33

پارک دوبله و سوبله ماشین ها عامل ایجاد ترافیک در کوار / احداث پارکینگ و زیر گذر در شهر

  • کد خبر : 5589
  • 08 اسفند 1400 - 11:00
پارک دوبله و سوبله ماشین ها عامل ایجاد ترافیک در کوار / احداث پارکینگ و زیر گذر در شهر
پارک دوبله و سوبله در محل عبور ماشین‌ها از عوامل اصلی ترافیک‌ و تصادف در شهر کوار است که شهروندان خواهان حل این مشکل هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، متأسفانه مشکلات ناشی از ترافیک شهری نظم عبور و مرور را در خیابان‌های کوار به هم ریخته است که از مهم‌ترین دلایل افزایش بار ترافیکی می‌توان به پارک‌های دوبله و سوبله اشاره کرد، که بسیاری از شهروندان از این معضل شاکی هستند و درخواست دارند در ساعات پیک ترافیک ماشین هایی که توقف طولانی دارند و باعث ایجاد ترافیک می شوند را باید با آن‌ها برخورد جدی کرد، اما بعضی دیگر می‌گویند که برای توقف باید کجا پارک کنیم؟

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کوار در گفتگو با خبرنگار بهارکوار در خصوص این مشکل اظهار کرد: کوار دارای جمعیت زیادی می‌باشد و علاوه بر آن تردد در شهر زیاد است و نداشتن یک پارکینگ عمومی مناسب مردم را مجبور به دوبله و غیر مجاز پارک کردن می‌کند که باید چند پارکینگ عمومی در نقاط مختلف سطح شهر ایجاد شود.

وی افزود: البته قرار گرفتن پاساژها در مرکز شهر و نداشتن پارکینگ خصوصی یکی دیگر از مشکلات ایجاد ترافیک و دوبله پارک کردن است که پیشنهاد می‌شود در آینده مجوز ساخت پاساژ و مراکز خرید در مراکز اصلی شهر داده نشود که بار ترافیکی ایجاد نکند.

رنجبر گفت: حقایق شهر را نمی‌شود نادیده گرفت و مردم را به خاطر دوبله پارک کردن جریمه کرد چراکه در اولین برخورد از نداشتن پارکینگ گلایه می‌کنند که باید برای خرید و توقف کوتاه کجا پارک کنیم؟ به همین دلیل ما نمی‌توانیم برخورد جدی با ماشین‌هایی که غیرمجاز پارک می‌کنند داشته باشیم.

قابل ذکر است که بحث دوبله پارک کردن ماشین ها در شورای ترافیک کوار مورخ 7 اسفندماه 1400 بررسی شد. نظر شورای ترافیک این است که مسافربرهای شخصی باید ساماندهی شوند چرا که بیشتر بار ترافیکی و دوبله پارک کردن ماشین ها در محدوده چهارراه به دلیل بی نظمی و عدم ساماندهی این مسافربرها است که مقرر شد این موضوع در کمیته فنی بیشتر بررسی شود. همچنین برخی دیگر از اعضای شورای ترافیک نداشتن پارکینگ در شهر را از دلایل دوبله پارک کردن مردم دانستند که شهردار خبر از احداث ترمینال و پارکینگ در سطح شهر داد.

رنجبر احداث زیرگذر را راه‌حل اتمام ترافیک در کوار دانست و گفت: بیشترین ترافیک کوار در محدوده میدان شهدا یا همان چهارراه می‌باشد. طرحی که در نظر دارم احداث زیرگذر می‌باشد که به شورای ترافیک پیشنهاد کردم این طرح را بررسی کنند.

وی در خصوص دوربرگردان هایی که اخیرا بسته شده است، اظهار کرد: بعضی از دوربرگردان‌های سطح شهر بسته شده است، چراکه تصادفات زیادی در این قسمت رخ می‌داد. که البته درست است در ساعت‌های پیک ترافیک در محدوده چهارراه ترافیک ایجاد می‌شود اما اولویت ما کاهش تصادفات می‌باشد که شاهد آن هستیم. اما با این حال در شورای ترافیک راه حل هایی ارائه شده که قرارشد در کمیته فنی بیشتر بررسی شود.

رییس پلیس راهور کوار در پاسخ به سؤال خبرنگار بهار کوار در خصوص چرایی نداشتن چراغ راهنمایی و رانندگی در سطح کوار گفت: برای میدان شهدا چون ترافیک زیادی ایجاد می‌شود قرار دادن چراغ راهنمایی و رانندگی را صلاح نمی‌دانیم چراکه مسیر کوتاه و توقف یک دقیقه یا دودقیقه‌ای ماشین‌ها باعث ایجاد ترافیک بیشتر در کوار می‌شود البته این موضوع باید در شورای ترافیک بررسی شود.

متأسفانه در شهر کوار تابلوهای علائم راهنمایی و رانندگی و خط کشی‌های خیابان به‌صورت استاندارد وجود ندارد که رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کوار در این خصوص گفت: در شورای ترافیک درخواست تابلو و خط کشی خیابان‌ها داده شده است که شهرداری باید تأمین کند.

یکی دیگر از مطالبه شهروندان اجرای طرح کامیون ممنوع بود که رنجبر در پاسخ به این مطالبه گفت: سیستم‌های هوشمند ما در سطح شهر کامیون‌هایی که غیرمجاز وارد شهر می‌شوند را جریمه می‌کند.

در پایان رنجبر به برنامه‌های فرهنگ‌سازی پلیس راهور کوار اشاره کرد و گفت: یکی از طرح‌های فرهنگ‌سازی ما برای رانندگی ایمن‌تر موتورسیکلت‌ها می‌باشد که در این طرح برای افرادی که موتورسیکلت آن‌ها به هر دلیل توقیف می‌شود کلاس‌های آموزشی برگزار می‌کنیم که در دی و بهمن‌ماه شاهد تصادفات کمتر بودیم.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=5589

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.