32

مشکل پرداخت وام فرزندآوری در کوار حل شد

  • کد خبر : 18243
  • 11 اردیبهشت 1402 - 12:47
مشکل پرداخت وام فرزندآوری در کوار حل شد
فرماندار کوار از رفع مشکل وام فرزند آوری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارکوار، یکی از تسهیلات جدید بانک‌های کشور، ارائه وام بابت فرزندآوری است. این وام از سال گذشته به تسهیلات بانکی اضافه شد و همچنان در سال 1402 وام فرزندآوری به خانواده‌هایی که از ۱۴۰۰ تا به امروز صاحب فرزند شده‌اند هم داده می‌شود. این وام از تسهیلات قرض‌الحسنه با سود ۴ درصد محسوب می‌شود و به‌منظور حمایت از خانواده و افزایش جمعیت طبق قانون ارائه شده است.

در ماده ۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت آمده است که اعطای کلیه امتیازات و تسهیلات این قانون مشروط به آن است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای ۲.۵ نباشد.

اما کوار جزو آن دسته از شهرستان‌هایی بود که نرخ باروری آن بالای ۲.۵ ثبت شده بود که با پیگیری از فرمانداری کوار، اعلام کردند که این نرخ برای کوار به اشتباه ثبت شده است و مربوط به سال های قبل تر می باشد.

با توجه به مطالبه و نیاز مردم به این وام، فرماندار کوار قول پیگیری و حل این مشکل را به خبرنگار بهارکوار داد.

پس از پیگیری های مداوم، سعید خانی در ۱۴بهمن ۱۴٠۱ خبر از اصلاح نرخ باروری شهرستان کوار داد و گفت با بروزرسانی آمار در سیستم ها، قطعا بعداز عید در سال آینده وام فرزندآوری در کوار پرداخت می‌شود.

پرداخت وام فرزنداوری توسط بانک ملت

در آخرین پیگیری از فرماندار شهرستان کوار درخصوص این موضوع، سعید خانی خبر داد: در سال گذشته نرخ باروری شهرستان کوار اصلاح شد و اکنون اسم کوار در لیست بانک‌ها قرار گرفته است، البته فعلا فقط بانک ملت قادر به پرداخت این وام به شهروندان کواری می باشد.

شرایط وام فرزند آوری

طبق شرایط جدید اعلام شده از سوی بانک مرکزی، برای فرزندانی که از سال ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده‌اند، تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری پرداخت می‌شود.به گونه‌ای که برای فرزند اول ۳۰ میلیون تومان، فرزند دوم ۶۰ میلیون تومان، سوم ۹۰ میلیون تومان، چهارم، ۱۲۰ میلیون تومان و برای فرزند پنجم و بیشتر ۱۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

دوره بازپرداخت هر یک از این تسهیلات نیز به ترتیب ۳۶، ۴۸، ۶۰، ۷۲ و ۸۴ ماهه است و با توجه به تنفس ۶ ماهه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری، سررسید اولین قسط ۶ ماه بعد از تاریخ عقد قرارداد است.

مدارک لازم برای ثبت نام وام فرزند آوری

در این زمینه، متقاضیان وام فرزندآوری پس از ثبت‌نام در سامانه مربوطه باید با همراه داشتن مدارکی چون اصل و کپی تمامی صفحات شناسنامه پدر و فرزند، اصل و کپی کارت ملی پدر، کدپستی ۱۰ رقمی و آدرس کامل محل سکونت و کد رهگیری ۱۰ رقمی دریافتی از سامانه پس از انجام ثبت‌نام با گذشت ۱۲ روز کاری، به شعبه مربوطه مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند.

البته، با ابلاغ این بخشنامه بانک مرکزی، پدران برای دریافت وام فرزند علاوه بر مدارک اعلام شده باید وضعیت مشمولیت آن‌ها در نظام وظیفه استعلام و در صورت مجاز بودن می‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند.

آدرس سایت وام فرزند آوری

متقاضیان دریافت تسهیلات قرض الحسنه فرزند به آدرس https://ve.cbi.ir/VC/TasRequestVC.aspx (سایت ثبت نام وام فرزندآوری بانک مرکزی) مراجعه کنند.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=18243

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.