30

آغاز کشت گندم در کوار

  • کد خبر : 12927
  • 25 آبان 1401 - 13:44
آغاز کشت گندم در کوار
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار از آغاز کشت گندم و جو این شهرستان خبر داد.

به گزارش بهار کوار به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کوار، عبدالرسول جوکار با اشاره به اینکه عملیات کاشت گندم در شهرستان کوار از نیمه آبان ماه آغاز شده و تا پایان آذر ماه ادامه دارد، گفت: 500 تن بذور گندم مورد نیاز کشت که عمدتا از ارقام زود رس و میان رس مانند سیروان، بهاران، ترابی، طلایی و سارنگ است تاًمین و در حال حمل به شهرستان و توزیع بین کشاورزان است.
این مقام مسئول با تاکید بر ضرورت تامین نیاز تغذیه ای مزارع گندم اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، کود مورد نیاز جهت کشت این محصولات تاًمین و از طریق سامانه پایش کودی توزیع خواهد شد.
جوکار تاکید کرد: کشاورزان شهرستان کوار باید ضمن هماهنگی با کارشناسان مسئول پهنه و ثبت اطلاعات خود در سامانه جامع پهنه بندی نسبت به تهیه بذر و کود مورد نیاز خود اقدام و در زمان مناسب عملیات کاشت را به انجام برسانند.
وی با اشاره به انجام کشت قراردادی در مزارع گندم و جو آبی در سال زراعی جاری عنوان کرد کشاورزان می توانند با مراجعه به کارشناسان مسئول پهنه و از طریق سامانه مربوطه نسبت به عقد قرارداد کشت اقدام و از مزایای آن برخوردار گردند.
وی اظهار کرد: با توجه به پیش بینی سطوح زیر کشت گندم و میانگین عملکرد مزارع در شهرستان کوار برآورد می شود در سال زراعی جاری بیش از 23 هزار تن گندم در این شهرستان تولید شود.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=12927

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.