان اینکه شهید کشاورز بر قلب بچه ها فرماندهی می کرد، اظهار داشت: عباس، لباس خاکی می پوشید و کسی تشخیص نمی داد که او فرمانده است و اوج اخلاص او‌ زمانی بود که در تاریکی شب پتو و لباس رزمندگان را شسته بود.

وی افزود: هنگام تعیین فرمانده گردان به شهید دیلمی گفتند تو به عنوان فرمانده سپاه باید فرمانده شوی، اما شهید دیلمی به عباس کشاورز گفت تو تجربه ات بیشتر است و عباس در جوابش گفت نه تو بزرگ تر هستی و تو باید فرمانده شوی و با اصرار شهید دیلمی، عباس فرمانده گردان شد.

سایر برنامه های اجرا شده در یادواره شهید شاخص سال

در این مراسم گروه سرود پسران حاج قاسم از دبیرستان غیردولتی ندای توحید سرودی را در وصف شهیدان اجرا نمودند و هانیه کشاورز از دختران دهه نودی مقاله زیبایی را در وصف مقام شهیدان و شهید عباس کشاورز خواند.

هم‌چنین ماجد قیم از مداحان برجسته اهل بیت در مدح شهیدان و رثای خاندان عصمت و طهارت نوحه خوانی کرد و عزاداران صادق آل محمد(ص) به سینه زنی پرداختند.

نقطه عطف این مراسم متبرک نمودن آن به پرچم حرم امام حسین (ع) بود و‌ حضار در پایان مراسم، شام را میهمان سفره شهیدان بودند.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=27193

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. خیلی عالی بود انشالله ما خواهران با همان حفظ حجاب بنوانیم راه شهیدان عزیز را ادامه بدهیم

قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.