36

پایان 8 سال چشم انتظاری/پیکر شهید عبدالله اسکندری، اولین شهید مدافع حرم که سرش از تنش جدا شد به وطن بازگشت

  • کد خبر : 10141
  • 09 مرداد 1401 - 11:00
پایان 8 سال چشم انتظاری/پیکر شهید عبدالله اسکندری، اولین شهید مدافع حرم که سرش از تنش جدا شد به وطن بازگشت
و باز هم حسین را انتخاب کرد شهیدی که برای رفتنش حسینی رفت و برای آمدنش نیز حسین را برگزید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارکوار پیکر شهید بی سری که روزی سر و جان را فدای اربابش حسین(ع) و حفظ حریم بانوی پیام آور کربلا نموده بود امروز در دومین روز از محرم، درست در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام و خطیب خطبه های کاخ یزید حضرت زینب سلام الله علیها به میهن اسلامی بازگشت.

شهید عبدالله اسکندری که اول خرداد ماه سال ۱۳۹۳ در حلب سوریه مورد اصابت گلوله تک تیرانداز داعشی قرار گرفته و به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت نائل آمد پیکر پاکش هیچ گاه به وطن باز نگشت.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امنیتی امام علی (ع) گفت: پیکر سردار بی سر شهید عبدالله اسکندری پس از ۸ سال، در منطقه مورک سوریه تفحص شد.

سردار غیب پرور افزود: پیکر این شهید والا مقام اکنون به تهران منتقل شده است و فردا دوشنبه دهم مرداد برای تشییع به مشهد مقدس برده می‌شود.

وی گفت: روز پنج شنبه سیزدهم مرداد هم تهرانی‌ها میزبان پیکر سردار شهید اسکندری هستند.

پیکر سردار اسکندری صبح روز عاشورا با حضور مردم شیراز در حرم شاهچراغ (ع) تشییع و در گلزار شهدای دالرحمه به خاک سپرده می شود.

شهیدی که حسینی رفت و حسینی بازگشت

بنا به روایات ذکر شده از همرزمانش، پیکر این سردار بزرگ به دست گروه اجناد الشام افتاد و سرش توسط ابوجعفر نامی یکی از فرماندهان این گروه تروریستی تکفیری از تن جدا و تصاویر آن در فضای مجازی منتشر شد.

وی اولین شهید مدافع حرم بود که همانند مولایش حسین علیه السلام سرش توسط شقی ترین افراد زمان از بدن جدا گردید.

به زیارت شهدای گمنام شهرستان کوار که می روی، سنگ قبری نمادین توجه تو را جلب می کند. این سنگ بنا یادبود سرداریست که شهر ما مدیون تلاش ها و مجاهدت های او در عرصه های گوناگون نظامی و فرهنگی است و یگان رزمی مهندسی امام هادی (ع) شهرمان شاهدی برای این مدعا…

او بانی حرم شهدای گمنام شهر ماست و اولین و یگانه سردار بی سر استانمان در وادی دفاع از حریم حضرت زینب (س)…و حالا پس از گذشت هشت سال از شهادت ایشان پیکرش در میان انبوه دلدادگان حسینی به وطن و زادگاهش بازگشته است.

و به راستی آن زمان که داعشان خبیث عکس های بی سر ِ سردار ما را در فضای مجازی منتشر می کردند، نمی دانستند که شور عشق حسینی را در دل های جوانان این مرز و بوم زنده تر و بیدار تر می کنند و تقارن مراسم شهادت او با تولد خامس آل عبا و بازگشت پیکر ایشان در امروز در دومین روز از محرم، درست در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام و خطیب خطبه های کاخ یزید حضرت زینب سلام الله علیها گواهی بر راستی راه او و پیوند جان پاکش با آرمان های بلند امام عاشوراست…

زندگینامه شهید عبدالله اسکندری

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=10141

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.