27

برگزاری چهارمین روز کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی در کوار

  • کد خبر : 15578
  • 03 اسفند 1401 - 13:45
برگزاری چهارمین روز کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی در کوار
کاروان ترویجی در کوار تولید محصول سالم و گواهی شده را دنبال کرد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار از برگزاری چهارمین روز کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی در این شهرستان خبر داد و گفت: این برنامه به موضوع تولید محصول سالم و گواهی شده و دریافت کدQRاختصاص یافت.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کوار، عبدالرسول جوکار تصریح کرد: چهارمین روز از این کاروان در شهرستان کوار در مزرعه پنج هکتاری پیاز واقع در روستای مظفری از توابع بخش مرکزی برگزار شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تعداد 35 نفر از کارشناسان، مروجان، خبرگان و بهره برداران بخش کشاورزی به صورت حضوری در این کاروان حضور داشتند، اظهار کرد: به منظور ترویج الگوی کشت ملی به عنوان مهمترین برنامه اجرایی برای تأمین امنیت و اقتدار غذایی در کشور تولید محصول سالم و گواهی شده تشریح شد.

به گفته وی؛ در این برنامه مخاطبان با کلیاتی در خصوص روند تولید محصولات گواهی شده ICMو استاندارد تشویقی، صادرات، اقلام غیر شیمیایی و بیولوژیک، تعیین بیو فیکس، پیک پرواز، تعیین زمان حدودی مبارزه و ردیابی و پایش آفات آشنا شدند.

او بیان کرد: شهرستان کوار تاکنون 16 مورد گواهی استاندارد تشویقی و 70 مورد گواهی ICMدر محصولات پیاز، گوجه هندوانه، انگور و انار کسب کرده است.

جوکار با یادآوری اینکه کاروان ترویجی الگوی کشت ملی محصولات زراعی در شهرستان کوار در اولین روز به موضوع انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به گلخانه ها اختصاص یافت، روز دوم به موضوع افزایش بهره وری آب با استفاده ازکانال های بتنی انتقال آب، و اجرای سیستم های آبیاری نوین و همچنین احداث آبگیر در باغات انجیر پرداختند و روز سوم به موضوع عملکرد در واحد سطح مبتنی بر مدیریت علفهای هرز اختصاص یافت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار گفت: در این برنامه از انواع روش های آموزشی ترویجی همچون آموزش های انفرادی، مهارتی، غیر حضوری، کارگاهی، بازدیدهای آموزشی و سایر روش ها استفاده می شود.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=15578

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.