21

پرستاران؛ فرشتگان سپیدبال ناجی انسان ها/ گفت و گو با پرستار دهه هفتادی کواری

  • کد خبر : 22732
  • 28 آبان 1402 - 20:45
پرستاران؛ فرشتگان سپیدبال ناجی انسان ها/ گفت و گو با پرستار دهه هفتادی کواری
فرشاد سلیمی اکبرآبادی پرستار دهه هفتادی بخش اورژانس بیمارستان کوار است که با عشق و علاقه حرفه پرستاری را انتخاب نموده و با صبر و حوصله به مداوای بیماران می پردازد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، پرستاری حرفه‌ایست که با عشق و علاقه عجین شده و با جسم و روح انسان‌ها سر و کار دارد. پرستاران این فرشتگان سپیدبال با صبر و حوصله به درمان بیماران می پردازند و با دستان نجات بخش خود سلامت را برای آنان به ارمغان می آورند و به راستی چه زیباست تقارن روز پرستار با میلاد زینب کبری(س)، بانویی که پرستار همه ارزش‌های زخم دیده در تاریخ بود و صبر را زیبا تفسیر کرد.

به همین‌ مناسبت با یکی از پرستاران متعهد و نمونه شهرمان به گفت و گو پرداخته ایم. فرشاد سلیمی اکبرآبادی متولد سال ۱۳۷۲ و فارغ التحصیل کارشناسی پرستاری از دانشگاه آزاد فیروزآباد است. او مدرک کارشناسی پرستاری خود را بین سال های ۹۲ تا ۹۶ گرفت و پس از اتمام دوران دانشگاه، به مدت دو سال به عنوان پرستار در بخش جراحی بیمارستان بوشهر مشغول به کار شد.

پس از آن در بیمارستان فاطمه الزهرا(س) شهرستان کوار در بخش اورژانس اشتغال یافت و تاکنون به عنوان یک پرستار متعهد و صبور در راستای خدمت رسانی به بیماران در این بیمارستان مشغول به فعالیت است.

آنچه در خلال مصاحبه روحیه هم نوع دوستی و عشق به خدمت بیشتر را در این پرستار پرتلاش برای من ثابت می کرد، این بود که بی آن که سوالی در این باره بپرسم از من درخواست مطالبه و پیگیری اختصاص امکانات و تجهیزات، فضا و نیروی بیشتر برای بیمارستان فاطمه الزهرا(س) کوار را از مسئولان برای خدمات دهی هرچه بهتر به بیماران می نمود.

دغدغه اش این بود که همکارانش با تمام خستگی های حاصل از طولانی بودن شیفت های کاری، تمام تلاش و انرژی خود را برای خدمت رسانی به بیماران صرف می کنند و حتی بیش از آنچه در توان دارند، در این راستا به کار می گیرند، اما برخی از مردم از ابتدای ورود به بیمارستان تا خروج از آن با بدبینی کار درمان خود یا همراهانشان را دنبال می کنند، بدبینی هایی که گاه ریشه در از دست رفتن زمان طلایی رساندن بیمار به بیمارستان و یا سابقه داشتن بیماری های متعدد دارد.

آنچه می خوانید، حاصل گفت و گویی است که با این پرستار متعهد و نمونه شهرمان داشته ایم؛

  • از نگاه شما یک پرستار خوب باید چه شاخص مهمی داشته باشد؟

از نگاه من، یک پرستار باید وجدان کاری داشته باشد. من هرجا که مشغول به خدمت باشم سعی می کنم تمام توان و تلاش خودم را برای بیمار به خرج دهم.

  • شیرین ترین خاطره سال های پرستاری خود را تعریف کنید.

یک بار پدری در حالی که پسربچه اش را در آغوش داشت به بیمارستان کوار آمد. پسرش هوشیاری نداشت و در استخر غرق شده بود. ما پسرش را به اتاق سی پی آر بردیم و احیا موفقیت آمیز بود. سپس پسر بچه را برای ادامه روند درمان به شیراز اعزام کردیم. پس از مدتی دوباره این پسربچه را با پدرش دیدیم که کاملا حالش خوب شده بود و ما خیلی خوشحال شدیم که توانستیم جان این پسربچه را نجات دهیم.

  • از سختی های دوران کرونا بگویید.

پرستاران در شرایط کرونایی که کسی جرات نمی کرد از خانه بیرون بیاید، سر کار می رفتند. ما با بیمارانی سر و کار داشتیم که تمام علائم کوید را داشتند و ما با کم ترین امکانات و با لباس های پلاستیکی با بیماران در ارتباط بودیم. وقتی هوا رو به گرمی می رفت با لباس های ضخیم کار کردن و نفس کشیدن در ماسک ها کار سختی بود. خود من ۳ بار کرونا گرفتم و همکارانم نیز هر کدام حداقل یک بار به کوید مبتلا شدند.

  • تا به حال پیش آمده، خارج از نوبت کاری به بیمارستان بروید؟

بله، زمان هایی که شرایط، بحرانی می شود. مثل چند مدت پیش که دانش آموزان در مدارس مسموم می شدند، همه همکارانم هر روز شیفت می آمدند.

لزوم تصویب قانون و مزایا در راستای حمایت از پرستاران‌

  • دولت باید چه قوانینی را تصویب کند تا از سختی های حرفه پرستاری کاسته شود؟

ما پرستاران روز جمعه، تابستان و عید تعطیلی نداریم و همیشه سر کار هستیم و روزهایی هم که بیمارستان نیستیم باید استراحت کنیم. کل سال درگیر هستیم. باید ساعات شیفت کاری پرستاران کم تر شود. ضمن اینکه مزایای شغل پرستاری ضعیف است. پرستارانی که با این شرایط سر کار می آیند، واقعا از خودگذشتگی و ایثار می کنند.

_ نام گذاری میلاد حضرت زینب(س) به نام روز پرستار چه پیامی دارد؟

این نام گذاری پیام صبر و ایثارگری دارد، چرا که حضرت زینب(س) پرستار اهل بیت خود بوده و ایشان برای ما به مثابه یک الگو است و من این روز را به همه پرستاران کشورم و همه همکاران خوبم تبریک عرض می کنم.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=22732

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.