18

لزوم حمایت و پشتیبانی‌های جدی از کشاورزان آسیب‌دیده در سیل

  • کد خبر : 10864
  • 21 مرداد 1401 - 20:17
لزوم حمایت و پشتیبانی‌های جدی از کشاورزان آسیب‌دیده در سیل
امام جمعه کوار گفت: مردم عزیز و کشاورزان زحمت‌کش در انتظار حمایت‌های عملی و پشتیبانی‌های جدی از کشاورزان آسیب‌دیده می‌باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارکوار، حجت‌الاسلام‌ مجید گشول در آئین عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته شهرستان کوار با اشاره به روز جهانی جوان افزود: سرمایه فرهنگی و اجتماعی هر کشور جوانان هستند. جوان ماندن جمعیت یک ضرورت است. حفظ و تداوم نسل یک فریضه ی اجتماعی و ملی است.

وی ضمن با شکوه خواندن عزاداری‌های دهه اول محرم عنوان کرد: عزاداری در قالب سینه‌زنی، زنجیرزنی، مرثیه‌خوانی، سخنرانی، برگزاری نمایشگاه‌های صحنه‌های واقعه عاشورا و کارهای گوناگون فرهنگی که در دهه محرم انجام شد نشان داد مردم غیور و سلحشور هرگز نخواهند گذاشت مجالس حسینی کم‌رونق شود و راه و اهداف سیدالشهدا را دنبال خواهند کرد.

حجت الاسلام گشول ادامه داد: فرهنگ عاشورایی و انقلابی بیمه‌کننده‌ی جامعه و سد محکمی در برابر دشمنان و یک پناهگاه استوار برای همه مظلومان در همه جهان می‌باشد از همه هیئت‌ها همه جوانان و همه مردم عزیزی که به رونق عزاداری در دهه اول محرم کمک کردند و از همه عزیزانی که با انجام نذر از عزاداران حسینی پذیرایی کردند از همه موکب دارانی که به رونق و شکوه عزاداری ماه محرم افزودند سپاس‌گزاری و قدردانی می‌کنیم.

امام جمعه شهرستان کوار افزود: از همه عزیزانی که برای تامین امنیت تلاش کردند نیروی انتظامی اطلاعات بسیج شورای تامین تشکر می‌کنیم از همه عزیزانی که در دهه محرم فضاسازی کرده‌اند که مردم عزیز چه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها چه فعالان فرهنگی از همه اصناف و اقشار و نهادها و ارگان‌ها و همه عزیزانی که برای هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن دهه اول محرم کمک و تلاش کردند قدردانی و سپاس‌گزاری می‌کنیم.

وی گفت: تشییع باشکوه و دیدنی پیکر مطهر شهید سردار حاج عبدالله اسکندری در عصر تاسوعا در کوار نشان داد مردم غیور و سلحشور و انقلابی شهرستان کوار به راه انقلاب و راه شهدا متعهد و پای‌بند هستند و پشتوانه انقلاب و نظام اسلامی و حامی راه شهدا هستند و خواهند بود.

گشول بیان نمود: جوشش خون شهید سردار بی‌سر حاج عبدالله اسکندری باعث شد در اقصی نقاط استان و کشور یک حماسه ماندگار به وجود بیاید و راه و یاد شهدا دوباره زنده شود و عطر شهادت فضای کشور و استان فارس را معطر گرداند جا دارد از همه عزیزانی که برای برگزاری این تشییع باشکوه و عزت‌آفرین تلاش کردند چندین روز تلاش پیگیر انجام داده‌اند و از حضور چشمگیر مردم عزیز و سلحشور قدردانی و سپاس‌گزاری شود.

خطیب جمعه کوار اظهار کرد: شهدای عزیز مدافع حرم شهید حاج‌قاسم سلیمانی شهید حاج عبدالرسول استوار محمودآبادی شهید حسین همدانی و همه سرداران رشید و شهید و همه شهدای عزیزی که با ایثار و جان‌فشانی و خون فشانی از حرم اهل‌بیت و از نوامیس مسلمین دفاع کردند الگوهای بزرگ مقاومت اند و حفظ یاد و راه آنان مایه حفظ اسلام و ارزش‌ها است.

حجت الاسلام گشول گفت: کسانی که به این شهدای عزیز دهن‌کجی کنند عاقبت‌بخیر نخواهند شد و در خط رژیم صهیونیستی و استکبار حرکت می‌کنند. مردم عزیز ما با تشییع‌های باشکوه پیکرهای مطهر شهدای مدافع حرم عشق و علاقه خود را به راه شهدا به‌ویژه شهدای مدافع حرم نشان دادند.

وی افزود: تشییع باشکوه میلیونی بی‌نظیر شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و همچنین تشییع باشکوه مثال‌زدنی پیکر مطهر شهید حاج عبدالله اسکندری و نمونه‌های فراوان تشییع ابدان مطهر شهدای مدافع حرم عشق و علاقه مردم به راه شهدا و انقلاب اسلامی و ارادت مردم به راه پرافتخار شهادت را نشان داد و این اسناد گویا و زنده سد محکمی در مقابل دشمنان منافقان و یاوه‌گویان است.

خطیب جمعه کوار با اشاره به اتفاقات سیل اخیر در شهرستان عنوان کرد: کشاورزان عزیزی که در جریان بارندگی‌ها و سیل‌های اخیر آسیب دیدند و زمین ها و محصولات آنان در زیر گل فرو رفت و دچار ضرر و زیان شده‌اند و باغدارانی که بر اثر بارش سیل‌آسای باران دچار آسیب و ضرر شده‌اند، نیاز به تسهیلات و حمایت جدی دارند. امیدواریم حضور نماینده مجلس و معاون باغداری وزیر جهاد کشاورزی بتواند گره‌گشا باشد و مردم در صحنه عمل و روی زمین حمایت‌ها و پشتیبانی‌های جدی مجلس و دولت را شاهد باشند و مشکلات آنان کاهش یابد و برطرف شود.

امام جمعه شهرستان کوار در ادامه گریزی بر مسائل سیاسی زد و گفت: نیاز فزاینده غرب به حضور فعال ایران در بازارهای انرژی جهان با نزدیک شدن پاییز و نگرانی اروپا و آمریکا از زمستان سخت و سرد از یک طرف و نیاز بایدن به دستاوردسازی برای انتخابات آینده مجلس و نیز نگرانی غرب، از پیشرفت‌های ایران در مراحل بعدی دانش هسته‌ای موجب شده که با عجله و با نیاز شدید به توافق با ایران با یک بازی جدید به میدان بیایند و با لفاظی‌های نخ‌نما و شگردهای کهنه توپ را به زمین ایران بیاندازند.

او افزود: غرب درحال حاضر به توافق به ایران نیاز دارد اما می‌خواهد با حیله گری و فضاسازی رسانه‌ای و اقدامات غیر فنی و خلاف اصول مذاکره، توپ را درزمین ایران بیندازد و به خیال خود دولتمردان ایران را باافکار عمومی مردم خود در داخل کشور و با افکارعمومی برساخته از فضاسازی رسانه‌ای در خارج، مواجه کند.

حجت الاسلام گشول با بیان سخنرانی حجت الاسلام سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت روز عاشورا که گفت بود «تنها راه آزادسازی فلسطین مقاومت است» اظهار داشت: تنها عامل بازدارنده و ضربه‌زننده به رژیم صهیونیستی قدرت مبارزاتی گروه‌های مقاومت فلسطین بوده است. حملات موشکی اخیر «جهاد اسلامی» به عمق مناطق اشغالی که در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی صورت گرفت و توان سامانه پدافندی «گنبد آهنین» را زیر سوال برد، نیز شاهدی بر این مدعاست.

وی ادامه داد: نصرالله، ایران را «قلب محور مقاومت» دانست ؛ محوری که طی سال‌های اخیر شکل و قوام یافته است و کارویژه اصلی آن مبارزه با مداخلات خارجی و رژیم صهیونیستی است. سید مقاومت تصریح کرد که «دست کسانی که به ثروت لبنان دست درازی کنند را قطع می‌کنیم».

امام جمعه شهرستان کوار با اشاره به پیروزی مقاومت فلسطین در نبرد سه روزه، گفت: جمعه گذشته، رژیم صهیونیستی بار دیگر نوار غزه را هدف حملات هوایی قرار داد. این حملات سه روز ادامه داشت و مقاومت فلسطین با موشکباران سرزمین‌های اشغالی، این رژیم را مجبور به آتش‌بس کرد.

گشول در خاتمه اظهار کرد: جهاد اسلامی و گروه‌های مقاومت به‌دنبال این حملات سرزمین‌های اشغالی را موشکباران کردند. ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که تا پیش از اجرایی‌شدن آتش‌بس، جنبش جهاد اسلامی فلسطین طی ۵۶ ساعت درگیری نزدیک هزار فروند موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک کرده است.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=10864

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.