22

امر به معروف و نهی از منکر؛ مطالبه مردم و شهدا/ دستگاه قضایی و نیروی انتظامی باید در این راستا به وظیفه خود درست عمل کند

  • کد خبر : 18613
  • 29 اردیبهشت 1402 - 18:43
امر به معروف و نهی از منکر؛ مطالبه مردم و شهدا/ دستگاه قضایی و نیروی انتظامی باید در این راستا به وظیفه خود درست عمل کند
امام جمعه شهرستان کوار گفت: تحقق حیات طیبه در گرو امر به معروف و نهی از منکر است و مسئولان قضایی و نیروی انتظامی نباید در این زمینه، سلیقه‌ای برخورد کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهار کوار، حجت الاسلام موسوی انور در خطبه های نماز عبادی سیاسی امروز کوار گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید با لحن بیِّن ‌و آرام صورت بگیرد، اما اگر کسی بخواهد دست به هتاکی بزند و جسارت به خرج دهد و همه چیز را زیر سوال ببرد که نمی شود‌.

وی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نباید به گونه ای حرکت کرد که جای جلاد و شهید عوض شود، اظهار داشت: نباید کسانی که دارند حرمت شکنی و بی حیایی میکنند در جامعه همه کاره بشوند؛ آنهایی که هرکاری که دلشان میخواهد میکنند، هر حرفی دوست دارند میزنند، فحش میدهند و بعد هم فیلمش را به شبکه های مجازی و شبکه هایی مثل منوتو میفرستند.

حجت الاسلام موسوی انور با بیان اینکه اصل حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر وظیفه اساسی مسئولین است، تصریح کرد: مسئولین قضایی و مسئولین انتظامی باید به وظیفه خود در این راستا درست عمل کنند و باید با هنجارشکن برخورد صورت بگیرد و اغماض کردن معنایی ندارد.

وی در ادامه افزود: نباید در دل مومنین خالی شود و نباید بچه های مذهبی و انقلابی دیگر رغبت به انجام وظیفه امر به معروف و نهی از منکر نداشته باشند.

خطیب جمعه کوار با بیان اینکه اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بمیرد حیات طیبه از بین میرود ، اظهار داشت:حمایت دستگاه قضایی و نیروی انتظامی و نیروهای اجرایی خیلی مهم است،این کار را نباید ساده گرفت بعضی مواقع در این مسئله سلیقه خوبی بکار برده نمیشود و امر به معروف و نهی از منکر جزء مطالبات مردم و جزء مطالبه شهیدان است.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=18613

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.