42
امام جمعه اکبرآباد:

مشکلات آب رسانی اکبرآباد را مسئولین پیگیری کنند

  • کد خبر : 1877
  • 29 شهریور 1400 - 18:37
مشکلات آب رسانی اکبرآباد را مسئولین پیگیری کنند
حجت الاسلام میرشکاری در نمازجمعه این هفته اکبرآباد تاکید کرد: مشکلات آب رسانی اکبرآباد را مسئولین پیگیری کنند چرا که مردم گلایه مند هستند

 به گزارش بهار کوار، حجت‌الاسلام میرشکاری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اکبرآباد در خصوص مشکلات آب‌رسانی شهر اکبرآباد بیان کرد: در باب مسئله  آب شهر اکبرآباد که سال‌های سال دارای مشکل است، پیگیری‌هایی داشته‌ایم که متأسفانه گزارش‌های غلطی به استان از وضعیت اینجا ارسال شده است. یعنی طوری در استان وانمود شده که اکبرآباد هیچ مشکل آب‌رسانی  ندارد.

امام جمعه اکبرآباد گفت: لذا از مسئولین خواسته‌ایم که این موضوع را پیگیری کنند. در این کار کمک‌های مردمی نیز می‌طلبد. چون مسئولین درخواست‌هایی داشتند. ازجمله اینکه همه مردم باید انشعاب آب را داشته باشند. چون اگر کسی بدون انشعاب از آب استفاده کند، این طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران اشکال دارد و لذا باید مردم در این زمینه اقدام کنند.

در ادامه وی درمورد گلایه های مردمی در این خصوص گفت: مردم گلایه دارند و می گویند این عدالت نیست که مردم اکبرآباد باید هزینه آب را همچون دیگر جاها یکسان پرداخت کنند. اما درجای دیگر آب را با فشار مناسب و ۲۴ ساعته در اختیار افراد قرار می‌دهند، اما در اکبرآباد مردم برای بهره‌مندی از آب اول باید جیره‌بندی شود و مردم در هر ۲۴ ساعت ۱ ساعت آب را دریافت کنند.

حجت‌الاسلام میرشکاری تصریح کرد: مردم اکبرآباد برای پمپ آب از یک دینام و برای ذخیره آب به دلیل کمبود آب باید از مخزن زیرزمینی استفاده کنند که این مسائل باید برطرف شوند. چراکه همه اینها هزینه‌بر و مشکلاتی را در پی دارد. لذا با عدالت سازگار نیست چراکه باید مردم پول برق و دینام و مخزن دهند اما قبض آبشان با دیگران یکی باشد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان شهرستان به خصوص استان تیم هایی را برای بررسی این موضوع بفرستند تا نقاط کور این جریان برای همه روشن شود. از مردم نیر میخواهیم در این موضوعات همکاری کنند.

خطیب جمعه اکبراباد در بخش دیگری از سخنان خود لازمه تقویت اعتماد عمومی در دولت سیزدهم را رفع تبعیض، اصلاح قوانین و اجرای قوانین ضد فساد و برخورد قاطع با مدیران فاسد و استفاده از مدیران ضد فساد دانست و خاطرنشان کرد: «جمعه‌های خدمت» یک نمونه از رویکرد و اقدام مبارک برای اعتمادسازی عمومی است که هم باید استمرار یابد و هم گسترش و تعمیق یابد و به نتیجه‌های روشن و راهگشا منجر شود.

وی در ادامه درخصوص جدی گرفتن «نظارت مردمی» یا «مردمی شدن نظارت» بیان کرد: اصل بی‌بدیل امر به معروف و نهی از منکر با اولویت «امر به معروف و نهی از منکر مسؤولان» یا «گشت ارشاد مدیران» باید احیا گردد. علاج بسیاری از فسادهای مالی و اداری موجود به‌خاطر فقدان یک نظام نظارت مردمی کارآمد است. گام اول و مهم در این‌راه آغاز «شفاف‌سازی عملکرد دولت و دولتمردان» در همه عرصه‌ها و سطوح است. البته این کار لوازم مهمی را نیاز دارد که «آزادی بیان معقولانه» و «سعه صدر و انتقادپذیری مسؤولانه» دو رکن مهم آن‌ است.

امام جمعه اکبراباد با تاکید به پرداختن به فوریت‌های خدمتی که حال مردم را خوب کند، افزود: اقدام دولت در واردات سریع‌تر واکسن از این نمونه است. هم‌چنین اقداماتی در حوزه بورس، مسکن، توقف و کاهش گرانی کالاهای اساسی تداوم بخش این فوریت‌های اساسی در بازسازی و تقویت اعتماد عمومی است.

میرشکاری در ادامه سخنان خود به مناسبت هفته دفاع مقدس تذکر رهبر انقلاب درباره خطر تحریف دفاع مقدس یاداور شد: «ما هر چه از لحاظ زمان از دفاع مقدس دور می‌شویم، باید از لحاظ معرفت به‌دفاع مقدّس نزدیک‌تر شویم.» این بیان رهبر معظم انقلاب گویای این است که دفاع مقدس علاوه بر اینکه یکی از منابع غنی معرفتی است و باید از این مکتب متعالی درس‌های بزرگی بگیریم، می‌بایست از این محتوای فاخر معرفتی نیز صیانت و محافظت نماییم.

او در ادامه گفت: تجربه تاریخی نشان داده است جبهه باطل هرجایی که توان خود را در برابر جبهه حق ناکام ببیند، دست به‌تحریف می‌زند. این تجربه تاریخی، در گستره زمان امتدادیافته و هم‌اکنون نیز جاری است. ازاین‌رو، در هر عصر، مصادیق حقایقی را که در معرض تحریف دشمن است باید شناخته شود.

حجت الاسلام میرشکاری در خاتمه عمده‌ترین راهبرد مقابله با تحریف را تبیین دانست و با اشاره به بیان رهبری گفت: از مهم‌ترین راهبردهای مقابله، جهاد برای تبیین حقایق در موارد یادشده و گفتمان‌سازی برای آنها در جامعه است: «باید آنچه را حقیقت است، بارها و بارها و هزاران بار بگوییم. اگر یک حقیقتی بارها تکرار نشود و با جزئیات و خصوصیات ذکر نشود، گمان تحریف این حقیقت به‌مرور وجود دارد.

لینک کوتاه : https://baharekavar.ir/?p=1877

ثبت نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.