20

ساخت میدان ورودی شهر اکبرآباد قطعی است / انتشار آگهی مناقصه طی 15 روز آینده

  • کد خبر : 9961
  • 01 مرداد 1401 - 10:20
ساخت میدان ورودی شهر اکبرآباد قطعی است / انتشار آگهی مناقصه طی 15 روز آینده
در طی مطالبات مردمی فرایند آغازین احداث میدان ورودی شهر اکبرآباد آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارکوار به نقل از فارس، در طی مطالبه مردم شهر اکبرآباد جهت احداث میدان ورودی و خروجی شهر اکبراباد معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان فارس گفت: بر اساس پیگیری‌هایی که انجام شده و مواردی که دنبال کردیم ورودی و خروجی شهر اکبرآباد پس از احداث کمربندی مدت زیادی است که برای اهالی منطقه مشکل ایجاد کرده است و ما به موضوع واقف هستیم و برای همین منظور طرح‌هایی را به عنوان ساماندهی تقاطع‌ ورودی و خروجی اکبرآباد برای بررسی به مشاور دادیم و چون اهالی، متقاضی ساخت میدان بودند، طرح بدین صورت است که تقاطع ورودی و خروجی شهر به صورت میدان ساخته شود.

وی ادامه داد: طبق قانون برای احداث میدان معمولاً در جاده‌های اصلی باید با موافقت پلیس راه، همراه باشد تا از این لحاظ مشکلی پیش نیاید و چون معمولاً در این مواقع تقاطع باید به عنوان تقاطع غیرهمسطح ساخته شود، توانستیم با ارائه طرح هایی، پلیس راه را قانع و نظرش را در مورد ساخت میدان جلب کنیم.

مصطفی تقوی افزود: در نهایت با مشاوری که برای طرح گذاشتیم، هر دو طرح ورودی و خروجی را آماده و طرح ساخت میدان برای ورودی را مصوب کردیم و در حال حاضر ساخت ورودی شهر به صورت میدان قطعی شده است.

این مسئول در خصوص تقاطع خروجی نیز گفت: به خاطر موقعیت هندسی تقاطع، در شورای ترافیک ایراداتی روی آن گذاشته شده که مجدد مشاور روی آن طرح کار کرد و مقرر شد که در اولین جلسه شورای ترافیک استان با اولویت رسیدگی، مجدد بررسی شود و در صورت تصویب به عنوان  تقاطع غیرهمسطح یا میدان، شروع به کار کنیم.

انتشار آگهی مناقصه طی 15 روز آینده

تقوی با اشاره به اینکه تا به حال مصوبه مکتوبی در خصوص این طرح نداشته ایم و در چند ماه گذشته پس از قول معاون وزیر برای رسیدگی به وضعیت جاده، این پروژه شروع شده است، ادامه داد: امیدواریم کارها طوری پیش برود که طی 10 تا 15 روز آینده آگهی مناقصه برای تعیین پیمانکار منتشر شود.

وی اظهار داشت: طی چند روز پیش قسمتی از زمین‌هایی که قرار است میدان در آنجا احداث شود تسطیح و تیغه زنی شده است تا چنانچه این قسمت از اراضی معارض یا مالک شخصی دارد، مشخص شود و آنها با مراجعه به فرمانداری شهرستان برای واگذاری این زمین ها اقدام کنند.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان افزود: در جلسه ای که در استانداری داشتیم اعلام شد در صورتی که زمین‌های مورد نظر معارض نداشته باشد و مشکلات این چنینی رفع شود، آگهی مناقصه به سرعت منتشر و پس از تعیین پیمانکار، بدون وقفه کار عملیاتی شروع شود.

تقوی با بیان اینکه برای تامین اعتبارات مشکلی نداریم و به تناسب اعتباری که به ما داده می‌شود به مرور با همکاری پیمانکار پروژه را تمام می‌کنیم، گفت: لازم به ذکر است که بعد از انتشار آگهی مناقصه، حدود 2 ماه زمان لازم داریم برای کارهایی مثل تحویل اسناد به متقاضیان، بررسی قیمت‌های پیشنهادی و کار پیمانکارها و تایید آنها و روند قانونی کار، که باید این مدت زمان را نیز در نظر گرفت.

۱۱ سال وعده برای ایمن سازی یک جاده/ محور «اکبرآباد» ایمن شود

آغاز عملیات اجرای احداث میدان ورودی در شهر اکبرآباد

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=9961

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.