39
مدیرکل بنیاد مسکن فارس:

«مظفری» می تواند به یکی از قطب های گردشگری تبدیل شود

  • کد خبر : 2756
  • 19 آبان 1400 - 19:45
«مظفری» می تواند به یکی از قطب های گردشگری تبدیل شود
مدیر کل بنیاد مسکن فارس روستای مظفری را با داشتن مکان های تاریخی یک قطب گردشگری در استان فارس دانست.

به گزارش بهار کوار به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان کوار، به منظور بازنگری طرح هادی روستای هدف گردشگری مظفری، نماینده بنیاد مسکن استان فارس به همراه نماینده امور اراضی استان فارس، نماینده میراث فرهنگی استان فارس، نماینده استانداری فارس، مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و معاون فرماندار کوار و بخشدار شهرستان در روستای مظفری از توابع بخش مرکزی شهرستان کوار حضور یافتند و ضمن بازدید میدانی از نقاط اصلاحی پیشنهادی دهیار و شورای اسلامی روستا، بر تصویب طرح هادی مذکور با عنوان روستای هدف گردشگری تاکید ورزیدند.

مصطفی ایوبی مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کوار در حاشیه این بازدید گفت: ظرفیت های بالقوه این روستا که می تواند آن را در حوزه گردشگری شاخص نماید، وجود دو امامزاده در روستا، چهارباغ قوام با درختان سرو سربه فلک کشیده 500ساله، خانه قوام السلطنه و خانه زینت الملوک از جمله آثار دیدنی و مهم این روستا است که باید از استعدادهای آن استفاده بهینه کرد.

ایوبی با اشاره به توان گردشگری روستایی در ایجاد درامد و جلب گردشگر خاطر نشان کرد: توسعه گردشگری روستایی با هدف اشتغالزایی از اولویت های این نهاد است و به متقاضیان ایجاد واحدهای بوم گردی در این مناطق تسهیلات لازم پرداخت می شود. 

مدیر بنیاد مسکن شهرستان کوار افزود: بنیاد مسکن برای مشارکت در جهت اجرای طرح های مشارکتی آمادگی کامل دارد.

وی با بیان اینکه  تعدادی از روستاهای استان فارس و شهرستان کوار دارای بافت ارزشمند و تاریخی هستند ادامه داد: در مرحله نخست برای آنها ردیف بودجه تخصیص می یابد و این کار به خوبی در حال پیشرفت است.

ایوبی ادامه داد: با توجه به روستاهای گردشگری مانند روستای مظفری کوار می توان این مناطق به یکی از قطب های گردشگری جنوب و مرکز استان فارس تبدیل کرد، با توجه به خشکسالی های اخیر، توسعه گردشگری روستایی کمک بسیاری به اقتصاد این شهرستان می کند.

بهنام ناهيد معاون فرماندار كوار نیز بر لزوم بهره گیری از توان گردشگری روستایی در روستای مظفری و سایر روستاهای این شهرستان تاکید کرد و افزود: برخی روستاها در این شهرستان در مرحله نخست برای هدف گردشگری تعیین شدند، آنها باید در کارگروه ملی مطرح شوند تا بودجه ای برایشان تخصیص یابد.

وی با بیان اینکه آنچه پس از اجرای طرح های گردشگری در روستاها مهم است، بهره برداری درست و کامل از ظرفیت های ایجاد شده می باشد گفت: لازم است سازمان میراث فرهنگی و فعالان گردشگری در این زمینه کمک بیشتری کنند.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=2756

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. باغ قوام😍

قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.