32
مدیر بنیاد مسکن کوار در گفتگو با خبرنگار بهار کوار خبر داد:

بازنگری طرح هادی و بهسازی شهر و روستاهای شهرستان کوار | حل مشکلات ساخت و ساز مسکن مهر

  • کد خبر : 9516
  • 13 تیر 1401 - 13:59
بازنگری طرح هادی و بهسازی شهر و روستاهای شهرستان کوار | حل مشکلات ساخت و ساز مسکن مهر
مدیر بنیاد مسکن شهرستان کوار از بازنگری طرح هادی 19 روستا و بهسازی 22 روستای شهرستان کوار و همچنین آغاز ساخت و ساز مسکن مهر کوار خبر داد.

بازنگری طرح هادی روستاهای شهرستان کوار

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، مصطفی ایوبی مدیر بنیاد مسکن شهرستان کوار در گفتگو با خبرنگار بهار کوار در خصوص بازنگری طرح هادی روستاهای شهرستان کوار گفت: با پیگیری نماینده مردم و مجموعه فرمانداری شهرستان کوار امسال نزدیک به ۱۹ روستای شهرستان کوار جهت بازنگری طرح هادی نقشه برداری شد.

وی افزود: نقشه‌ها به بنیاد مسکن استان تحویل داده شده است که ۸ روستا مشاور آن انتخاب‌شده و مابقی نیز در شرف انتخاب مشاور هستند که اعتبار یک میلیارد و 550 میلیون تومان جهت نقشه‌برداری و مشاوره بازنگری این روستاها اختصاص یافته است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان کوار ادامه داد: بازنگری سه روستای باغان، دولت‌آباد و مظفری در سال ۱۴۰۰ به اتمام و به تصویب کمیته استانی رسیده که روستای باغان ابلاغ شده است.

بهسازی روستاهای شهرستان کوار

ایوبی از اجرای طرح بهسازی روستاهای شهرستان کوار خبر داد و گفت: با پیگیری‌های نماینده مردم و با هماهنگی مجموعه فرمانداری شهرستان کوار جهت بهسازی 19روستا و 3 شهر از شهرستان کوار اعتبار 8 میلیارد تومان تخصیص یافته است که ۲۹ درصد این مبلغ انجام‌شده و مابقی در شرف انتخاب پیمانکار می‌باشد که به‌محض مشخص شدن پیمانکار بنیاد محور را جهت شروع کار به آنها تحویل می‌دهد.

وی در ادامه محل اعتبارات این سه پروژه را عنوان کرد: اعتبار پروژه های بازنگری و بهسازی شهر و روستاهای شهرستان کوار از اعتبارات در اختیار نماینده، وزارت نفت، قیر، ملی با پیگیری نماینده مردم کوار و اعتبارات بنیاد مسکن تامین شده است.

مسکن مهر کوار

مدیر بنیاد مسکن شهرستان کوار در ادامه در خصوص مسکن مهر کوار عنوان کرد: یکی از مواردی که باید جهت ساخت‌وساز مسکن مهر بررسی می‌شد حریم قنات بود که با پیگیری از اداره امور منابع آب شیراز و اعزام کارشناس به منطقه جهت بررسی، اعلام کردند که حریمی وجود ندارد و قنات بلااستفاده است، لذا امکان ساخت‌وساز در این محل وجود دارد.

وی افزود: درصورتی‌که در حین ساخت‌وساز کانال یا اینکه گودالی یافت شد، احداث با حضور مهندس ناظر و رعایت مسائل فنی هیچ مشکلی ندارد.

ایوبی در ادامه اظهار کرد: آزمایش خاک آن منطقه نیز قریب بر ۸۲ میلیون تومان هزینه برداشت که پس از آزمایش اعلام کردند ساخت‌وساز به‌صورت دو طبقه هیچ مشکلی برای مسکن مهر ندارد و مجوزی برای ساخت طبقه‌های بیشتر وجود ندارد که مقرر گردیده ساخت‌وساز‌ها شروع شود لذا باید مسائلی که خود مردم به وجود آوردند را به طریقی حل کنیم، البته افرادی که متقاضی هستند مشکلشان تا یک ماه آینده حل می‌شود و می‌توانند شروع به ساخت‌وساز نمایند.

نهضت مسکن ملی کوار

مدیر بنیاد مسکن شهرستان کوار بابیان اینکه نهضت مسکن ملی نیز باید هرچه سریع‌تر زمین آن مشخص و تحویل داده شود، اظهار کرد: مسکن ملی در حال حاضر در مرحله تشکیل پرونده و تأیید نهایی می‌باشد که به عهده بنیاد مسکن است و بحث املاک و زمین آن در اختیار بنیاد نیست، لذا باید از طریق اداره راه و شهرسازی و فرمانداری زمین مهیا و تحویل بنیاد مسکن داده شود تا بنیاد مسکن کار اجرایی را شروع نماید.

وی افزود: در مرحله اول تعداد ثبت نامی‌های مسکن ملی در شهرستان کوار پنج هزار و ۲۲۷ نفر بود که دو هزار و 900 نفر از آنها تشکیل پرونده داده و تاکنون 1270 نفر تأیید نهایی شده‌اند. مابقی پرونده‌ها نیز در دفتر خدماتی پیشخوان دولت در حال بررسی می‌باشد.

جابجایی روستاهای حوزه سد کوار

ایوبی در خصوص جابجایی دو روستای دهداری و جلال‌آباد که در حوزه سد شهید سلیمانی قرار گرفته‌اند، گفت: مشاور جهت جابه‌جایی این دو روستا در طول یک ماه انتخاب شد که دو بار از منطقه بازدید کرد که مقرر گردید تا پایان شهریورماه نتیجه مکان‌سنجی را به بنیاد مسکن ارائه دهد تا پس از بررسی و تأیید در وزارت کشور، طرح جابه‌جایی این دو روستا به مرحله اجرا برسد.

عملکرد بنیاد مسکن شهرستان کوار

وی ضمن تشریح عملکرد بنیاد مسکن شهرستان کوار در سال ۱۴۰۰، بیان کرد: صدور ۲۳۱ سند اماکن روستایی در سطح روستا و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، پرداخت تسهیلات، بیمه ۱۱۵ واحد مسکونی به مدت ۱۰ سال، احداث ۹ واحد مسکونی طبق تفاهم‌نامه بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان با پرداخت تسهیلات طرح ویژه و کمک بلاعوض، کارشناسی و پاسخ به استعلامات ادارات بانک‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌های تابع ازجمله عملکرد بنیاد مسکن در سال ۱۴۰۰ بوده است.

مدیر بنیاد مسکن کوار بابیان اینکه تاکنون ۲۰۶ فقره پرونده جهت پرداخت تسهیلات به بانک ارسال کرده ایم، افزود: مبلغ وام هر پرونده ۱۰۰ میلیون تومان است که ۱۱۰ واحد پرونده به بهره‌برداری رسیده است. همچنین ۴۰ فقره تسهیلات طرح ویژه به همراه ۳۰ میلیون تومان بلاعوض جهت مسکن محرومین که تحت پوشش کمیته امداد بهزیستی و اقشار کم درامد می‌باشند، پرداخت شده است که پیشرفت فیزیکی آنها ۹۵ درصد و بعضاً به ۱۰۰ درصد هم رسیده است.

مصطفی ایوبی در خاتمه به مشکلات عمده روستایی‌ها اشاره کرد و گفت: ۱۲ روستا از شهرستان کوار تحت تملک اداره اوقاف هستند که هیچ‌گونه خدماتی با توجه به مکاتبات اخیر اداره اوقاف استان به این روستاها از طریق بنیاد مسکن داده نمی‌شود که انتظار می‌رود مسئولین برای این مشکل چاره‌ای بیندیشند و پیگیری کنند تا ما بتوانیم خدماتی ازجمله صدور سند، پروانه ساخت، وام و تسهیلات به آنها ارائه دهیم.

توسعه و محرومیت‌زدایی در شهرستان کوار در سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین توسط بنیاد مسکن

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=9516

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.