8

تقدیر از تامین‌کنندگان امنیت راهپیمایی ۲۲ بهمن/ همه باید در انتخابات شرکت کنند

  • کد خبر : 24626
  • 29 بهمن 1402 - 14:09
تقدیر از تامین‌کنندگان امنیت راهپیمایی ۲۲ بهمن/ همه باید در انتخابات شرکت کنند
در سالروز قیام تاریخی مردم تبریز در ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶، صبح امروز -یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - جمعی از مردم آذربایجان شرقی با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

صبح امروز در دیدار هزاران نفر از مردم استان آذربایجان شرقی، «نگاه به خود» برای «تقویت نقاط قوت، کامیابی و رفع نقاط ضعف» و نگاه هوشمندانه و بدون انفعال به دشمن را دو وظیفه مهم و اساسی برشمردند و با تأکید بر اهمیت وحدت ملی و انتخابات ۱۱ اسفند به عنوان راه‌ حل مشکلات و اصلاح امور، همه را به شرکت پرشور در این رویداد مهم ملی فراخواندند و نکات مهمی را در باب چگونگی انتخاب نامزد اصلح، اتقان و سلامت انتخابات و پرهیز از بداخلاقی‌های انتخاباتی بیان کردند.

رهبر انقلاب، جبهه استکبار را بی‌شک مخالف انتخاباتِ ایران دانستند و گفتند: انتخابات، مظهر جمهوریت نظام است و به همین علت است که مستکبران و آمریکا که هم با جمهوریت و هم با اسلامیت نظام مخالفند، با انتخابات و حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی مخالف هستند.

ایشان با اشاره به درخواست یکی از رؤسای جمهور قبلی آمریکا از مردم ایران برای شرکت نکردن در یکی از انتخابات گذشته، گفتند: آن رئیس‌جمهور، ندانسته به ایران کمک کرد زیرا مردم از سر لج و مخالفت با او، بیشتر و پر شورتر از همیشه در انتخابات شرکت کردند به همین علت آمریکایی‌ها دیگر اینگونه سخن نمی‌گویند اما با شیوه‌های مختلف به دنبال دور و مأیوس کردن مردم از انتخابات هستند.

رهبر انقلاب، انتخابات را رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی و راه اصلاح کشور خواندند و گفتند: همه باید در انتخابات شرکت کنیم. کسانی هم که به دنبال ترمیم و حل مشکلات هستند، راه درست آن، انتخابات است و باید به انتخابات رو کنند.

ایشان، انتخاب اصلح را ضروری دانستند و افزودند: همه افرادی که از نظارت شورای نگهبان عبور کرده‌اند، صالح هستند اما به حکم عقل باید از بین آنها، افراد صالح‌تر را انتخاب کرد و برای شناخت اصلح، مردم تا جایی که توان بررسی دارند تحقیق کنند و اگر نمی‌توانند، به نظر افراد مورد اعتماد، توجه و عمل کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای وظیفه سخنوران و افراد مقبول را تشویق مردم به حضور در انتخابات خواندند و تأکید کردند: افرادی هم که وارد میدان انتخابات شده‌اند، از بداخلاقی، بددهنی و توهین و تهمت به دیگران در تبلیغات و فضای مجازی و همچنین از سیاه‌نمایی و بیان مطالب دروغ و خلاف واقع برای جلب نظر مردم اجتناب کنند چرا که این کارها موجب سلب برکت و عنایت الهی است.

ایشان با تأکید بر رعایت صحت، سلامت و اتقان انتخابات به عنوان مطالبه‌ای همیشگی از مسئولان افزودند: البته در طول این چند دهه، هرگز تخلف انتخاباتی به معنای مورد ادعای دشمن مشاهده نشده و این حرف آنان بی‌اساس است. در مواردی هم که برخی ادعاهایی مطرح کردند، پس از تحقیق و بررسی برخی تخلفات مشخص شد اما هیچگاه این تخلفات تغییری در نتایج کلی به وجود نیاورده بود و انتخابات در کشور همیشه صحیح، سالم و متین برگزار شده است.

رهبر انقلاب، اتحاد ملت ایران را رمز پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی خواندند و تأکید کردند: در آینده نیز باید همچون یدِ واحده این مسیر را ادامه دهیم و اختلاف‌های سلیقه‌ای و سیاسی نباید در وحدت ملی ایران در مقابل دشمنان تأثیرگذار باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تشکر صمیمانه از مردم سراسر کشور به خاطر راهپیمایی پرشور ۲۲بهمن، گفتند: ملت در همه شهرهای بزرگ و کوچک و روستاها، همت و سرزندگی و سرافرازی انقلابی خود را نشان داد و کسانی را که خواهان دل‌مردگی مردم ایران و فراموش شدن ۲۲بهمن هستند، غافل‌گیر کرد.

ایشان با تقدیر از برقرارکنندگان فداکارِ امنیتِ راهپیمایی سراسری، راهپیمایی پرمعنای ملت را باعث افزایش انگیزه و روحیه مسئولان دانستند و افزودند: این حضور ملی، خون تازه‌ای در رگ‌های جامعه، ملت و مسئولان می‌دمد.

رهبر انقلاب قیام ۲۹بهمن ۱۳۵۶ مردم تبریز را حادثه‌ی تاریخ‌ساز خواندند و گفتند: آن حادثه نگذاشت قیام ۱۹دی مردم قم بی‌نتیجه بماند و با گسترش روحیه قیام و شور انقلابی به سراسر کشور، زمینه‌ساز پیروزی انقلاب در ۲۲بهمن ۵۷ و ورق خوردن تاریخ ایران شد.

ایشان شناختِ به‌موقع وظیفه و قیام و اقدام به‌هنگام در ادای آن وظیفه را دو ویژگی برجسته حادثه ۲۹بهمن تبریز برشمردند و گفتند: توابین به‌موقع احساس وظیفه و عمل نکردند و در عاشورا غایب بودند؛ به همین علت با وجود قیام دیرهنگام و شهادت همگی، تأثیری در تاریخ نگذاشتند.

رهبر انقلاب مردم آذربایجان را مظهر غیرت و عشق و شور و ایمان در تاریخ و در دوران معاصر و دهه‌های اخیر دانستند و افزودند: باید از ویژگی‌های حادثه ۲۹بهمن تبریز درس بگیریم.

ایشان با اشاره به رشد و قوی‌تر شدن انقلاب در عمر پربرکت ۴۵ساله خود در طوفان حوادث و توطئه‌ها و فتنه‌ها، افزودند: «انقلاب به معنای ملت و نظام» با عبور از گردنه‌های سخت، مستحکم‌تر، مقتدرتر و دارای نگاه و تأثیر نافذتر شده‌‌اند و ما امروز باید با درک به‌موقع وظایف اصلی، به‌هنگام به آنها عمل کنیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «نگاه به خود و نگاه به دشمن» را دو وظیفه اساسی همگانی برشمردند و گفتند: باید از خود و دشمن ارزیابی صحیح داشته باشیم و غفلت از این وظیفه، بلای بزرگی است.

ایشان هدف از شناخت خود را «قدردانی، حفظ و تقویت نقاط قوت و ترمیم و رفع نقاط ضعف» دانستند و در تبیین نقاط قوت انقلاب و ملت گفتند: ریشه‌کنی نظام استبدادیِ ظالمِ حق‌کشِ بی‌ایمانِ کاملاً فاسد و سلطنتی، مهمترین دستاورد انقلاب است؛ نظامی که برای مردم هیچ حق و احترام و نقشی قائل نبود و در بسیاری از موارد عملا با فرمان و خواست آمریکایی‌ها و سفارت انگلیس حکمرانی می‌کرد.

رهبر انقلاب افزودند: اکنون درست در نقطه مقابل آن نظام منحط، مردم مالک کشور و نظام هستند و با انتخاب مستقیم یا غیرمستقیم مسئولان اصلی کشور، جهت حرکت مملکت را تعیین می‌کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ایجاد خودباوری ملی و احساس توانایی در عرصه‌های مختلف علم و فناوری، دفاعی، پزشکی و دیگر زمینه‌ها را دیگر دستاورد مهم انقلاب برشمردند و افزودند: این اعتماد به‌نفس، برخلاف دوران طاغوت در عرصه بین‌المللی و مواجهه با قدرت‌ها نیز مشهود است.

گسترش فکر و ارزش‌های انقلاب به‌ویژه در منطقه، توفیق نسبی در جلوگیری از گسترش فرهنگ غربی به عنوان فرهنگ غالب، تشکیل گروه‌های خودجوش مردمی در همه زمینه‌ها و گسترش خدمات به همه مناطق کشور و پرورش دانشمندان جهانی در رشته‌های مختلف از دیگر موفقیت‌هایی بود که رهبر در ارزیابی حرکت انقلاب به آنها اشاره کردند.

ایشان در همین زمینه افزودند: برخی به حق نگران افزایش به خارج رفتن برخی متخصصان هستند اما روی دیگر این مسئله، قدرت ایران در صدور افراد متخصص و اثرگذار است.

رهبر انقلاب در تبیین بخش دیگری از ابعاد وظیفه نگاه به خود یعنی شناخت نقاط ضعف و تلاش برای برطرف کردن آنها گفتند: در کنار نقاط قوت، نقاط ضعفی هم داریم که کم هم نیستند از جمله اینکه ما در ساخت یک اقتصادی قوی ملی عقب هستیم و با وجود کارهای خوب انجام شده اما در عدالت اجتماعی، اقتصادی و قضایی که از برترین شعارها و بزرگ‌ترین اهداف انقلاب بوده تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

عقب بودن در ریشه‌کنی آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق و اعتیاد و مشکلات اخلاقی و همچنین فاصله داشتن با سبک زندگی اسلامی از جمله دوری از اسراف و اشرافی‌گری از دیگر نقاط ضعفی بود که رهبر انقلاب، کار و تلاش برای رفع آنها را وظیفه همه دانستند.

ایشان در تبیین وظایف همگانی برای تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف، وظیفه دولت و مجلس و دیگر مراکز رسمی را  عزم راسخ، کار مداوم، سلامت در عمل، صداقت با مردم و ترجیح منافع ملی بر سود شخصی خواندند و افزودند: امروز بحمدالله مسئولان ارشد کشور از این امتیازات برخوردارند اما این خصوصیات مثبت باید در همه سطوح مسئولان حاکمیتی گسترش پیدا کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای وظیفه نخبگان را هم احساس مسئولیت برای شناسایی خلأها و منافذ خطر و کمک فکری به مسئولان برای بستن آنها برشمردند و در تبیین وظایف متعدد جوانان گفتند: امروز جوانان زبده زیادی در بدنه دولت مشغول به کار شده‌اند، جوانان که پیشران جامعه هستند باید آمادگی و صلاحیت‌های لازم را برای حضور در میدان‌های گوناگون فردا و ایفای مسئولیت‌های سنگین در خود ایجاد کنند.

ایشان وظیفه عموم مردم را حفظ اتحاد ملی و حمایت از مسئولان و خدمتگزاران و کارهای خوب خواندند و گفتند: همه توجه داشته باشند که انجام دادن این وظایف و مسئولیت‌ها، عمل جهادی در مقابل دشمن است؛ چرا که آنها نمی‌خواهند این وظایف محقق شود و به همین علت با هر کار خوبی که در جمهوری اسلامی انجام شود، مخالف هستند.

رهبر انقلاب پس از تبیین ابعاد وظیفه اساسی نگاه به خود، در بیان وظیفه مهم دوم یعنی «نگاه به دشمن»، گفتند: باید از دشمن و مکر و حیله و ابزارهای آن غفلت نکنیم و ضمن اینکه دشمن را ضعیف و ناتوان فرض نمی‌کنیم از او و تهدید و فشار و عربده‌کشی‌هایش نترسیم.

ایشان علت نیرنگ‌ها و فشارهای عصبی بدخواهان ایران را نقاط قوت و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی دانستند و افزودند: نباید در مقابل دشمن منفعل شد چرا که سیاست آنها تحقیر و منفعل کردن طرف مقابل است.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده رهبری در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، مردم منطقه آذربایجان را علمدار مبارزات انقلابی ملت برشمرد که در مقاطع مختلف تاریخی، دشمنان و اختلاف‌افکنان را مأیوس و مغلوب کرده‌اند.


https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif آنچه در ادامه در اختیار مخاطبان قرار میگیرد، «بسته‌های خبری» است که صرفاً جهت بازنشر سریع بیانات رهبر انقلاب اسلامی در رسانه KHAMENEI.IR و حساب‌های رسمی آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و «متن کامل بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای» طبق روال مرسوم، تا ساعاتی دیگر در این پایگاه در بخش «بیانات» منتشر خواهد شد.

 بخش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب در این دیدار:

*

 به همه‌ی مردم تبریز، همه‌ی مردم آذربایجان، آن مردم عزیز، آن مردم غیور سلام و درود میفرستم و به معنای واقعی کلمه آذربایجان مفهوم عشق و غیرت است.

آذربایجان مظهر غیرت، مظهر عشق، مظهر ایمان، مظهر شور و هیجان ایمانی و اسلامی است. این، آن چیزی است که ما هم در تاریخ آذربایجان و تبریز خوانده‌ایم، هم به چشم خودمان در طول این سالهای طولانی از دوران مبارزات تا امروز مشاهده کرده‌ایم.

*

 روز بیست‌ونهم بهمن ۵۶ تبریز یک حادثه‌ی تاریخ‌ساز بود بدون شک، حادثه‌ی تاریخ‌ساز یعنی آن حادثه‌ای که این‌جور نیست که شروع بشود و تمام بشود و رفت، نه؛ شروع میشود و ادامه پیدا میکند و گسترش پیدا میکند و به نتایج عالی میرسد تاریخ ورق میخورد.

چه کار کرد این حادثه؟ حادثه‌ی تبریز به قضیه‌ و واقعه‌ی نوزدهم دی قم تمام شده درواقع، که رویش را دستگاه داشت می‌پوشاند، ضریب دهها برابری داد، حادثه‌ی قم را از قم کشاند به سرتاسر کشور، این قضیه‌ی تبریز این بود. وقتی که روحیه‌ی مقاومت و شور انقلابی و قیام به سرتاسر کشور کشانده میشود نتیجه این میشود که بعد از تقریباً یکسال حادثه‌ی بیست‌ودوم بهمن اتفاق می‌افتد و ایران از این رو به آن رو میشود تاریخ‌ساز یعنی این.

مردم تبریز وظیفه را به هنگام شناختند و به وظیفه به هنگام قیام کردند. اهمیت قضیه این است.

 از دشمن غافل نشوید. بدانیم دشمن خدعه و مکر و حیله و ابزار کار دارد. دشمن را ضعیف و ناتوان فرض نکنیم. شرط مهم پیروزی این است که دشمن را بشناسیم، تواناییهای او را بدانیم، بشناسیم، اما نترسیم. اگر ترسیدید، باختید. از دشمن، از تهدید دشمن نباید ترسید، از عربده‌کشی دشمن نباید ترسید، از فشار دشمن نباید ترسید.

باید توجه کرد که آن چیزی که موجب میشود دشمن این جور عصبی باشد و فشار بیاورد، آن چیست، آن نقطه‌ی قوت شماست. ما اگر ضعیف بودیم، اگر نقطه قوت نداشتیم، دشمن این جور عصبی نمیشد.

گاهی بعضی به مجرد اینکه دشمن شروع میکند تحقیر آنها، احساس حقارت میکنند، منفعل میشوند. نه. سیاست دشمن این است که او را نسبت به داشته‌های خودش بی‌اعتقاد و بی‌اعتماد بکند. در مقابل دشمن منفعل هم نباید شد.

 اگر به خودمان نگاه کنیم، هم موفقیتهایمان را خواهیم شناخت و بر آنها پا خواهیم فشرد و به آنها افتخار خواهیم کرد و آنها را زیاد خواهیم کرد، هم ضعفهایمان را خواهیم شناخت، در صدد رفع این ضعفها برمی‌آییم. هرکدام یک وظیفه‌ای داریم. دولت، مجلس و دیگر مراکز رسمی، وظیفه‌شان چیست؟ عزم راسخ، کار مداوم، سلامت در عمل، صداقت با مردم، ترجیح منافع ملی بر سود شخصی. نخبگان وظیفه‌شان این است که خلأها و منافذ خطر را شناسایی کنند، راه‌های رفع خلأ را و بستن منافذ خطر را جستجو کنند، بررسی کنند و به دولتها کمک فکری کنند.

وظیفه‌ی جوانها درجه‌ی اول، این است که صلاحیتهای لازم برای نقش‌آفرینی فردا را در خودشان ایجاد کنند، جوانها آماده باشند برای حضور در میدانهای گوناگون. عموم مردم وظیفه حمایت از خدمتگزاران و حمایت از کارهای خوب را دارند. این کارهایی ما میگوییم انجام بدهند همه‌ی این کارها جهاد است. جهاد یعنی آن تلاشی که در مقابل یک دشمن انجام میگیرد.

 شک نیست که جبهه‌ی استکبار با انتخابات ما مخالف است. چون نظام ما عبارت است از جمهوری اسلامی. هم با جمهوری‌اش مخالفند، هم با اسلامی‌اش. جمهوری مظهرش همین انتخابات است. پس وقتی که آمریکا با نظام جمهوری اسلامی مخالف است، یعنی در واقع با انتخابات مخالف است، با حضور مردم مخالف است، با آمدن مردم پای صندوق مخالف است، با شور و هیجانی که در انتخابات باشد و شرکت بیشتر مردم مخالف است.

یک بار یک رئیس جمهور آمریکا در نزدیکی انتخابات خطاب به مردم ایران گفت در انتخابات شرکت نکنید. البته آن انتخابات پرشورتر از همیشه شد. در واقع آن رئیس جمهور آمریکا ندانسته به ملت ایران کمک کرد. مردم از لج او بیشتر شرکت کردند. بعد از آن دیگر نمیگویند. صریح نمیگویند. اما با طرق مختلف، با انواع مختلف سعی میکنند مردم را از انتخابات دور کنند، مأیوس کنند، ناامید کنند.

 باید در انتخابات همه شرکت کنند،  انتخابات رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی است. راه اصلاح کشور انتخابات است. آن کسانی که دنبال این هستند که مشکلات را برطرف کنند، ترمیم کنند، بایستی به انتخابات رو کنند راه درست انتخاب است.

در درجه‌ی اول حضور مردم است، در درجه‌ی بعد انتخاب اصلح است. آن کسانی که مطرح میشوند چون از زیر نگاه شورای نگهبان گذشتند همه‌شان صالحند، منتها بین آنها صالح‌تر را باید انتخاب کرد.

اصلح را از کجا بشناسیم؟ ملت ایران بروند تشخیص بدهند، تحقیق کنند آنجایی که میتوانند، آنجایی که نمیتوانند به کسانی که اعتماد دارند اتکاء کنند آنها معرفی میکنند، از معرفی آنها استفاده کننده و اصلح را بشناسند.

 آن کسانی که در میدان انتخابات وارد میشوند از بد دهنی و توهین و اهانت به دیگران اجتناب کنند ببینید اینها کارهای لازمی است که در زمینه‌ی انتخابات باید ما انجام بدهیم. آن که میتواند تشویق کند، تشویق کند. آنی که وارد میشود بد اخلاقی نکنند، در فضای مجازی به هم بد بگویند، فحاشی کنند، اهانت کنند، تهمت بزنند این کارها بی برکت میکند انتخابات را. از سیاه‌نمایی اجتناب کنند این‌جور نباشد که بعضی برای اینکه توجه مردم را به خودشان جلب بکنند سیاه‌نمایی کنند، سیاه‌نمایی غلط است و خلاف واقع است و دروغ است و مورد لطف پروردگار قرار نمی‌گیرد و البته صحت انتخابات، اتقان انتخابات، سلامت انتخابات این خواسته‌ی همیشگی ما از مسئولین بوده و من به شما عرض کنم در این سالهای متمادی، در این چند دهه. این همه انتخابات انجام گرفته بنده بعنوان یک آدم مسئول که یک وقتی رئیس‌جمهور بودم بعد هم در این سمت حضور داشتم من تا حالا هرگز تخلف انتخاباتی به آن معنایی که دشمن میگوید هیچ وقت مشاهده نکردم.

در مواردی بعضی‌ها ادعا کردند که این انتخابات دچار اشکال است تحقیق کردیم، بررسی کردیم، افراد را فرستادیم بررسی کردند معلوم شد که نه این‌جور نیست که در نتایج انتخابات تغییری بوجود بیاید حالا ممکن است یک گوشه کنار بعضی‌ها یک تخلفاتی بکنند [امّا] در نتیجه‌ی انتخابات هیچ گونه تأثیری ندارد انتخابات بحمداللّه در کشور ما همیشه سالم و صحیح و متین انجام گرفته این دفعه هم ان‌شاءاللّه همین‌جور خواهد بود.

من آخرین صحبتم اتحاد ملت ایران است. عزیزان من ما با اتحاد با ید واحده بودن مبارزه کردیم، با ید واحده بودن پیروز شدیم، با ید واحده بودن تا حالا ادامه دادیم، باید بعد از این هم با ید واحده بودن حرکت کنیم اختلافات سلیقه‌ای و سیاسی و این حرفها نباید در وحدت ملی ملت ایران در مقابل دشمنان تأثیری بگذارد.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=24626

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.