21

دستگاه قضا و نیروی انتظامی در قضیه هجمه به آمر به معروف جدی ورود کند/ لزوم مدیریت هوشمندانه و همه جانبه قبل از فصل برداشت محصولات کشاورزی

  • کد خبر : 20988
  • 13 مرداد 1402 - 22:56
دستگاه قضا و نیروی انتظامی در قضیه هجمه به آمر به معروف جدی ورود کند/ لزوم مدیریت هوشمندانه و همه جانبه قبل از فصل برداشت محصولات کشاورزی
امام جمعه کوار گفت: برای جلوگیری از هنجارشکنی از هر گونه تعلل در برخورد با مجرمانی که اعمال خلاف شرع و قانون انجام می دهند، پرهیز شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارکوار، امام جمعه شهرستان کوار در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته هجمه به آمر به معروف در باغ نارنجستان را اقدامی ناپسند خواند و گفت: وضعیت حجاب در مراکز گردشگری استان فارس اسف بار است و ضمن انتقاد از متولیان میراث فرهنگی، لازم است از هنجارشکنی جلو گیری شده و از هرگونه تعلل در برخورد با اعمال خلاف شرع و قانون پرهیز گردد.

وی هتک حرمت به ارزش های محرم را عامل جریحه دار شدن احساسات انقلابی مردم دانست و افزود: هر کس بخواهد در مقابل ارزش های دینی و انقلابی چه به صورت سازمان یافته و چه عناصر خودفروخته بایستد، در هر شرایطی محکم و قاطعانه در مقابلش می ایستیم.

خطیب جمعه کوار خطاب به مسئولان امنیتی و انتظامی اظهار داشت: سکوت و مدارا دلیل بر ضعف ما نیست و مراجع ذی صلاح نباید اجازه دهند آنان که خود مظهر خلاف و کژی هستند، جامعه را ناامن کنند و باید با آنان برخورد جدی صورت گیرد.

وی مجموعه ذوب آهن پاسارگاد کوار را مدیون مردم کوار دانست و ادامه داد: ذوب آهن حقوق زیادی را از مردم شهرستان سلب نموده که در خطبه های هفته آتی با آمار و ارقام به این‌ بحث به صورت مفصل پرداخته خواهد شد‌.

متضرر شدن کشاورزان بر اثر سوء مدیریت و عدم آموزش به آنان

حجت الاسلام موسوی انور با توجه به فصل برداشت محصولات کشاورزی، به مسئله ضرر مضاعف به کشاورزان و سود وافر جیب دلالان پرداخت و گفت: وضعیت فصل برداشت در کوار مطلوب نیست و خستگی را از تن رنجور کشاورزان بیرون نمی اورد، چرا که آنان با امید به کشت محصول روی می آورند، اما به خاطر بی مدیریتی و ضعف در این راستا سرمایه کشاورزان به باد رفته و سود در جیب عده ای دلال سرازیر می شود.

وی افزود: سطح زیرکشت بهاره و پاییزه محصول پیاز در کوار بالغ بر ۸۰ هزار تن برآورد شده که کشت بهاره سودی برای صیفی کاران نداشت.

امام جمعه شهرستان کوار هم‌چنین با توجه به فصل برداشت انگور اظهار داشت: شهرستان کوار از نواحی ممتاز استان فارس در تولید انگور می باشد که تولید این محصول امسال در شهرستان به ۱۵۰ هزار تن رسیده است ولی با توجه به عدم مدیریت هوشمندانه و بازرگانی معیوب نتوانسته جایگاه خوبی را پیدا کند و برای کشاورز سودآفرین باشد.

وی افزود: مسئولان باید بازار را تنظیم کرده و برای مدیریت صنایع تبدیلی برنامه ریزی کنند تا از کشمش، شیره، آب و کنسانتره انگور به بهترین نحو استفاده شود و نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنند و تهدیدها را به فرصت مبدل کنند.

وی مدیریت هوشمندانه و همه‌جانبه را برای توسعه کشاورزی پایدار ضروری برشمرد و گفت: مدیریت هوشمندانه باید قبل از فصل برداشت برای یافتن بازار فروش صورت بگیرد تا دچار ضعف و انفعال نشود و صادرات و ارزآوری به همراه داشته باشد.

خبرنگاری رسالتی مقدس و پرمخاطره برای تبیین واقعیت ها

نماینده ولی فقیه در شهرستان کوار هم چنین با توجه به فرارسیدن۱۷ مرداد و روز خبرنگار این روز را تبریک گفت و ادامه داد: از مسئولان شهرستان درخواست می کنم از خبرنگاران حمایت کنند چرا که خبرنگاری رسالتی مقدس و پرمخاطره برای بیان واقعیت ها است.

وی از خبرنگاران نیز درخواست کرد ضمن مصاحبه با کشاورزان از درد دل و صحبت های آنان گزارشی تهیه نموده و به گوش همه مسئولان برسانند.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=20988

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.