31

افزایش 2 برابری محصولات سالم در کوار

  • کد خبر : 3686
  • 12 دی 1400 - 12:36
افزایش 2 برابری محصولات سالم در کوار
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار از افزایش دو برابری سطح کشت و میزان تولید در طرح تولید محصول"سالم و استاندارد" این شهرستان در طول سال زراعی گذشته خبر داد و گفت: سطح مزارعی که مشارکت داشته اند نسبت به سال زراعی قبل از 50 به صد هکتار رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، عبدالرسول جوکار با بیان اینکه طرح تولید محصولات سالم و استاندارد در سال زراعی قبل در مزارع صیفی و جالیزی این شهرستان اجرا شده است، تصریح کرد: میزان تولید نیز در مدت مذکور از سه هزار به 6 هزار تن افزایش داشت.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تولید محصول سالم و استاندارد ازاولویت های ویژه جهاد کشاورزی است، اظهار کرد: در سال زراعی قبل با مشارکت و همکاری تعاونی تولید مظفری 20 فقره پروانه کاربرد کد حد مجاز آلاینده ها توسط انجمن صنفی کلینیک های گیاهپزشکی استان فارس برای محصولات زراعی شهرستان کوار صادر شد.

جوکار صدور ده فقره گواهی استاندارد تشویقی محصول پیاز را برای زارعین شهرستان کوار در طول سال زراعی قبل یادآور شد و افزود: در این مزارع مبارزه با آفات و بیماری ها با اجرای مدیریت تلفیقی آفات واستفاده ازسموم و کودهای بیولوژیک و اقلام غیر شیمیایی در دستور کار بوده است.

او با بیان اینکه بسترهای لازم برای تولید محصول سالم در شهرستان کوار فراهم شده و مورد حمایت است، ابراز کرد: از آنجایی که سالم سازی محصولات کشاورزی و ارتقای کیفیت تغذیه مورد تاًیید است امیدواریم در سال زراعی جاری نیز شاهد افزایش تولید اینگونه محصولات باشیم.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=3686

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.