17

افزایش ۵۰ درصدی تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در بودجه ۱۴۰۲

  • کد خبر : 15458
  • 27 بهمن 1401 - 22:49
افزایش ۵۰ درصدی تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در بودجه ۱۴۰۲
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ از افزایش ۵۰ درصدی تسهیلات ازدواج و فرزندآوری با مصوبه کمیسیون تلفیق خبر داد.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق و در اجرای قانون «حمایت از خانواده» تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱/۱ /۱۳۹۸ است یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله است. همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر ۲۵ سال و زوج‌های زیر ۲۳ سال ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال می‌باشد.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق در تبصره ۱۶ لایحه بودجه سال آتی، برای فرزندانی که از سال ۱۴۰۰ به دنیا آمدند تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به ازای فرزند اول ۳۰۰ میلیون ریال و به ازای فرزند دوم ۶۰۰ میلیون ریال و به ازای فرزند سوم ۹۰۰ میلیون ریال و به ازای فرزند چهارم یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و به ازای فرزند پنجم و به بعد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

همچنین بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق در تبصره ۱۶ در زمینه تسهیلات قرض الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن برای خانواده‌های فاقد مسکن که از ابتدای سال ۱۳۹۹ بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر می‌شوند به میزان ۲ میلیارد ریال است.

همچنین بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق در تبصره ۱۶، در زمینه تامین جهیزیه کالای ایرانی، مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال از منابع صدر در این تبصره با معرفی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) برای تامین جهیزیه کالای ایرانی و لوازم منزل زوج‌هایی که از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری استفاده نکردند به نهادهای مزبور اختصاص می‌یابد.

در صورتی که تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۲ این جز عملکرد نداشته باشد منابع آن صرف پرداخت تسهیلات موضوع اجزای یک و دو این تبصره می‌شود.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=15458

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.