31

در طرح مسکن ملی کوار هیچ زمینی در محدوده قنوات به کسی واگذار نخواهد شد و حریم قانونی رعایت می‌شود / واحدها بر اساس قرعه کشی به افراد تحویل داده می‌شود

  • کد خبر : 15413
  • 27 بهمن 1401 - 0:43
در طرح مسکن ملی کوار هیچ زمینی در محدوده قنوات به کسی واگذار نخواهد شد و حریم قانونی رعایت می‌شود / واحدها بر اساس قرعه کشی به افراد تحویل داده می‌شود
فرماندارکوار تاکید کرد: در طرح مسکن ملی هیچ زمینی در محدوده قنوات به کسی واگذار نخواهد شد و بخش ساخت و ساز منازل مسکونی با رعایت کردن حریم قانونی در نقشه مشخص می‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارکوار، با توجه به اینکه عملیات اجرایی احداث مجتمع ۵۰۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن شهر کوار در دهه فجر (مورخ ۱۹ بهمن) آغاز شد، برخی از مردم همچنان در خصوص این طرح ابهامات و سوالاتی داشتند که به گروه مردمی بهارکوار ارسال نمودند. بنابراین لازم دانستیم در یک خبر جامع با پیگیری از مسئولین، ابهامات را رفع نماییم.

در مراسم آغاز عملیات اجرایی این طرح، نماینده مردم کوار گفت: بخشی از اعتبارات طرح نهضت ملی مسکن دولتی و نیمی از آن توسط مالکین و در بازه های زمانی پیش بینی شده، تامین می شود.

رحیمی مظفری افزود: قیمت تمام شده هر مترمربع از این واحدها حدود شش میلیون تومان است که بر اساس پیش بینی‌ها طی مدت دو سال ساخته و به متقاضیان واگذار میشود.

همچنین در تاریخ ۲۳ بهمن ماه در فرمانداری کوار جلسه ای درخصوص طرح نهضت ملی مسکن با حضور اصحاب رسانه برگزار گردید. در این جلسه که مسئولین اجرایی مربوط به طرح حضور داشتند، درخصوص ابهاماتی که برای مردم در زمینه زمین 18هکتاری میدان معلم بوجود امده بود، جهت رفع ابهام سند و مدارکی را ارائه دادند و تاکید کردند که تمام مراحل جهت واگذاری این زمین قانونی بوده و هیچ گونه تبعیض یا نفوذی در پیگیری واگذاری این زمین ها به طرح نهضت ملی مسکن صورت نگرفته است.

ناهید معاون برنامه ریزی فرماندار کوار در ابتدا تاکید کرد: مسئولیت اصلی زمین و اجرای طرح مسکن ملی به عهده راه و شهرسازی است و فرمانداری به عنوان ناظر می باشد.

وی در ادامه درخصوص قنات های موجود در این اراضی توضیح داد: استعلاماتی درخصوص قنواتی که در این اراضی میباشد، گرفته شده است که وجود قنات در این منطقه را مثبت اعلام کرده اند همچنین توسط کارشناسان استانی نیز بررسی شده است و ما منکر بر وجود قنات نیستیم اما روی آنها ساخت و سازی صورت نمیگیرد.

خانی فرماندار کوار نیز ادامه داد: با وجود اینکه قنات هایی در این منطقه موجود می باشد اما ساختمانی روی آنها ساخته نمیشود، چراکه زمین ها قطعه بندی میشود و مسیر قنات ها به عنوان حریم یا فضای سبز در نقشه کشی ترسیم و مشخص می‌گردد.

وی تاکید کرد: هیچ زمینی در این محدوده به کسی واگذار نخواهد شد و بخش ساخت و ساز منازل مسکونی با رعایت کردن حریم قانونی در نقشه مشخص می‌گردد.

زارع شهردار کوار بیان کرد: همه پلاک ها استعلام گرفته شده است و اگر یک درصد نیز خطا باشد کارشناسان شهرداری ورود کرده و روی قنات پروانه صادر نخواهند کرد.

وی در خصوص حریم رودخانه نیز تصریح کرد: در این طرح حریم رودخانه که طبق قانون ۶۰ متر می باشد رعایت گردیده و ۱۰۰ متر نیز بعنوان فضای سبز در حاشیه کناری در نظر گرفته شده است.

معاون فرماندار کوار با بیان اینکه علاوه بر این ۱۸ هکتار، بزودی کمتراز یک ماه دیگر یک قطعه ۹٠ هکتاری و یک قطعه 11 هکتاری از اراضی شاه شهیدان به طرح نهضت ملی مسکن می‌پیوندد، گفت: در حال پیگیری مراحل قانونی الحاق این زمین ها به طرح می باشیم. همچنین مقدار ۵۶ هکتار در نزدیکی بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) در صورت تاییدیه و کسب مجوزات لازم وارد این طرح می‌شود.

وی افزود: همچنین ۱٠٠ هکتار اول جاده بند بهمن معروف به اراضی خشکنا که مالک آن دولت است در دست بررسی میباشد که پس از طی مراحل قانونی ان شاالله به این طرح میپوندند.

بهنام ناهید در ادامه بیان کرد: اگر زمینی جهت واگذاری و مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن از طرف مالکان ارائه گردد مورد استقبال مسئولین اجرایی واقع میشود. مالکان میتوانند به اداره راه و شهرسازی کوار مراجعه کرده تا جهت الحاق زمین به طرح مراحل قانونی طی شود.

در پایان خانی فرماندار کوار نیز بر عزم جدی دولت در اجرای طرح نهضت ملی مسکن با رعایت تمام اصول فنی و مهندسی تاکید کرد و گفت: تمام مراحل واگذاری زمین و اجرای ساختمان تا پایان کار زیر نظر کارشناسان اداره راه و شهرسازی بوده و طبق قوانین روز مهندسی ساختمان ساخته و تحویل می‌گردد.

وی افزود: مسکن در شهرستان وضعیت مناسبی از نظر قیمت و اجاره و..ندارد که برای کنترل و شکستن قیمت ها نیاز به زمین و ساخت ساختمان هستیم. بنابراین تاکنون زمین هایی که ذکر شد پیگیری کرده ایم که به طرح نهضت ملی مسکن الحاق شود تا این وضعیت کنترل شود و از مالکین دعوت میکنیم که هر شخصی زمین دارد جهت الحاق به طرح معرفی کند.

فرماندار کوار یاداور شد: ما مجری قانون هستیم و به شما اطمینان خواهیم داد که هیچ کار غیرقانونی را قطعا انجام نخواهیم داد و با تخلف نیز برخورد خواهیم کرد.

در ادامه خبرنگار بهارکوار طی گفتگو با مسئول نمایندگی راه و شهرسازی کوار سوالات مخاطبین را برای دومین بار پیگیری کرد.

اسدی مسئول نمایندگی راه و شهرسازی شهرستان کوار درخصوص عدم ارسال پیامک واریز وجه برای بعضی از مردم گفت: پیام ها توسط اداره کل راه و شهرسازی بر اساس میزان زمین و آماری که داریم ارسال میشوند. لذا اگر متقاضیان مشکل سامانه ای دارند و رد درخواست شدند باید از طریق سامانه پیگیری کرده و این رد درخواست را رفع کنند، اما اگر مشکلی در سامانه ندارند باید به اداره کل راه و شهرسازی قسمت «فرم ج» مراجعه نموده و آنجا علت عدم ارسال پیامک را جویا شوند.

وی در خصوص امکان ثبت نام جدید متقاضیان جامانده افزود: علی الحساب ثبت نام فعلا باز نمیشود چون نسبت به تعداد زمین فعلا متقاضی داریم.

مسوول نمایندگی راه و شهرسازی شهرستان کوار در توضیح زمان و مبلغ پرداختی های آینده متقاضیان گفت: زمان پرداخت قسط ها مشخص نیست و بر اساس پیشرفت فیزیکی کار، مبلغ بعدی متعاقبا طی پیامکی اعلام خواهد شد.

اسدی همچنین درمورد مهلت باقیمانده برای پرداخت ۴۰ میلیون تومان اولیه و وضعیت کسانی که امکان پرداخت وجه اولیه را ندارند، افزود: طی رایزنی که با اداره کل داشتیم تا آخر بهمن ماه متقاضیان میتوانند مبلغ اولیه را واریز کنند تا برای جمع بندی و اقدام بدانیم که آمارمان چقدر است، در حال حاضر فقط فرصت پرداخت تا پایان بهمن ماه تمدید شده و بعد از بهمن ماه نمیتوانند پرداختی داشته باشند اما سهمیه مسکن ملی شان ازبین نمی رود.

وی در خصوص اخذ وام برای مسکن ملی نیز توضیح داد: وام به شخصی تحویل داده نمیشود اما خود راه و شهرسازی به پیمانکاری که مشغول کار است، بابت هزینه کرد پرداخت میکند و خود متقاضی باید اقساطش را پرداخت کند.

اسدی در پایان درباره تعداد طبقات ساختمان های طرح نهضت ملی مسکن کوار و روش انتخاب واگذاری مسکن به افراد گفت: ساختمان ها در قالب واحدهای دوطبقه ساخته میشود و به متقاضیان بر اساس قرعه کشی تحویل داده میشود که هزینه هر واحد بر اساس موقعیت ساختمان و طبقه ها متفاوت است (برای مثال طبقه اول و دوم هزینه متفاوتی دارند) و در پایان براورد خواهد شد.

روند پرداخت آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن و وضعیت تامین زمین آن در کوار

گزارش از: زهره لطفیان

خبرنگاران: محمدصادق بخشی، زهرا پاکدامن

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=15413

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.