27

هدیه یار مهربان به اهالی روستای شاه شهیدان در روز قلم /افتتاح اولین مرکز از شبکه ترویج کتابخوانی دیار دانایی

  • کد خبر : 19748
  • 15 تیر 1402 - 18:32
هدیه یار مهربان به اهالی روستای شاه شهیدان در روز قلم /افتتاح اولین مرکز از شبکه ترویج کتابخوانی دیار دانایی
اولین مرکز از شبکه ترویج کتابخوانی «دیار دانایی» در روستای شاه شهیدان شهرستان کوار گشایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارکوار، این مرکز در فضایی به مساحت بیش از ۱۵۰ متر مربع توسط خَیّر نیک‌اندیش حاج حشمت‌الله و نرگس روستا طسوجی اهدا شده است و با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیون ریال توسط موسسه آفتاب مهر صبا فارس و انجمن اهل قلم فارس با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان راه‌اندازی شده است.

دبیر انجمن اهل قلم فارس و رئیس هیئت‌مدیره مؤسسه آفتاب مهر صبا فارس به‌عنوان مجری طرح در آیین افتتاحیه مرکز گفت: شبکه ترویج کتاب‌خوانی دیار دانایی، در حقیقت یک پاتوق فرهنگی با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی است که مأمنی برای اهالی روستا برای گذران مفید اوقات فراغت خواهد بود.

حسن دهقان با بیان اینکه بخشی از بودجه این شبکه از محل توافق‌نامه مؤسسه با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در راستای پیشگیری و رفع آسیب‌های اجتماعی تأمین شده است افزود: حمایت دهیاری، اهدای کتاب و تجهیزات توسط خیرین و فعالان فرهنگی و اجتماعی، راه‌اندازی اولین مرکز را در روستای شاه شهیدان رقم زده است.

او ادامه داد: این مرکز در فاز اول به حدود ۵۰۰ جلد کتاب کودک و ۴۰۰ جلد کتاب بزرگسال با ترکیب و چیدمانی زیبا مجهز شده است.

این شاعر و پژوهشگر ادبی با بیان اینکه راه‌اندازی سه مرکز دیگر روستا‌های شهرستان‌های ارسنجان، لار و سروستان و همچنین یک مرکز در شهر شیراز تا پایان تابستان برنامه‌ریزی‌شده است، گفت: کتاب یکی از مهم‌ترین و ارزان‌ترین راه‌ها و ابزار برای رشد آگاهی است و توسعه مطالعه آن می‌تواند حتی به مهاجرت معکوس منجر شود.

یادآور می‌شود در‌های مرکز فرهنگی ترویج کتاب‌خوانی دیار دانایی روستای شاه شهیدان با حضور مسئولین شهرستان همراه با جشن عید غدیر خم با حضور جمعی از کودکان بی‌سرپرست به روی مردم گشوده شد.

گزارش تصویری اضاف میشود

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=19748

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.