33

شهر طسوج؛ میزبان خیل عظیمی از مردم در عید غدیر/ اجرای نمایشی که رکورد تعداد تماشاچیان را شکست

  • کد خبر : 19833
  • 17 تیر 1402 - 18:22
شهر طسوج؛ میزبان خیل عظیمی از مردم در عید غدیر/ اجرای نمایشی که رکورد تعداد تماشاچیان را شکست
شب گذشته، شهر طسوج به مناسبت عید غدیرخم میزبان خیل عظیمی از مردم بود که برای تماشای نمایش " آن سوی تاریکی" در جوار امامزاده ابوالقاسم(ع) گرد هم آمده بودند، نمایشی میدانی محتوایی که رکورد تعداد تماشاگران در یک شب را شکست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، از روزها قبل در تدارک لباس و صحنه اند. تمرین های فشرده ای دارند، آنان کمر همت بسته اند تا در “آن سوی تاریکی” ، نور را به تماشاگران هدیه کنند.

۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در قالب بازیگر و سایر عوامل تلاش کرده اند، تا به مناسبت عید غدیر خم یک نمایش میدانی بزرگ با محتوای سفری از اعماق تاریکی ها تا بیکران روشنایی ها را به مخاطب ارائه کنند.

افتخارشان این است که برای نشر فرهنگ ناب اسلام محمدی(ص) روی صحنه می روند و این مسیر درخشان را با هنر تئاتر میدانی به بیننده عرضه می دارند.

عشق در چهره هاشان هویداست. جوانان جبهه هنر تشکیلات مردمی سردار دلها در یک کار گروهی کاملا بومی از طراحی نمایشنامه، تدوین، صوت، حرکت و صحنه گرفته تا بازیگری، بازیگردانی، تهیه کنندگی و کارگردانی را خود انجام داده و تقریبا از تمام روستاهای شهرستان عضو برای اجرای این نمایش دارند.

دختری که در عصر جاهلیت زنده به گور می‌شود

مادر، هراسان است و نگران عکس العمل پدر. فرزند سومش نیز دختر است و گور در انتظار او تا دخترک را زنده به دستان پدرش در خود احاطه کند.

با بعثت پیامبر رحمت، بانوانی از دل تاریکی برمی خیزند که نور را به بشر هدیه کنند. سپس دوران جاهلیت مدرن فرا می‌رسد تا زنان را با شعار رنگ و لعاب داده زن، زندگی و آزادی فریب دهد و از اوج عزت به حضیض ذلت بکشاند‌‌.

در ادامه صحنه ای از شهادت روح الله عجمیان، شهید مدافع وطن و یکی از شهدای سلامت را در اوج بیماری کرونا می بینیم.

نمایشنامه بخش های زیبا و متنوع دیگری نیز دارد که امشب بنا به درخواست مردم، دوباره بازیگران به صحنه رفته و نمایش میدانی جذاب ” آن سوی تاریکی” را اجرا می نمایند.

این نمایش به همت جبهه هنر تشکیلات مردمی سردار دلها و همکاری حوزه مقاومت بسیج امام جواد (ع) طسوج و سایر ارگان‌های شهرستان کوار و به کارگردانی فرشاد نوری شب گذشته و به مناسبت عید سعید غدیر خم در جوار امامزاده ابوالقاسم(ع) به میزبانی شهر طسوج برگزار گردید.

هم چنین برپایی غرفه های پذیرایی و فرهنگی برای کودکان در قالب نقاشی و بزرگترها در زمینه حجاب و عفاف از جمله برنامه های حاشیه نمایش “آن سوی تاریکی” بود.

به گفته مسیولین این نمایش، رکورد تعداد تماشاگران نمایش میدانی در یک شب درسطح استان، توسط مردم کوار شکسته شد

نمایشی که رکورد تعداد تماشاگران در یک شب را شکست و در سطح استانی بازتاب های خوبی داشت و تعداد بینندگان آن از نگاه کارگردانان تئاترهای میدانی فارس مورد تحسین قرار گرفت.

جمعیت با شکوهی که مسئولین نمایش آن را نزدیک به ۶ هزار نفر تخمین زدند و مردم را محو تماشای یک نمایشنامه مستند و به روز نمود.

هم چنین دیشب در جوار امامزاده ابوالقاسم(ع) چند گروه سرود به اجرای سرود پرداخته و حضار یک سرود همگانی را با هم خوانده و شام را میهمان سفره بابرکت امیرالمومنین علی(ع) بودند.

شایان ذکر است محمدصادق بخشی به عنوان نمایشنامه نویس، عضو تیم کارگردانی و بازیگر و زهرا قاسمی به عنوان راوی و بازیگر از اعضای فعال تیم خبری بهارکوار نیز در این نمایش در کنار دیگر بازیگران و عوامل پشت صحنه نقش آفرینی نمودند.

همچنین بنا به درخواست های مکرر مردم، این نمایش مجددا امشب همزمان با نماز مغرب و عشا در جوار امامزاده ابوالقاسم(ع) همراه با قرعه کشی ۸ کمک هزینه سفر مشهد مقدس برگزار می گردد که از عموم علاقه مندان جهت حضور و بهره مندی از محتوای غنی آن دعوت به عمل می‌آید.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=19833

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.