26

برگزاری سومین روز کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی در کوار

  • کد خبر : 15555
  • 02 اسفند 1401 - 13:33
برگزاری سومین روز کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی در کوار
کاروان ترویجی در کوار افزایش عملکرد در واحد سطح مبتنی بر مدیریت علفهای هرز را دنبال کرد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار از برگزاری سومین روز کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی در این شهرستان خبر داد و گفت: این برنامه به موضوع افزایش عملکرد در واحد سطح مبتنی بر مدیریت علفهای هرز و کنترل علف های هرز در مزارع شتوی اختصاص یافت.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کوار، عبدالرسول جوکار تصریح کرد: سومین روز از این کاروان در شهرستان کوار در مزرعه ده هکتاری گندم واقع در روستای آباده آبگرم (پهنه شماره یک) از توابع بخش مرکزی برگزار شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تعداد 25 نفر از کارشناسان، مروجان، خبرگان و بهره برداران بخش کشاورزی به صورت حضوری در این کاروان حضور داشتند، اظهار کرد: به منظور ترویج الگوی کشت ملی به عنوان مهمترین برنامه اجرایی برای تأمین امنیت و اقتدار غذایی در کشور ضرورت های مبارزه و کنترل علف های هرز در مزارع گندم و جو تشریح شد.

به گفته وی؛ در این برنامه مخاطبان با کلیاتی در خصوص خسارت ناشی از علف های هرز و مقاومت آن، رعایت نکات ایمنی در سمپاشی،کالیبراسیون سمپاش ها، دمای مناسب سمپاشی و کیفیت آبیاری در تاثیر سموم آشنا شدند.

او بیان کرد: شهرستان کوار در حال حاضر5 هزارو 500 هکتار کشت گندم دارد که تاکنون ده درصد سطح مزارع گندم به صورت اصولی مبارزه با علف های هرز انجام شده است.

جوکار با یادآوری اینکه کاروان ترویجی الگوی کشت ملی محصولات زراعی در شهرستان کوار در اولین روز به موضوع انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به گلخانه ها اختصاص یافت، روز دوم به موضوع افزایش بهره وری آب با استفاده از توسعه کانال های بتنی انتقال آب، مرمت قنوات و اجرای سیستم های آبیاری نوین و همچنین احداث آبگیر در باغات انجیر پرداختند و روز های آتی به برنامه ترویجی با موضوع تولید محصول سالم و گواهی شده ادامه خواهد یافت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار گفت: در این برنامه از انواع روش های آموزشی ترویجی همچون آموزش های انفرادی، مهارتی، غیر حضوری، کارگاهی، بازدیدهای آموزشی و سایر روش ها استفاده می شود.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=15555

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.