27

اغتشاشاتی که امنیت را نشانه گرفته است/برخورد قاطعانه با همه آشوب طلبان و أشرار و قانون شکنان

  • کد خبر : 12266
  • 06 آبان 1401 - 21:44
اغتشاشاتی که امنیت را نشانه گرفته است/برخورد قاطعانه با همه آشوب طلبان و أشرار و قانون شکنان
امام جمعه شهر اکبراباد گفت: نباید فراموش کرد این جنایت تروریستی بر موج اغتشاشات محمل یافت و نشان داد مقوله بسیار مهم و در عین‌حال مقدس «امنیت» یک منظومه و یک بسته به هم پیوسته است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، حجت الاسلام میرشکاری در خطبه اول نمازجمعه این هفته شهر اکبراباد به موضوع وحدت امت اسلامی اشاره کرد و گفت: خداوند متعال وحدت و اتحاد را بعنوان هدف بسيار عالي و حياتي در يك جمله با زيباترين شكل و كوتاه‌ترين الفاظ گوشزد كرده است: «محمد فرستاده خداست؛ و كساني كه با اويند در برابر كفار سرسخت و شديد و در ميان خود مهربان‌اند.»

وی ادامه داد: دو صفت متضاد «شدت» و «رحمت»، بلندترين و جاودانه‌ترين پيام همبستگي و همسويي مسلمانان را همراه با گذشت و اغماض درون خودي، قاطعيت وكوتاه نيامدن از اهداف كلي و اصولي دين و آرمانهاي اسلامي، در برابر دشمنان دين كه سر ستيز و سازش‌ناپذيري دارند، با رساترين صدا اعلام مي‌كند.

امام جمعه شهر اکبراباد تاکید کرد: باید مراقب باشیم امروز عده ای اجیر انگلیس  و امریکا و صهیونیسم و متاثر از آل سعود هستند دانسته یا ندانسته، که متأسفانه در کسوت دینی هم در شیعه و هم در اهل سنت و با ادعای مرجعیت دانسته و با دریافت پولهای کثیف انگلیس برای تفرقه تلاش می کنند و عده ای هم در گوشه و کنار این مملکت اسلامی ندانسته و با قصد قربت این کار را انجام می دهند و موجب تفرقه شده و خون بسیاری از مسلمانان بواسطه خیانت آن افراد نادان در گوشه و کنار دنیا بر زمین ریخته می شود

حجت الاسلام میرشکاری در ادامه ضمن اشاره به تجمعات برلین پایتخت آلمان روز شنبه ۳۰ مهر که محل تجمع اپوزیسیون ضد ایرانی خارج نشین بود، گفت: در این تجمع ۱۶ پرچم علیه ایران برأفراشته شد. پرچم گروه های تجزیه طلب کُرد در تجمع ضد ایرانی برلین بیشترین فراوانی را به خود إختصاص داد. نکته قابل تأمل اینجاست که تجزیه طلبان کُرد پس از تجزیه ایران هم نمیتوانند ذیل یک پرچم واحد جمع شوند!

وی افزود: بررسی نشانه هایی که در تظاهرات برلین از آن استفاده شد نشان میدهد که بخش أصلی جمعیت شرکت کننده طرفداران همجنس گرایی، منافقین، تجزیه طلبها، سلطنت طلبان و آنارشیست ها بوده اند. صرف نظر از ماهیت هر یک از این گروهها و بی إرتباط بودن مطالبات این افراد با موضوعاتی که از سوی معترضین در ایران مطرح شد مشخص است که نسبتی میان آنها وجود ندارد.

امام جمعه شهر اکبراباد با بیان اینکه پیام رهبر معظم انقلاب در پی «جنایت شقاوت‌آمیز در حرم مطهّر حضرت احمد بن موسی علیهماالسلام که به شهادت و مجروح شدن دهها مرد و زن و کودک بی‌گناه انجامید»، حاوی نکات قابل تأملی است، محورهای این پیام را عنوان کرد: در مقام تبیین یادآوری این نکته مهم است که اولا این جنایت قطعا در اتاق جنگ جریان غربی، عبری و عربی طراحی شده است و نشان‌دهنده این حقیقت غیرقابل انکار است که دشمنان عزت، اقتدار و پیشرفت ایران اسلامی برای دست‌یابی به اهداف و آرزوهای شیطانی خود از هیچ جنایتی فرو گذار نکرده و حاضرند مردان، زنان و کودکان بی‌دفاع را حتی در هنگامه نماز و حمد و ثنای پروردگار متعال در حرم اهل بیت پیامبر اعظم (ص) قربانی و به خاک و خون بکشانند.

وی ادامه داد: دشمن با همه ایرانیان دشمن است، ثانیا این جنایت علیه قاطبه ملت بزرگوار ایران اسلامی بود. قرآن کریم می‌فرماید: «هرکس، انسانى را بدون ارتکاب قتل یا فساد در روى زمین بکشد، چنان است که گویى همه انسانها را کشته است»(مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا(مائده: ۳۲)).

میرشکاری اظهار کرد: این بیان الهی به این جهت است که کسى که دست به خون انسان بى‌گناهى مى آلاید، در حقیقت آمادگى دارد که انسان‌هاى بى گناهِ دیگرى را هم به قتل برساند. همچنین مرگ و حیات یک نفر با مرگ و حیات جامعه شباهت دارد، گویای این است که جامعه انسانى در حقیقت یک واحد است و افراد آن همانند اعضاى یک پیکرند.

خطیب جمعه شهر اکبرآباد با بیان اینکه این جنایت، در جهت انتقام از مردم شریف و مؤمن این مرز و بوم است، ابراز کرد: مردمی که بصیرت‌مدارانه پای انقلاب ایستادند و کشور را در آشوب‌ها و اغتشاشات حفظ کردند.

وی ادامه داد: ملت ایران باز هم حماسه آفرید و در این فتنه‌ها، داغ هر خیال و توهمی را بر دل سردمداران سلطه استکبار گذاشت. گذشته از اینکه سنت الهی بر این حقیقت استوار است که خون پاک شهدای بی‌گناه همواره موجب تحکیم و قدرتمندی جبهه حق و جریان مقاومت بوده و خواهد بود.

حجت الاسلام قاسم میرشکاری ضمن اشاره به  اغتشاشاتی که امنیت را نشانه گرفته است، تاکید کرد: نباید فراموش کرد این جنایت تروریستی بر موج اغتشاشات محمل یافت و نشان داد مقوله بسیار مهم و در عین‌حال مقدس «امنیت» یک منظومه و یک بسته به هم پیوسته است. امنیت یک کل مرتبطة الاجزاء است و طیف وسیع دشمن از معاندین داخل و خارج تا آمریکا و انگلیس و داعش همه و همه در هماهنگی کامل، تمام توان خویش را برای از بین بردن امنیت ایران اسلامی، براندازی نظام و انقلاب اسلامی و در نهایت تجزیه این آب و خاک بکار گرفته‌اند.

امام جمعه شهر اکبراباد بیان کرد: در کنار بُعد تلخ و غمبار این جنایت و اغتشاشات وحشیانه اخیر، بیدارکنندگی فتنه‌ها همیشه یک اصل است. روشن شدن حقانیت راهبرد انقلاب اسلامی و اینکه هر انسان منصفی که این صحنه نبرد از ابتدای اغتشاشات تا جنایت شیراز را ببیند تفاوت جبهه باطل و حق را که انقلاب اسلامی ایران پرچمدار آن است، درک خواهد کرد.

وی از دیگر نکات محوری پیام رهبر حکیم انقلاب را   یک‌دست شدن همه دانست و گفت: جبهه انقلاب فارغ از هرگونه اختلاف سلیقه و نظر که طبیعی و متعارف است، با بصیرت و هوشمندی از روایت‌سازی‌ها و جنگ شناختی دشمن، با یادداشت آیه شاخص الهی «وَ لَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ رِيحُكُمْ»(انفال:۴۶) بداند که اختلاف و تفرقه زمینه‌ساز و بستر هرگونه رخنه و نفوذ دشمن خواهد بود.
حجت الاسلام میرشکاری در سخنان پایانی خود با بیان اینکه کشتار زائران مظلوم در حرم أحمد بن موسی (ع) حجت را بر ما و شما و مسولین مرتبط تمام کرد، یاداور شد: دشمنان ما معنی رأفت اسلامی را نمی فهمند و آن را ناشی از ضعف و ترس نظام می دانند و از آن برای تداوم شرارت بهره می گیرند!

امام جمعه شهر اکبراباد افزود: مطالبه ملت مسلمان ایران بازگشت أمنیت و برخورد قاطعانه با همه آشوب طلبان و أشرار و قانون شکنانی است که دست در دست گرگهای داعش أمنیت جامعه إسلامی را سلب کرده اند. لذا مسئولیت شرعی و قانونی نیروهای امنیتی و نظامی و قضایی است که جانیان و آشوب طلبان و قانون شکنان را در لحظه و بی ترحم سرکوب و مجازات کنید.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=12266

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.