39

سرانجامِ دانشگاه پیام نور کوار چه خواهد شد؟ مسئولین استان و کشور پاسخگو باشند!

  • کد خبر : 11429
  • 11 شهریور 1401 - 15:45
سرانجامِ دانشگاه پیام نور کوار چه خواهد شد؟ مسئولین استان و کشور پاسخگو باشند!
تعیین تکلیف مشکل دانشگاه پیام نور کوار توسط مسئولین استان و کشور ضرورت دارد چراکه باعث سردرگمی دانشجویان شده است و لازم است هرچه سریع تر به این امر رسیدگی کرده و پاسخگو باشند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، در ششمین پیگیری بهار کوار برای تعیین تکلیف دانشگاه پیام نور واحد کوار، خبرنگار ما به سراغ رئیس دانشگاه پیام نور استان رفته که وی متن مصاحبه ای را از طریق روابط عمومی مجموعه خود برای ما ارسال کرد که در ادامه می خوانید.

سیاست دانشگاه پیام نور حفظ و احیا دانشگاه پیام نور کوار، در گرو تلاش مسئولین محلی است

محسن جاجرمی زاده، سرپرست دانشگاه پیام نور استان فارس در این راستا عنوان کرد: سیاست دانشگاه پیام نور حفظ و احیا دانشگاه پیام نور کوار و در گرو تلاش مسئولین محلی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور با جهت گیری های عدالت آموزشی، دسترسی آسان به تحصیل، زمینه ای را فراهم ساخته که دانشجویان در محل زندگی خودشان با کمترین شهریه نسبت به سایر دانشگاه ها و موسسات غیرانتفاعی به تحصیل بپردازند، افزود: این دانشگاه از رشد کمی و کیفی مطلوبی برخوردار بوده است. در این راستا همه تلاش مسئولین این است که با کاهش هزینه ها و افزایش کیفی آموزش زمینه مناسب تحصیل و ارتقاء علمی جوانان را بیش از گذشته فراهم نماییم.

جاجرمی زاده اضافه کرد: دانشگاه پیام نور کوار از جمله واحدهایی است که زمینه تحصیلی را برای دانشجویان در سالهای گذشته فراهم کرده و موفقیت های خوبی نیز داشته است. این دانشگاه با توجه به نیازهای مختلفی که در این شهرستان وجود دارد به دنبال این است که بتواند زمینه رشد فرهنگی، علمی دانشجویان را فراهم و آنان را برای  فعالیت در عرصه های شغلی آماده سازد.

عدم احداث یک ساختمان مناسب برای دانشجویان در واحد کوار، موجب توقف جذب دانشجوی جدید در دو سال اخیر شده است

رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس اظهار کرد: هر چند که ضوابط آموزش عالی بر این است که دانشگاه ها از حد مناسبی از نظر تعداد جمعیت دانشجو برخوردار باشند که بتوانند پاسخگوی هزینه‌ها و امکانات مورد نیاز برای ایجاد زمینه پاسخگویی به فعالیت‌های آموزشی و علمی دانشجویان، باشند اما علیرغم تلاش‌های زیاد صورت گرفته در سنوات گذشته، متاسفانه به دلیل عدم احداث یک ساختمان مناسب برای دانشجویان در واحد کوار، جذب دانشجوی جدید در دو سال اخیر متوقف شده و عملا رشته های واحد کوار از دفترچه انتخاب رشته حذف شده است.

وی تصریح کرد: اما تلاش همه مسئولین دانشگاه این است که با ارتقاء کمی و کیفی فعالیت های دانشگاه بتوانیم این واحد را مجددا احیا کنیم.

محسن جاجرمی زاده با تاکید بر اینکه در راستای سیاست های کمیته ساماندهی سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور کشور، فعالیت ها و جدیت مسئولین محلی بسیار تعیین کننده است که زمینه ای فراهم کنند که واحد کوار هر چند به طور موقت در یک ساختمان مناسب شان دانشگاه، مستقر شود، ادامه داد: با توجه به اینکه واحد کوار دارای زمین می باشد، در این فاصله مسئولین پیام نور همه تلاششان این است که با جذب اعتبارات با همراهی و همکاری مسئولین محلی، بتوانیم ساختمان مناسبی را احداث نماییم تا محدودیت های فعلی آموزش عالی برای واحد کوار برداشته شود.

سرپرست پیام نور فارس در ادامه گفت: می طلبد که مسئولین محلی، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، امام جمعه و سایر عزیزانی که دغدغه شان است که جوانان شهرستان در خود این شهر تحصیلات آموزش عالی را با کمترین دغدغه دنبال نموده و زمینه رشد و کسب و کارشان فراهم شود، دست به دست هم داده و مشکل را حل کنند.

وی در پایان اظهار کرد: لازم است ابتدا ساختمانی را در شان دانشگاه به صورت موقت توسط این عزیزان داشته باشیم که دانشگاه را مستقر کنیم و در آینده با کمک همه مسئولان محلی و تلاشهایی که مسئولین پیام نور خواهد کرد، زمینه رشد دانشجویان و اخذ مجوز رشته های جدید و احداث ساختمانی درخور نام دانشگاه پیام نور در دستور کار قرار گیرد.

پیگیری معاون استاندار فارس از رئیس پیام نور استان

خبرنگار شیرازه نیز در گزارش های خود پس از عدم پاسخگویی متولیان استانی و شهرستانی یا نشنیدن پاسخ قانع کننده و توضیحات سه تن از نمایندگان، این موضوع را مجدد دنبال کرده و پای ماجرا را به نشست خبری استاندار فارس با اصحاب رسانه کشاند و از این مقام عالی دولت در فارس درخواست کرد تا هر چه سریع تر دانشگاه پیام نور تعیین تکلیف گردد.

در بین جلسه اسماعیل محبی پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با رئیس دانشگاه پیام نور استان تماس گرفته و جویای ماجرا شد و سپس در پاسخ به خبرنگار شیرازه، گفت: با رئیس پیام نور استان که صحبت کردیم، بنا به گفته وی، بر اساس مصوبه، حداقل دانشجوی هر واحد پیام نور باید ۲۵۰ دانشجو باشد که نیازمند امکانات زیر ساختی و آموزشی لازم هستند.

وی افزود: طبق قانون این امکانات می بایست توسط مسئولین محلی و مردم فراهم شود، اما در شهرستان کوار به دلیل عدم وجود زیر ساختهای مورد نیاز آموزشی به مدت دو سال است نام این شهر از دفترچه انتخاب رشته دانشگاه ها حذف شده و تا زمانی هم که امکانات فراهم نشود این مرکز فعال نمیشود.

محبی پور با اشاره به اینکه در کل 11شهرستان فارس با چنین مشکلی مواجه هستند، اظهار کرد: ما موضوع را از طریق وزارت علوم و تحقیقات و دانشگاه پیام نور کشور پیگیری کرده و نتیجه را اعلام خواهیم کرد.

اجازه سلب دانشگاه پیام نور را نخواهیم داد

عبدالعلی رحیمی مظفری در دومین مصاحبه خود با بهار کوار بیان کرد: با توجه به آخرین پیگیری‌هایی که جهت حفظ دانشگاه پیام نور کوار داشته‌ایم، این دانشگاه باوجود اینکه ساختمانی ندارد، تعطیل نمی‌شود و با دانشجوهای فعلی ادامه خواهد داد.( دانشگاه پیام نور کوار تعطیل نخواهد شد )

نماینده مردم شهرستان های کوار، خرامه و سروستان در مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با شیرازه عنوان کرد: وزارت علوم اکنون با سیاستی که در پیش گرفته، دانشگاه هایی که ساختمان ندارند را به حالت عدم جذب درآورده و ستاره دار کرده است که تا رفع مشکل نکنند، نتوانند دانشجو بپذیرند؛ ما از وزیر علوم خواسته ایم و گفتیم که اجازه نمی دهیم این دانشگاه تعطیل شود و اجازه سلب دانشگاه پیام نور را نخواهیم داد چرا که اکنون دانشگاه به صورت مشروط جذب دانشجو دارد.

وی در قسمتی از مصاحبه خود باشیرازه عنوان کرده بود: پیام نور مکانی را در نظر دارد که سندش به نام خود مجموعه باشد.

شایان ذکر است در بازدید معاون پژوهشی وزیر علوم از دانشگاه های شهرستان کوار و زمین پیام نور که به دعوت رحیمی صورت گرفت، خبرنگار بهار کوار نتیجه این بازدید را از نماینده مردم شهرستان کوار پیگیری کرد.

عبدالعلی رحیمی گفت: ضمن بازدید از زمین دانشگاه پیام نور همراه با معاون پژوهشی وزارت علوم مقرر شد با توجه به مخالفت قاطع شورای گسترش و هیات امنای وزارت علوم با جذب دانشجو در دانشگاه های بدون ساختمان موارد در جلسه ای در تهران‌ بررسی گردد تا در صورت امکان از ساختمان‌های استیجاری یا دانشگاه های موجود برای این دانشگاه استفاده کنیم.

به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقی است…

در سلسله گزارش های بهار کوار، پس از پاس دادن توپ تعیین تکلیف مشکل دانشگاه پیام نور توسط مسئولین استان و شهرستان بهمدیگر، اما اکنون شورا و شهرداری کوار یک ساختمان موقت جهت استقرار دانشگاه پیام نور کوار اختصاص داده اند!!( ساختمان موقت دانشگاه پیام نور تامین شد! دانشجویان منتظر حل مشکل پذیرش دانشجو هستند) و اکنون باید منتظر سیاست دانشگاه پیام نور جهت احیای واحد کوار و آغاز احداث ساختمان برای دانشگاه پیام نور کوار باشیم چراکه رئیس دانشگاه پیام نور استان در ابتدا خواستار ساختمان موقت شد تا دانشگاه مستقر شده و احداث ساختمان اصلی پیام نور را بعداز چندین سال در زمینی که به پیام نور اهدا شد را آغاز نماید!!

البته با توجه به اینکه در طی مصاحبه هایی که تاکنون داشته ایم، گفته شده که یکی از شرایط پیام نور داشتن ساختمان مستقل و دارای سند است به این معنا که مالک ساختمان باید پیام نور باشد تا دوباره دانشگاه احیا شود! اما باتوجه به اینکه پیام نور کوار 18هزار متر زمین دارد و نیاز به ساخت ساختمان است، آیا در این مدت کوتاه حداقل تا بهمن ماه این ساختمان احداث خواهد شد؟ یا چاره ای دیگر اندیشیده می شود؟

با توجه به اینکه 5 ترم است که این دانشگاه دانشجوی جدیدی نمی پذیرد و در 3 ترم آینده تمام دانشجویان پیام نور کوار فارغ التحصیل خواهند شد، امیدواریم که دلیل بعدی این نباشد که دانشگاه دانشجوی کافی ندارد و ساخت ساختمان برای این واحد به صرفه نیست لذا با توجه به اینکه نه ساختمان دارد و نه دانشجو پس احیا نخواهد شد!!!

با توجه به این شرایط ضرورت دارد مسئولین کشوری و استانی با جدیت تمام و با نگاه به ظرفیت شهرستان کوار با در نظر گرفتن عدالت آموزشی، دسترسی آسان و کم هزینه تر به تحصیل را برای جوانان فراهم نمایند و با توجه به اینکه احداث ساختمان پیام نور در مدت زمان کمی(6 ماه تا بهمن ماه) دور از تصور است، لازم است با وجود یک ساختمان موقت مناسب جهت پذیرش دانشجو در تکمیل ظرفیت مهرماه یا بهمن ماه موافقت نمایند تا دانشجویان جدید در این مدت آواره شهرهای دیگر نباشند یا حتی از ادامه تحصیل به دلیل نداشتن شرایط اقتصادی و خانواده ای منصرف نشوند.

البته منتظر پیگیری های نماینده مردم شهرستان کوار در مجلس شورای اسلامی و معاون استاندار و رییس پیام نور استان جهت موافقت شورای گسترش و هیات امنای وزارت علوم و دانشگاه پیام نور کل با یک ساختمان موقت برای احیا دانشگاه پیام نور واحد کوار هستیم و امیدواریم در این هفته نتایج خوبی را شاهد باشیم.

سلسله گزارشها و اخبار بهار کوار در یک سال گذشته در خصوص پیام نور کوار!!

تعطیلی دانشگاه پیام نور کوار، قول های بر زمین مانده؛ پیگیری های بی نتیجه / مهر 1400

مسئولان با تعطیلی دانشگاه پیام نور حق مردم کوار را سلب نکنند / آبان 1400

چرا دانشگاه پیام نور شهرستان در حال جمع آوری است؟ / خرداد 1401

از گلایه های دانشجویان کواری از نبود مکان مستقل و ثابت برای دانشگاه پیام نور تا بدعهدی مسئولان در ساخت ساختمان / تیرماه 1401

حذف نام دانشگاه پیام نور کوار از لیست دفترچه انتخاب رشته، گامی در جهت تعطیلی این مجموعه/ مسئولان پیام نور استان و کشور پاسخگو باشند / مرداد 1401

پیگیری احداث دانشکده فنی در شهرستان کوار به جای پیام نور! / مرداد 1401

دانشگاه پیام نور کوار تعطیل نخواهد شد / مرداد 1401

دیدار دانشجویان پیام نور کوار با فرماندار شهرستان / مرداد 1401

ساختمان موقت دانشگاه پیام نور تامین شد! دانشجویان منتظر حل مشکل پذیرش دانشجو هستند / شهریور 1401

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=11429

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.