21
خانی فرماندار کوار اعلام کرد:

با افرادی که در شهرستان کوار به اتباع خانه فروخته و یا اجاره می دهند، برخورد قانونی می شود / هیچ صنفی نمی‌تواند از اتباع بیگانه به عنوان شاگرد یا فروشنده استفاده نماید

  • کد خبر : 19098
  • 12 خرداد 1402 - 19:40
با افرادی که در شهرستان کوار به اتباع خانه فروخته و یا اجاره می دهند، برخورد قانونی می شود / هیچ صنفی نمی‌تواند از اتباع بیگانه به عنوان شاگرد یا فروشنده استفاده نماید
فرماندار کوار گفت: هر صاحب کاری باید کارگر خود را در محل کارش اسکان دهد، و اتباع نمی توانند در شهر و روستاها ملک مسکونی داشته باشند یااجاره و رهن نمایند.

به گزاش پایگاه خبری تحلیلی بهارکوار، حضور بی‌رویه اتباع بیگانه در شهرستان کوار باعث نگرانی شهروندان شده است و مردم معتقدند که بازار کار و مسکن کواری‌ها را افاغنه گرفت‌اند و این مسئله مشکلات زیادی را برای مردم شهرستان به وجود آورده است.

در این راستا طی ماه‌های اخیر پیام‌های زیادی به سامانه مردمی بهارکوار ارسال شده است تا این موضوع از مسئولان پیگیری شده و مطالبات آن‌ها پاسخ داده شود.

بهار کوار نیز در جهت عمل به مسئولیت رسانه‌ای خود موضوع را چندین بار پیگیری و طی گزارش‌هایی به مردم منعکس نموده است.

اما درخصوص عمل به وعده‌ها و ادامه پیگیری‌ها خبرنگار بهار کوار بار دیگر به سراغ فرماندار رفته و موضع اتخاذ شده در این زمینه را از وی جویا شد که در ادامه مجموع اقداماتی که تاکنون در خصوص اتباع انجام شده است، را در این‌گزارش می خوانید.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در آذرماه ۱۴۰۱ سفری به شهرستان کوار داشت که در شورای تامین شهرستان تصمیم‌ها و مصوباتی در خصوص اتباع اتخاذ شد.

شهرستان کوار در اولویت ساماندهی اتباع خارجی در فارس قرار گرفت

فرماندار شهرستان کوار در خصوص مصوبات این جلسه گفت: چهار تصمیم مهم در جلسه شورای تامین شهرستان با حضور سردار رضا دوست مصوب شد. اولین مصوبه محدودیت اتباع در مشاغل بود که اکنون فعالیتشان در اصناف محدود شده است.

وی تاکید کرد: از ۱۵ خردادماه ۱۴۰۲ هیچ صنفی نمی‌تواند از اتباع بیگانه اعم از مجاز و غیرمجاز به عنوان شاگرد یا فروشنده استفاده نماید، در غیر اینصورت افراد با جرایم سنگین، پلمب و توقیف اجناس روبرو خواهند شد.

پلمپ ۲۰ واحد صنفی استفاده شده از اتباع غیرمجاز در شهرستان کوار

خانی اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان کوار در چند شغل سخت همچون کوره‌های آجر پزی، باغات کشاورزی، دامپروری و کارگری ساختمان نیاز به نیروی کار اتباع دارد، فعالیت آن‌ها را در این مشاغل مجاز کردیم اما در بقیه مشاغل محدود می باشند.

بکارگیری اتباع خارجی در واحدهای صنفی ممنوع شد

نماینده دولت در شهرستان کوار دومین مصوبه را تعیین سقف حضور اتباع در شهرستان عنوان کرد و گفت: به دلیل اینکه کوار به مرکز استان نزدیک می باشد، مهاجرت اتباع به این شهرستان زیاد شده است. بنابراین سقفی برای حضور اتباع در شهرستان تعریف شد که نباید تعداد اتباع همراه با خانواده از ۱۰ درصد جمعیت شهرستان همراه بیشتر شود.

وی افزود: مصوبه بعدی احداث مهمان شهر می‌باشد که مدیریت و ساماندهی اتباع را آسان تر می نماید. این طرح در حال پیگیری اخذ مجوزات در مراحل آخر است.

فرماندار کوار با اشاره به اینکه در این راستا دو گزینه در نظر گرفته شد، گفت: گزینه اول این بود که بخش دولتی زمین دهد و مهمان شهر ساخته شود که ۵ سال طول خواهد کشید، اما در گزینه دوم اگر بخش خصوصی ورود کند، احداث مهمان شهر سریع تر انجام می شود.

سعید خانی آخرین مصوبه را طرح طرد اتباع غیر مجاز نام برد و بیان کرد: در طرح طرد نیز اتباع غیر مجاز که در آمایش ثبت نام نکرده باشند، شناسایی، دستگیر و به اردوگاه طرد می شوند.

اتباع افغانی و حضور آنان در کوار/ چه تمهیداتی برای ساماندهی اوضاع اتباع در شهرستان لحاظ شده است؟

وی درخصوص مسکن اتباع گفت: در آخرین جلسه‌ای که با شورای تامین و دادستان محترم شهرستان داشتیم، مصوب گردید اتباع بیگانه حق هیچ گونه خرید و فروش یا اجاره مسکن ندارند.

نماینده دولت در شهرستان کوار با بیان اینکه در جلسه‌ای با املاکی‌ها تذکرات لازم به آنان داده شد، اظهار داشت:  نظارت بر املاکی‌ها قوت می‌گیرد و با افرادی که به صورت غیرقانونی به اتباع خانه فروخته و یا اجاره می‌دهند، طبق ضوابط برخورد می شود.

سعید خانی ادامه داد: در سراسر شهرستان کوار اتباع غیرمجاز اجازه خرید یا اجاره و رهن مسکن ندارند. اتباع مجاز نیز بر اساس سقفی که تعیین کرده ایم باید اسکان داده شوند که آنان در محل کوره ها، زمین‌های کشاورزی یا محل دامپروری اسکان داده می‌شوند. درواقع هر صاحب کاری باید کارگر خود را در محل کارش اسکان دهد و اتباع نمی توانند در شهر و روستاها ملک مسکونی داشته باشند یا اجاره و رهن نمایند.

فرماندار شهرستان کوار در پایان گفت: در زمینه اتباع با جدیت ورود کرده ایم تا به طور کامل آنان را در شهرستان ساماندهی کنیم و قطعا مدافع مطالبه مردم در این زمینه خواهیم بود تا رضایت کامل شهروندان عزیز را به دست آوریم.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=19098

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 4
  1. سلام خسته نباشید تو رو خدا پیگیر مطالبات مردم در خصوص افاغنه باشید اجاره خانه در کوار از شیراز هم گرانتر شده فقط به خاطر این افغانیها تو کوار اگه بگردی ۳۰ درصد جمعیت کوار افغانی هست همه کارها هم به دست گرفته اند به راحتی خانه میخرند مغازه اجاره میکنند اگه تو روستای نوروزان سر بزنید پر شده از افغانی وخیلیاشون خونه خریدن

  2. واقعا نژاد پرستی در چه حد
    مسئولین کی میخوان بفهمن کم کاری ها و اختلاس هاشون ربطی به اتباع نداره هیج جای دنیا اینطوری مسئول نداریم …

  3. مگه خونه به نام اینها میزنند که میگی؟؟؟ خونه رو فقط به کسی اسم میزنه که شناسنامه داشته باشه، حالا طرف افغانی باشه، عراقی باشه، آلمانی باشه یا ژاپنی خونه به اسمشون نمیزنند

  4. والا نمی دونیم چی بگیم زمانی که پدرم امد ایران ۳۰ سال میگزره و اولین شهر که امد همین کوار بوده .حالا که من ۲۴ سالم ودر کوار زندگی میکنیم .خودتون یک بار فکر کنید اگر تو کشور دیگی بودیم مثلا همین ترکیه کسی که این قدر تو یک کشور باشه بهش نمیگن اتباع بیگانه یا غیرمجاز .بلکه بهش شهروندی همون کشور میدن ما نمیخواهیم شهروندی .همین که بزارین زندگی کنیم بسه همین جا .ما را شما کردین توپ فوتبال .الانم که قراداد خونه نمی کنید میگیت برید همون جای که کار میکنید برید خونه بگیرید خب ما روزی با یک نفر میریم سرکار کوله پوشتی که نیست با خودمون ببریم هرجا ..‌ممنون میشیم اگر به فکر اون دست های که بالای ۲۰ سال در کوار بودن زندگی کردن باشید

قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.