30
امام جمعه کوار:

شهرستان کوار نیاز به توجه جدی دولت و مسئولین کلان دارد / مردم منتظر کاهش تورم

  • کد خبر : 2801
  • 21 آبان 1400 - 18:02
شهرستان کوار نیاز به توجه جدی دولت و مسئولین کلان دارد / مردم منتظر کاهش تورم
امام جمعه کوار تاکید کرد: شهرستان کوار نیاز به توجه جدی دولت و مسئولین کلان دارد و انتظار می رود به طور جد حمایت شود.

به گزارش بهار کوار، حجت الاسلام مجید گشول در خطبه‌های امروز نمازجمعه کوار به بیان مشکلات شهرستان پرداخت و با بیان اینکه شهرستان کوار به زیرساخت‌های فرهنگی و عمرانی بسیار نیازمند است، گفت: سازمان تبلیغات این شهرستان هیچ امکانات، ساختمان، خودرو و نیروی کافی ندارد. همچنین فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان به ساختمان، خودرو و امکانات نیازمند است و هیچ‌گونه امکانات سخت‌افزاری در اختیار ندارد.

وی به دیگر مشکلات کوار گریزی زد و گفت: شهرستان کوار اداره اوقاف و امور خیریه ندارد. بعضی از مساجد شهرستان، نیمه‌کاره است و بسیاری از مساجد خانه عالم ندارد.

امام جمعه کوار وضعیت دانشگاه پیام‌نور شهرستان را نگران‌کننده دانست و در ادامه تاکید کرد: شهرستان نیاز به کتابخانه‌های متعدد قوی و مراکز پژوهشی مجهز دارد.

گشول درمورد مشکل نبود مراکز تفریحی در شهرستان کوار گفت: نبودن مراکز تفریحی سالم موجب افزایش آمار خودکشی در جامعه می‌شود. علاوه بر این نبودن استخر ورزشی در کوار هر سال جان بعضی از جوانان و نوجوانان را در بند بهمن کوار می‌گیرد.

خطیب جمعه کوار با تاکید بر اینکه کشاورزی شهرستان به‌خاطر نبودن سد و کم‌توجهی به آبخیزداری در معرض خطر است، بیان کرد: روستاهای حوزه سد اجازه ساخت‌و ساز و دفن اموات ندارند و هنوز جانمایی و جابه‌جایی در عمل اتفاق نیفتاده است.

او در ادامه به دیگر مشکلات کوار از جمله تاثیر تورم داده‌های دامی بر دامداری و تولید، وضعیت جمع آوری شیر از دامداران سنتی بدون نظارت و ساماندهی، نداشتن تجهیزات سخت افزاری مانند ساختمان و امکانات مجهز روستاهای قرآنی برای تربیت حافظان قرآن و فعالیت‌های قرآنی، نداشتن ساختمان و تجهیزات بسیاری از ادارات شهرستان همچون اداره صنعت و معدن و تجارت، مشکلات تأسيس شهرك صنعتى از حل نشدن معارض و روند كند و طولانى كار و تأخير در رسيدگی و تعیین تکلیف آن و حمایت از ساخت و ساز ساختمان حوزه علمیه شهرستان اشاره کرد.

حجت الاسلام گشول با بیان اینکه این شهرستان نوپا نیاز به توجه جدی دولت و مسئولین کلان دارد، درخصوص مسکن کوار گفت: مشکلات مسکن مهرکوار در زمینه نداشتن راه آسفالت، نداشتن فضای سبز، مسجد، صادر نشدن اسناد حقوقی و به اتمام نرسیدن ساخت و سازها نیاز به حمایت جدی دارد.

وی در پایان به وضعیت جاده های شهرستان کوار اشاره کرد و گفت: راه ها و جاده های شهری و روستایی کوار از نظر نداشتن شانه، عرض کم، استاندارد نبودن و نداشتن روشنایی باعث مرگ و میر و تصادفات جاده ای بسیاری شده است.

امام جمعه کوار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست‌های داخلی کشور افزود: دولت جدید باید اقتصاد و معیشت را از مذاکره جدا کند و با مدیریت اقتصادی و کاهش تورم و مشکلات، کارکرد تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کند.

گشول تاکید کرد: ایران باید با بالا بردن سوخت هسته‌ای و افزایش اورانیوم به بازدارندگی هسته‌ای برسد و نقشه دشمن برای مهار ایران را خنثی کند.

او با بیان اینکه دولت طرح و برنامه‌ای برای ترمیم قدرت خرید مردم دارد، تصریح کرد: باید قوای سه‌گانه با هم هماهنگ شوند و دولت نیز با برنامه ریزی دقیق، بازار پول و سرمایه و کالا را به ثبات و آرامش نسبی برساند.

به عقیده امام جمعه کوار، دولت باید با نظارت جدی بر بازار با قاطعیت به دنبال کاهش تورم کاذب باشد و اقدامات زیرساختی انجام دهد و با توجه به شرایط زمانی، با مردم صادقانه گفت‌وگو کرده و التهاب‌های اقتصادی در بازار را آرام کند.

گشول تاکید کرد: ایران می‌تواند به ثبات اقتصادی برسد همانگونه که در بازدارندگی دفاعی بسیار رشد کرده است و مردم منتظر کاهش تورم هستند.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=2801

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.